-Δεν καταλαβαίνουμε γιατί πρέπει να έχει άποψη η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης εάν θα πρέπει, ή όχι, να χρησιμοποιηθεί πάλι η γέφυρα στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού. Η Περιφέρεια και συγκεκριμένα ο τέως περιφερειάρχης, Χρήστος Μέτιος, ανέλαβε να χρηματοδοτήσει την μελέτη που θα έκρινε την στατική επάρκεια της γέφυρας, μετά το ατύχημα που έγινε τον Νοέμβριο του 2018, με την υποχώρηση τμήματος του καταστρώματος όταν πέρασε ένα βαρύ όχημα. Η μελέτη αυτή, απ’ όσο γνωρίζουμε, έγινε (σ.σ. από την «Εγνατία Οδό Α.Ε.). Εδώ «σταματάει» ο ρόλος της Περιφέρειας.

-Η απόφαση εάν θα επισκευαστεί το τμήμα που υποχώρησε, ή θα κατασκευαστεί καινούργια γέφυρα, ή θα γκρεμιστεί, αφορά την τοπική κοινωνία. Δηλαδή, την δημοτική Αρχή και το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Καβάλας. Ο δήμαρχος, Θόδωρος Μουριάδης, προφανώς είναι υπέρ της επισκευής της γέφυρας, ώστε να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά με την αξιοποίηση του παλιού νοσοκομείου. Το δήλωσε, ευθαρσώς, πρόσφατα. «Η δική μου άποψη είναι ότι χρειάζεται, διότι σε περίπτωση που κάποια στιγμή θα γίνει η εκμετάλλευση του παλιού νοσοκομείου, θα πρέπει να υπάρχει εκεί ένας κόμβος, για να υπάρξει σύνδεση με την πόλη», είπε. Υπάρχει, ωστόσο, η διαφορετική άποψη, ότι μετά από την αποκατάσταση της διπλής κυκλοφορίας των οχημάτων στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, η γέφυρα έπαψε να είναι χρήσιμη. Οι απόψεις αυτές πρέπει να συζητηθούν στο δημοτικό συμβούλιο, που είναι το κυρίαρχο συλλογικό όργανο στον Δήμο. Είναι αντιδημοκρατικό να εφαρμοστεί η άποψη του δημάρχου και να αγνοηθεί το δημοτικό συμβούλιο. Κατά την δική μας άποψη, η συζήτηση αυτή έπρεπε να είχε γίνει αμέσως μετά από την αποκατάσταση της κυκλοφορίας στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού.

-Ο Θόδ. Μουριάδης είπε ότι θα κάνει άλλη μελέτη, συγκοινωνιακή, για να δει εάν η γέφυρα είναι απαραίτητη, ή όχι. Μάλιστα, ανέθεσε την μελέτη στον ειδικό συνεργάτη του, Χαράλαμπο Πεταμίδη, ο οποίος είναι πολεοδόμος στο επάγγελμα. Ασφαλώς και είναι μία δήλωση εκ του πονηρού, με την οποία ο δήμαρχος θέλει να κερδίσει (κι άλλο) χρόνο και, τελικά, να επιβάλλει την δική του άποψη. Μία μελέτη γίνεται με βάση τα πραγματικά δεδομένα. Στην προκειμένη περίπτωση, το δεδομένο είναι ότι η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται κανονικά και εδώ και μία πενταετία η γέφυρα δεν χρησιμοποιείται, ενώ πέρασαν δέκα και πλέον έτη, που το παλιό νοσοκομείο είναι κουφάρι! Ποιο είναι το νόημα να γίνει μία συγκοινωνιακή μελέτη, ενώ δεν χρησιμοποιείται η γέφυρα και τα κτήρια του παλιού νοσοκομείου έχουν ρημάξει, για να δείξει η μελέτη τι θα γίνει αν και όταν αξιοποιηθεί το παλιό νοσοκομείο;

-Ακόμα κι αν για κάποια αιτία, όπως έγινε πρόσφατα με την ανατροπή ενός φορτηγού, η κίνηση των οχημάτων από την Εγνατία οδό διοχετευτεί προς την πόλη, θα δώσει λύση η γέφυρα για ένα τμήμα μερικών δεκάδων μέτρων, ενώ στην υπόλοιπη οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, από το δημοτικό κοιμητήριο μέχρι το παλιό νοσοκομείο, τα βαρέα και άλλα οχήματα που έρχονται από την Εγνατία οδό, θα κινούνται σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης. Όσον αφορά τον κόμβο μπροστά στο παλιό νοσοκομείο, ας έρθει η ημέρα που θα αξιοποιηθεί το δημοτικό ακίνητο και θα το συζητήσουμε. Θα βρεθεί η λύση, όπως βρέθηκε με την διαπλάτυνση του τμήματος της οδού Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, μετά από την ζημιά στην γέφυρα.

-Αν δεν πρόκειται για έλλειψη σοβαρότητας, η δήλωση του δημάρχου Καβάλας υποκρύπτει μάλλον σκοπιμότητα. Εμείς θυμόμαστε την αστεία πρόταση που έκανε, για να δοθεί λύση στην κίνηση των οχημάτων και των πεζών όταν αχρηστεύθηκε η γέφυρα. Είχε προτείνει να κατασκευαστεί ένας μεταλλικός πρόβολος εξωτερικά της οδού Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, για να κινούνται οι πεζοί και να «ξηλωθεί» το σημερινό πεζοδρόμιο, ώστε να γίνει η διαπλάτυνση του οδοστρώματος. Αν ήταν δήμαρχος, τότε, δεν αποκλείεται να είχε εφαρμοστεί η αστεία αυτή πρόταση!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ