• Είμαστε βέβαιοι, ότι η «Δημωφέλεια» δεν «ποντάρει» στη συμμετοχή στις εκθέσεις τουρισμού, για να αυξήσει το τουριστικό ρεύμα στην πόλη και τη γύρω περιοχή. Επομένως, το πολύ χαμηλό ποσοστό (3,2%) που έχει ο συγκεκριμένος τρόπος πληροφόρησης για τον τουριστικό προορισμό «Καβάλα», σύμφωνα με την έρευνα που έγινε από τη «Δημωφέλεια» και το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, δεν αποτελεί έκπληξη.
  • Ωστόσο, ο Δήμος Καβάλας πρέπει να συμμετέχει στις εκθέσεις τουρισμού και όχι μόνο σ’ αυτές που γίνονται σε βαλκανικές χώρες. Ο κύριος λόγος, δεν είναι για να μοιράσει έντυπο υλικό και να προβάλλει video. Η συμμετοχή στις εκθέσεις, είναι μία καλή ευκαιρία για προσωπική επαφή με τους διαμορφωτές της κοινής γνώμης (τουριστικούς πράκτορες, δημοσιογράφους), αλλά και με υψηλόβαθμα στελέχη του τουρισμού. Για παράδειγμα, στην έκθεση του Βουκουρεστίου, αν δεν κάνουμε λάθος, η πρόεδρος της «Δημωφέλεια», Αναστασία Ιωσηφίδου, συναντήθηκε, για αρκετή ώρα, με τον πρόεδρο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.), τον οποίο ενημέρωσε για ζητήματα τοπικού ενδιαφέροντος. Επίσης, το περίπτερο του Δήμου Καβάλας επισκέφτηκε η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά.
  • Αυτές οι προσωπικές επαφές, λοιπόν, βοηθούν στην προώθηση των θεμάτων που θα ενισχύσουν το τοπικό τουριστικό προϊόν. Είναι πολύ σημαντικό, επίσης, να βλέπουν η υπουργός και ο πρόεδρος του Ε.Ο.Τ., ότι ο Δήμος Καβάλας είναι «παρών» με δικό του περίπτερο σε μία έκθεση τουρισμού, ενώ άλλοι Δήμοι, της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ. για παράδειγμα, απουσιάζουν, άρα δεν ενδιαφέρονται για την προβολή του τόπου τους. Η συμμετοχή στις εκθέσεις, σαφώς, χρειάζεται να δαπανηθούν χρήματα. Αλλά, αν δεν «δώσεις», δεν θα «πάρεις» αυτό που επιθυμείς. Όσον αφορά τη συμμετοχή επαγγελματιών του τουρισμού στις αποστολές του Δήμου Καβάλας, η πρόεδρος της «Δημωφέλεια» δήλωσε, ότι είναι ευπρόσδεκτος όποιος ενδιαφέρεται να προβάλλει το «προϊόν» του.
  • Όμως, ούτε το διαδίκτυο είναι ο κορυφαίος τρόπος πληροφόρησης για ένα τουριστικό προορισμό, όπως δείχνει η έρευνα. Ο καλύτερος τρόπος διαφήμισης ενός τόπου, είναι οι ίδιοι οι επισκέπτες, οι οποίοι θα μιλήσουν στους συγγενείς και στους φίλους τους, για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του τόπου. Κι αυτό αποτυπώθηκε στην έρευνα με το υψηλότερο ποσοστό (σχεδόν 43%). Ο λόγος που ζήσαμε το προηγούμενο καλοκαίρι το πρωτοφανές τουριστικό ρεύμα, από τις βαλκανικές χώρες κυρίως, είναι διότι έγινε η διαφήμιση «από στόμα σε στόμα».
  • Βεβαίως υπάρχουν πράγματα που πρέπει να βελτιώσουμε, όπως κάθε τουριστικός προορισμός, για να δείξουμε καλύτερη εικόνα. Τα προβλήματα αυτά, όπως το κυκλοφοριακό, η στάθμευση και η καθαριότητα, δεν προέκυψαν τα τελευταία τέσσερα έτη και λόγω της θεαματικής αύξησης της επισκεψιμότητας.
  • Και βεβαίως, δεν μπορεί να κατηγορηθεί η δημοτική αρχή ότι αδιαφορεί για την αντιμετώπιση τους. Για το κυκλοφοριακό και τη στάθμευση, π.χ., θα επαναφέρει το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, ενώ απομάκρυνε αρκετά εγκαταλελειμμένα οχήματα από το κέντρο και τις γειτονιές. Στον τομέα της καθαριότητας, επίσης, ανέλαβε πρωτοβουλία ευαισθητοποίησης των επαγγελματιών, ώστε να μειώσουν τα απορρίμματα που παράγουν, ενώ τοποθετεί καινούργιους υπόγειους κάδους σε σημεία που παρατηρείται το μεγαλύτερο πρόβλημα. Αλλά, αν δεν συνεργαστούν οι πολίτες και οι επαγγελματίες, το αποτέλεσμα δεν θα είναι ικανοποιητικό. Θα κλείσουμε επαναλαμβάνοντας τη φράση της δημάρχου Καβάλας, ότι ο τουρισμός δεν είναι υπόθεση μόνο της δημοτικής αρχής, αλλά όλων των δημοτών.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ