-Οι «παλινωδίες» στο χώρο της εκπαίδευσης (και όχι μόνο), όσον αφορά τη διαχείριση της πανδημίας του covid-19, έχει προκαλέσει σύγχυση στους γονείς, κυρίως, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Όταν παρατηρείται αύξηση των κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, τα σχολεία κλείνουν. Κι όταν υπάρχει ύφεση, επιτρέπεται πάλι η δια ζώσης διδασκαλία. Όταν κλείνει μία σχολική μονάδα λόγω συρροής κρουσμάτων, όπως στην Καβάλα και στη Θάσο, η διασπορά του ιού μεταφέρεται από την εκπαιδευτική κοινότητα στην (τοπική) κοινωνία! «Το πρόβλημα είναι, ότι κλείνουμε σχολεία, αλλά τα παιδιά βγαίνουν έξω ελεύθερα. Δεν πρέπει να είναι έτσι τα πράγματα», είπε ο διευθυντής της Διεύθυνσης Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, Χρήστος Παπαδόπουλος, ο οποίος πρόσθεσε πως μερίδα γονέων και μαθητών λειτουργούν παράλογα. «Δυστυχώς, δεν το καταλαβαίνουν, ούτε οι γονείς, ούτε τα παιδιά, που θέλουν να βγαίνουν έξω. Υπάρχει, όμως, μία παράλογη κατάσταση. Δεν μπορούμε να κάνουμε ότι θέλει ο κόσμος, αλλά αυτό που είναι το σωστό».

-Το αποτέλεσμα του ελέγχου ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) που έγινε σε δύο σχολικές μονάδες της Καβάλας, το 2ο Γενικό Λύκειο και το 7ο Γυμνάσιο, έδειξε πως η διασπορά του covid-19 μέσα στο ελεγχόμενο σχολικό περιβάλλον, είναι σημαντικά χαμηλότερη, από την ανεξέλεγκτη κινητικότητα των παιδιών και των εφήβων εκτός της σχολικής κοινότητας. Αν είναι εύκολο να γίνονται συχνοί έλεγχοι (rapid tests) στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές κάθε σχολίου, πως μπορεί να εξασφαλιστεί το ίδιο όταν δεν λειτουργούν τα σχολεία; Έτσι, όμως, δεν γίνεται να παρακολουθούμε την εξέλιξη της πανδημίας, να έχουμε σαφή και πλήρη εικόνα της διασποράς στον γενικό πληθυσμό.

-Οι ειδικοί συμφωνούν, πως τα σχολεία κινδυνεύουν από το εξωτερικό περιβάλλον. Δηλαδή, ο covid-19 «εισβάλλει» στην εκπαιδευτική κοινότητα, επειδή ένας μαθητής, ή εκπαιδευτικός, τον «κόλλησε» από το δικό του, οικογενειακό, ή φιλικό, περιβάλλον. Ο μόνος τρόπος για να μεταδοθεί ο ιός μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, είναι να μην εφαρμόζονται πιστά τα μέτρα που προβλέπονται στο υγειονομικό πρωτόκολλο. Στα δύο σχολεία που προαναφέραμε, μεταξύ των 234 τεστ βρέθηκαν 3 θετικά δείγματα. Αν δεν τηρούνταν το υγειονομικό πρωτόκολλο, τα θετικά δείγματα θα ήταν σαφώς περισσότερα. Το ίδιο ισχύει και για μία οικογένεια. Είναι πολύ πιθανό, για παράδειγμα, σε μία πενταμελή οικογένεια να εντοπιστούν περισσότερα κρούσματα, από αυτά που βρέθηκαν στα δύο σχολεία της Καβάλας που έγινε ο έλεγχος ανίχνευσης αντιγόνου.

-Κατά την άποψη μας, τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να παραμείνουν ανοικτά. Έτσι θα μάθουν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να εφαρμόζουν τα προληπτικά μέτρα, θα παρακολουθείται η υγεία τους και θα ελέγχεται η επιδημιολογική κατάσταση. Επίσης, την ευθύνη για τυχόν διασπορά του covid-19, θα έχουν οι διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων, εφόσον δεν μεριμνούν για την τήρηση του υγειονομικού πρωτοκόλλου. Όσον αφορά τον νομίατρο Καβάλας, Χρ. Παπαδόπουλο, θα του απαντήσουμε ότι, ο μεγάλος κίνδυνος για την δημόσια υγεία δεν είναι τα σχολεία, αλλά η σύγχυση που προκαλούν στους πολίτες, οι καθημερινές και αντιφατικές δηλώσεις και τοποθετήσεις ειδικών και μη για την πανδημία.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ