-Θα συστήσουμε στην διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας (Ο.Λ.Κ.), να σταματήσει να «λιγουρεύεται» το παραλιακό μέτωπο και τον θαλάσσιο χώρο, από τον υπήνεμο μόλο του λιμανιού «απόστολος Παύλος» μέχρι την ακτή Ραψάνη. Στο τμήμα αυτό βρίσκονται το ανοιχτό κολυμβητήριο και το πάρκο Φαλήρου, τα οποία οφείλει να αξιοποιήσει ο Δήμος Καβάλας. «Από τον λιμενοβραχίονα και δυτικά, προς την Ραψάνη, υπάρχει προσπάθεια δυνητικά να γίνει μία μεγάλη μαρίνα, για την τουριστική αξιοποίηση ενός μεγάλου θαλάσσιου χώρου, που σήμερα δεν έχει καμία χρήση. Ένα τέτοιο θαλάσσιο μέτωπο, θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες μεγάλων σκαφών. Θα είναι μία μεγάλη μαρίνα», δήλωσε ο Άγγελος Βλάχος, διευθύνων σύμβουλος της Ο.Λ.Κ. Ανώνυμη Εταιρεία. Θα ήταν χρήσιμο, για την ενημέρωση του Καβαλιώτικου λαού, να αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Ο.Λ.Κ. Α.Ε. τον αριθμό των σκαφών που θα φιλοξενεί η μαρίνα αυτή.
-Αν αξιοποιηθεί όλος ο θαλάσσιος χώρος από τον υπήνεμο μόλο του λιμανιού μέχρι την ακτή Ραψάνη, η μαρίνα θα έχει δυνατότητα φιλοξενίας εκατό, ίσως και παραπάνω, μεγάλων τουριστικών σκαφών. Είναι έτσι; Κατά την άποψη μας, ο αριθμός αυτός είναι υπερβολικός! Η μαρίνα Ζέας στον Πειραιά, π.χ., έχει 670 θέσεις ελλιμενισμού και μπορεί να φιλοξενήσει σκάφη μήκους έως 80 μέτρα για πρυμνοδέτηση και έως 150 μέτρα για πλαγιοδέτηση με βύθισμα 9 μέτρα. Προφανώς, ο στόχος δεν είναι να κατασκευαστεί μία τέτοια μαρίνα. Διότι, πολύ απλά, η Καβάλα δεν θα προσελκύει τόσο υψηλό αριθμό τουριστικών σκαφών.
-Πρέπει, επομένως, να ξεκαθαρίσουμε τον στόχο. Για πόσα σκάφη και με ποια τεχνικά χαρακτηριστικά θέλουμε να κατασκευάσουμε την μαρίνα. Ασφαλώς και χρειάζεται η μαρίνα, αφού από την Χαλκιδική μέχρι τον Έβρο, δεν υπάρχει τέτοια υποδομή για τα τουριστικά σκάφη που θέλουν να έρθουν στο βόρειο Αιγαίο πέλαγος. Η Καβάλα προσφέρεται για το συγκεκριμένο έργο.
-Η δική μας άποψη είναι διαφορετική. Πιστεύουμε ότι, η μαρίνα πρέπει να κατασκευαστεί εντός του λιμανιού «απόστολος Παύλος» και συγκεκριμένα από τον υπήνεμο μόλο μέχρι την παλιά προβλήτα των φέρι μπόουτ. Με την επέκταση και διαπλάτυνση του μόλου αφενός θα δημιουργηθούν νέες θέσεις ελλιμενισμού σκαφών και αφετέρου, η μαρίνα θα είναι προστατευμένη μέσα στο λιμάνι. Επίσης, τα τουριστικά σκάφη θα δώσουν μία όμορφη εικόνα στο λιμάνι και το παραλιακό μέτωπο. Όταν τελειώσει η επέκταση του κρηπιδώματος στην ιχθυόσκαλα Καβάλας και μεταφερθούν εκεί τα αλιευτικά σκάφη, θα αυξηθούν οι θέσεις (με καινούργιες πλωτές προβλήτες) στο τμήμα από την παλιά προβλήτα των φέρι μπόουτ μέχρι τις υπάρχουσες πλωτές προβλήτες. Στο τμήμα αυτό, θα μπορούν να ελλιμενίζονται μόνο τα ιστιοπλοϊκά σκάφη.
-Όσον αφορά το ανοιχτό κολυμβητήριο και το πάρκο Φαλήρου, πρέπει να «ατενίζουν» την θάλασσα και τον κόλπο της Καβάλας! Χρειάζεται, βεβαίως, να προστατευτούν από τους ισχυρούς νοτιάδες, που φέρνουν την θάλασσα μέσα στο κολυμβητήριο και το πάρκο! Θα μπορούσαν να γίνουν δύο υποθαλάσσια «αναχώματα», τα ίδια με εκείνα για την προστασία της ακτής «Ραψάνη» και να προστεθούν ογκόλιθοι στο υφιστάμενο «τείχος προστασίας». Η επαναλειτουργία του κολυμβητηρίου και η κατασκευή περισσότερων υποδομών για άθληση και αναψυχή στο πάρκο Φαλήρου, θα δώσουν «ζωή» στην περιοχή! Δεν καταλαβαίνουμε γιατί να μην κατασκευαστεί ένας ποδηλατόδρομος, π.χ., που θα αρχίζει από τον χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων (πάρκινγκ Ν.Ο.Κ.), θα διασχίζει όλη την πλευρά μπροστά από το λούνα παρκ και το ανοιχτό κολυμβητήριο και θα καταλήγει στο πάρκο Φαλήρου, όπου θα υπάρχει μία εσωτερική διαδρομή. Θεωρούμε ότι η δημοτική Αρχή, πρέπει να στοχεύσει στο παραλιακό αυτό τμήμα, μετά το τέλος των (μεγάλων) έργων στην πλατεία καπνεργάτη και την αγορά Αγίου Νικολάου.
κανετε ενα μεγαλο λαθος. το παραλιακο μετωπο αλλα και το παρκο φαληρου ανηκουν στο δημοσιο ως αιγιαλος και παραλια, πισινα ιδιοκτησιακα ανηκει στο δημοσιο και κατα συνεπεια την χρηση για το πρωτο την εχει ο ολκ αλλα η πισινα σαν χρηση παραχωρηθηκε στο δημο καβαλας. ειναι ενενεργη για καιρο οποτε θα ξαναγυρισει καποια στιγμη στον ολκ εφοσον ο δημος δεν την χρησιμοποιει και εχει παυθει η χρηση της. ο δημος ισως θα μπορουσε αν παραιτηθει της χρησης της πισινας επισημα και να παρει την χρηση του παρκου μια και ο δημος το καθαριζει και το επισκευαζει ενω ο ολκ σφυριζει κλεφτικα.
Μην είστε τόσο σίγουρος για το “ιδιοκτησιακό” καθεστώς του ανοιχτού κολυμβητηρίου και του πάρκου Φαλήρου. Το ανοιχτό κολυμβητήριο έχει εγκαταλειφθεί μετά από την λειτουργία του καινούργιου (κλειστού) κολυμβητηρίου στο Περιγιάλι. Γιατί, άραγε, δεν “επιστράφηκε” στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας; Θα είναι εγκληματικό, κατά την άποψη μας, ο Δήμος Καβάλας να παραιτηθεί της χρήσης του ανοιχτού κολυμβητηρίου (και του πάρκου Φαλήρου). Όσον αφορά τον Ο.Λ.Κ., μπορεί να κατασκευάσει την μαρίνα για τα τουριστικά σκάφη εντός του λιμένα “απόστολος Παύλος”. Και να αφήσει ελεύθερο τον θαλάσσιο χώρο μπροστά από το ανοιχτό κολυμβητήριο και το πάρκο Φαλήρου.