Είναι η δεύτερη φορά που ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος, εκφράζεται με ιδιαίτερη θέρμη για την πραγματοποίηση ενός έργου στην περιοχή. Η πρώτη ήταν για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε61, που θα συνδέσει το λιμάνι «Φίλιππος Β» με τα βόρεια σύνορα της χώρας και, κατ’ επέκταση, με το διευρωπαϊκό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της Ευρώπης.
Ο Θ. Μαρκόπουλος άσκησε μεγάλη πίεση, για να χορηγηθεί η άδεια στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.» προκειμένου να πραγματοποιήσει εδαφολογικές δειγματοληψίες στο αισθητικό δάσος Σταυρού Αμυγδαλεώνα, με σκοπό να συντάξει την μελέτη βιωσιμότητας του τμήματος από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο του Αγίου Σίλα.
Δήλωνε, μάλιστα, πως αν δεν χορηγηθεί η άδεια, από τον Δήμο Καβάλας, δεν θα γίνει η μελέτη εντός της στενής χρονικής προθεσμίας και το έργο θα μείνει «κολοβό», χωρίς το συγκεκριμένο τμήμα του αυτοκινητόδρομου. Ο καιρός πέρασε, αλλά η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» δεν παρουσίασε καμία μελέτη και είναι άγνωστο αν αξιοποίησε την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καβάλας, για να πάρει τα απαραίτητα δείγματα του εδάφους.
Ο Θ. Μαρκόπουλος, επίσης, ήταν ενοχλημένος από την αντίδραση κατοίκων του Σταυρού Αμυγδαλεώνα, γιατί η χάραξη που πρότεινε η κατασκευάστρια εταιρεία διέσχιζε το αισθητικό δάσος και σε κάποιο σημείο γειτνίαζε με κατοικίες στα τριάντα μέτρα απόσταση!
Τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017, ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας καταφέρθηκε εναντίον του Φορέα Διαχείρισης του Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και συγκεκριμένα του προέδρου του, Μάνου Κουτράκη, γιατί έγινε η «αιτία» να σταματήσει το έργο κατασκευής του αρδευτικού δικτύου στη δυτική πεδιάδα του ποταμού Νέστου. Ο πρόεδρος έστειλε στην Αθήνα, στο αρμόδιο Υπουργείο, ένα έγγραφο με τους προβληματισμούς του Φορέα για κάποια σημεία της περιβαλλοντικής μελέτης του έργου.
Όπως και στο παράδειγμα του αυτοκινητόδρομου Ε61, ο Θ. Μαρκόπουλος επιχείρησε να βρει έναν «αποδιοπομπαίο τράγο» και να μεταφέρει την ευθύνη για την καθυστέρηση στην υλοποίηση ενός έργου. Όμως, πρέπει να αντιληφθεί ότι οι επιστήμονες που σχεδιάζουν και ετοιμάζουν τις μελέτες των έργων, δεν είναι πάντα αλάνθαστοι. Δεν είναι μεμπτό να εντοπίζει κάποιος τις αστοχίες μιας μελέτης και να ζητάει να γίνουν συμπληρώσεις, ή και τροποποιήσεις.
Και στις δύο περιπτώσεις, ούτε οι κάτοικοι του Σταυρού Αμυγδαλεώνα είναι αντίθετοι στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε61, ούτε ο Φορέας Διαχείρισης του Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης είναι αντίθετος στην ολοκλήρωση του αρδευτικού δικτύου στη δυτική πεδιάδα του ποταμού Νέστου. Ο προβληματισμός τους πρέπει να εισακουστεί. Και αυτό έχουν χρέος να κάνουν, πρωτίστως, οι τοπικοί άρχοντες.