-Είναι μερικά ζητήματα, τα οποία δημιουργούν απορία και συγχρόνως καχυποψία, για τις αποφάσεις που λαμβάνουν στελέχη που υποτίθεται ότι υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον. Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας αποφάσισε να μετατρέψει τον χώρο των παλιών αποθηκών, που κατεδαφίστηκαν, στο λιμάνι «απόστολος Παύλος», σε χώρο στάθμευσης των βαρέων οχημάτων (φορτηγών και λεωφορείων). Στον ίδιο χώρο σχεδιάστηκε να κατασκευαστεί ένα κτήριο, το οποίο θα εξυπηρετούσε τις δραστηριότητες της κρουαζιέρας και των υδροπλάνων (σ.σ. για υδροπλάνα ακούγαμε τα προηγούμενα έτη, αλλά δεν τα βλέπουμε στο λιμάνι), ενώ θα λειτουργούσε και ως κέντρο εμπορίου και αναψυχής. Αναφερόμαστε στο Kavala Port Center, μία επένδυση 2,5 εκατομμυρίων ευρώ, που θα πρόσφερε θέσεις εργασίας στην τοπική κοινωνία και έσοδα στο ελληνικό Δημόσιο. Αλήθεια, πόσες θέσεις εργασίας και πόσα έσοδα (ετησίως), θα προσφέρει στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας ο χώρος στάθμευσης των βαρέων οχημάτων;
-Εάν ρωτούσαμε δέκα Καβαλιώτες και Καβαλιώτισσες, τι θα προτιμούσαν να βλέπουν οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων πατώντας τα πόδια τους στην προβλήτα του λιμανιού, ως πρώτη εικόνα από την πόλη, τα σταθμευμένα βαρέα οχήματα, ή το Kavala Port Center, είμαστε απολύτως βέβαιοι πως θα απαντούσαν το δεύτερο. Ωστόσο, οι διοικούντες τον Ο.Λ.Κ. θεωρούν πιο «γραφική» εικόνα για τους επισκέπτες των κρουαζιερόπλοιων, τα φορτηγά και τα λεωφορεία! Δεν υπάρχει άλλος χώρος, σε όλη την χερσαία ζώνη του λιμανιού, για να σταθμεύουν με ασφάλεια τα βαρέα οχήματα; Ασφαλώς και υπάρχει, αλλά ο σκοπός είναι να μη γίνει το Kavala Port Center.
-Κι επειδή είναι χρήσιμο να μιλάμε με αριθμούς, θα αναφέρουμε τα οφέλη από την λειτουργία του Kavala Port Center. Συνοπτικά είναι τα εξής: 1) 70 με 80 θέσεις εργασίας, 2) 2,5 εκατομμύρια ευρώ (άνευ Φόρου Προστιθέμενης Αξίας) ως άμεσα έσοδα σε προμηθευτές, κατασκευαστικές εταιρείες και εργαζόμενους στο έργο, 3) 1 εκατομμύριο ευρώ ετησίως, κατ’ ελάχιστο, από μισθούς νέων θέσεων εργασίας και τρίτων συνεργαζόμενων για 30 έτη (σ.σ. όση θα ήταν η διάρκεια της σύμβασης), 4) 5 εκατομμύρια ευρώ, κατ’ ελάχιστο, έσοδα για την Ο.Λ.Κ. Ανώνυμη Εταιρεία, για όλη την διάρκεια ισχύος της σύμβασης και το κυριότερο, θα απέδιδε στο ελληνικό Δημόσιο ένα σύγχρονο κτήριο ως περιουσία, καθώς και έσοδα από άμεσους και έμμεσους φόρους περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ για τα 30 έτη της σύμβασης.
-Ευελπιστούσαμε πως ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.Κ., Δρ. Άγγελος Βλάχος, ως τεχνοκράτης, θα αντιλαμβανόταν την σημασία της επένδυσης αυτής, για την αναβάθμιση του λιμανιού «απόστολος Παύλος» και θα την έβαζε πρώτη προτεραιότητα στο επιχειρησιακό σχέδιο του Οργανισμού. Κι ενώ «καμαρώνει», δικαιολογημένα, για την υπο-παραχώρηση του λιμανιού «Φίλιππος Β», όπου μία κοινοπραξία εταιρειών θα κατασκευάσει τις απαραίτητες κτηριακές υποδομές στην καινούργια προβλήτα του λιμανιού, για το Kavala Port Center δεν έχει αναφέρει τίποτα! Θέλουν ο Δρ. Άγγελος Βλάχος και το διοικητικό συμβούλιο του Ο.Λ.Κ., να γίνουν σοβαρές επενδύσεις στα δύο μεγάλα λιμάνια του Νομού Καβάλας και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης;
-Το ίδιο ερώτημα απευθύνουμε στους βουλευτές και τον δήμαρχο Καβάλας. Οι πρώτοι μίλησαν με τα καλύτερα λόγια στην Βουλή των Ελλήνων, στην ψήφιση της σύμβασης για την υπο-παραχώρηση του λιμανιού «Φίλιππος Β». Ο δήμαρχος Καβάλας, που θεωρεί την πόλη άρρηκτα συνδεμένη με το λιμάνι «απόστολος Παύλος», ασχολείται με την παραχώρηση του ανοιχτού κολυμβητηρίου στον Ο.Λ.Κ.! Εάν ο δήμαρχος δεν έχει τον χρόνο να ασχοληθεί με όλα τα ανοιχτά ζητήματα, μπορεί να ζητήσει από τον αντιδήμαρχο τουρισμού, Παναγιώτη (Τάκη) Αγγελίδη, να μεταφέρει το «μήνυμα» στην διοίκηση του Ο.Λ.Κ. Ο Π. Αγγελίδης συνεργάζεται με τον Δρ. Άγγελο Βλάχο, για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας. Βεβαίως, είναι καλύτερο ο δήμαρχος να καλέσει τον διευθύνοντας σύμβουλο του Ο.Λ.Κ., για μία καλή συζήτηση στο Δημαρχείο.