-Η δημοτική Αρχή του Δήμου Καβάλας σχεδιάζει την προμήθεια ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων, τα οποία θα «αντικαταστήσουν» τα κοινόχρηστα ποδήλατα που είχε προμηθευτεί παλιότερα και αποσύρθηκαν, ενώ οι σταθμοί τους παραμένουν στην πόλη! Ήταν Δεκέμβριος του έτους 2012, όταν τοποθετήθηκαν οι σταθμοί σε ορισμένα σημεία: την πλατεία καπνεργάτη, την πλατεία Ελευθερίας, στην οδό Ερυθρού Σταυρού μπροστά από το Διοικητήριο της τότε Νομαρχίας Καβάλας και την είσοδο του λιμανιού. Οι σταθμοί και τα ποδήλατα αποκτήθηκαν έπειτα από πρόταση της δημοτικής Αρχής, η οποία εγκρίθηκε και εντάχθηκε στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα «Αστική αναζωογόνηση», του Πράσινου Ταμείου του Υπουργείου περιβάλλοντος και κλιματικής αλλαγής, με προϋπολογισμό 187.426 ευρώ.
-Ο Θόδωρος Μουριάδης, αντιδήμαρχος της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου τότε, είχε πει ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα, λόγω της πενιχρής χρηματοδότησης, θα έμεναν μακρινός στόχος για τον Δήμο Καβάλας. Έπειτα από μία δεκαετία, λοιπόν, ο Θ. Μουριάδης, ως δήμαρχος πλέον, ετοιμάζεται να υλοποιήσει τον στόχο αυτό! Η χρήση των ηλεκτρικών ποδηλάτων, έλεγε το 2012, θα ήταν ό,τι καλύτερο για την πόλη της Καβάλας και την ιδιαίτερη γεωμορφολογία της. «Το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι εύχρηστο και ιδίως για περιοχές με στενά και ανηφόρες στην Καβάλα, διότι η προσπάθεια που καταβάλλει κάποιος, είναι σαν να ήταν σε ίσιο δρόμο. Έτσι και καύσιμα γλιτώνουμε και το κυκλοφοριακό μειώνουμε και κάνουμε καλό στην υγεία μας. Είναι πολύ καλή λύση για την πόλη της Καβάλας, όμως ακόμα είναι λίγο ακριβά, αφού κοστίζουν από δύο έως τρεις χιλιάδες ευρώ το ένα, ανάλογα με την ποιότητα και σε αυτές τις εποχές, είναι λίγο δύσκολο να τα προμηθευτούμε», είχε δηλώσει στον τοπικό Τύπο.
-Θα δεχόμασταν να κάνει σήμερα ο Δήμος Καβάλας την δαπάνη αυτή (σ.σ. των 380.000 ευρώ αν δεν κάνουμε λάθος), αν η προσπάθεια με τα κοινόχρηστα συμβατικά ποδήλατα είχε αποδώσει καρπό. Δηλαδή, αν οι Καβαλιώτες και οι Καβαλιώτισσες, είχαν αποκτήσει την κουλτούρα της μετακίνησης με ποδήλατο μέσα στην πόλη. Και δεν είναι η ιδιαίτερη γεωμορφολογία της πόλης, η αιτία που το σύστημα των κοινόχρηστων ποδηλάτων απέτυχε. Άλλωστε, οι σταθμοί τοποθετήθηκαν σε βολικά σημεία στο κέντρο, κοντά σε χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, ώστε οι Καβαλιώτες και οι επισκέπτες της πόλης, να αφήνουν τα αυτοκίνητα και να παίρνουν τα ποδήλατα για να κινηθούν σε μία επίπεδη περιοχή, είτε για δουλειά, είτε για διασκέδαση. Ελάχιστοι και ελάχιστες στην αρχή χρησιμοποίησαν τα ποδήλατα αυτά και πολύ γρήγορα εγκαταλείφθηκαν να φθείρονται, από τις καιρικές συνθήκες και τους βανδαλισμούς, στους σταθμούς!
-Χωρίς την κουλτούρα, το κυριότερο, αλλά και τις απαραίτητες υποδομές, όπως ο ποδηλατοδρόμος, για την ασφαλή κίνηση μέσα στο αστικό οδικό δίκτυο, είναι βέβαιο πως η νέα «επένδυση» που θα κάνει ο Δήμος Καβάλας, θα έχει την ίδια τύχη με την προηγούμενη. Μη ξεγελιούνται οι δημοτικοί άρχοντες από την ανταπόκριση των Καβαλιωτών στις δράσεις που γίνονται, κατά καιρούς, με ποδήλατα στην πόλη. Η συμμετοχή σ’ αυτές, δεν δείχνει πως οι Καβαλιώτες και οι Καβαλιώτισσες επιθυμούν να χρησιμοποιούν καθημερινά το ποδήλατο στις μετακινήσεις τους. Θα είναι κρίμα, επομένως, τα ηλεκτρικά ποδήλατα να γίνουν «τουριστική ατραξιόν», ή ακόμα χειρότερα, να καταστραφούν από τους βάνδαλους.
-Εμείς θα προτείνουμε στον δήμαρχο και τους συνεργάτες του, αν θέλουν να προβάλλουν την ηλεκτροκίνηση στην Καβάλα, να προμηθευτούν ένα μικρό λεωφορείο, το οποίο θα αντικαταστήσει το τρενάκι που κάνει δρομολόγια προς την παλιά πόλη. Το ηλεκτροκίνητο λεωφορείο θα μεταφέρει τους κατοίκους, αλλά και τους επισκέπτες της χερσονήσου της Παναγίας.
Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι είναι η μοναδική πόλη στην Ελλάδα που δεν έχει έναν βασικό ποδηλατόδρομο. Το να συζητιέται η περίπτωση των ηλεκτρονικών ποδηλάτων είναι καλό, αλλά έπεται του μεγάλου προβλήματος της έλλειψης δηλαδή ποδηλατόδρομου. Θα μπορούσε κάλλιστα ο δήμος Καβάλας να δημιουργήσει έναν ποδηλατόδρομο από την Καρβάλη μέχρι το Παλιό. Είναι πλέον καιρός να πάψει η πόλη να θρηνεί θύματα ποδηλάτες.