– Αναρωτιόμαστε, κάποιες φορές, πως μπορούν μερικοί να γνωρίζουν πως θα κατασκευαστεί ένα έργο και ποιες επιπτώσεις θα έχει (στο περιβάλλον, στις ανθρώπινες ζωές, στην οικονομία), ενώ δεν γνωρίζει, ακριβώς, η κατασκευάστρια εταιρεία τον τρόπο κατασκευής.
– Τον τελευταίο καιρό, έχουμε διαβάσει και ακούσει διάφορα, για τη συνδετήρια οδό μεταξύ του αυτοκινητόδρομου Ε61 και της Εγνατίας οδού, από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Αγίου Σίλα.
– Για παράδειγμα, διαβάσαμε ότι για την κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος θα κοπούν γύρω στα δύο χιλιάδες δέντρα. Προχθές, η δασάρχης Καβάλας, είπε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καβάλας, ότι δεν μπορεί να υπολογίσει τον αριθμό των δέντρων, εάν δεν οριοθετηθεί η ζώνη των εργασιών.
– Αύριο, μπορεί να διαβάσουμε, ή να ακούσουμε, ότι θα κοπούν δυόμισι, ή τρεις χιλιάδες δέντρα. Οι εκτιμήσεις αυτές είναι αυθαίρετες, αλλά δημιουργούν εντυπώσεις στην τοπική κοινωνία και, μάλιστα, αρνητικές για ένα μεγάλο οδικό έργο, όπως είναι ο διευρωπαϊκός άξονας, που θα συνδέσει την ευρωπαϊκή ενδοχώρα, με τις Σέρρες, τη Δράμα και το λιμάνι «Φίλιππος Β».
– Η κατασκευή του επίμαχου τμήματος, από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο του Αγίου Σίλα είναι κρίσιμη, διότι αφορά τη σύνδεση του εμπορικού λιμανιού της Καβάλας.
– Εάν η πολιτεία υποχωρούσε στις αντιδράσεις μερικών «οικολόγων» και μερίδας κατοίκων, σήμερα το ταξίδι από τον Έβρο μέχρι την Ηγουμενίτσα, θα γινόταν, ακόμα, μέσω των παλιών εθνικών οδών και της «Κατάρας».
– Υπάρχουν, βεβαίως, τμήματα της Εγνατίας οδού, που κατασκευάστηκαν στην αρχή του μεγάλου αυτού έργου, τα οποία «υπολείπονται» κατασκευαστικά από τα νεότερα. Δηλαδή, καθώς περνάνε τα χρόνια, η τεχνογνωσία, τα υλικά, τα μέσα και οι μέθοδοι κατασκευής βελτιώνονται.
– Επομένως, δεν πρέπει να απορρίπτουμε ένα έργο, στην προκειμένη περίπτωση οδικό, το οποίο θα δώσει «προστιθέμενη αξία» στο λιμάνι «Φίλιππος Β», αλλά και στο τουριστικό προϊόν της ανατολικής Μακεδονίας.
«Ένας δρόμος που ενώνει την Καβάλα με τη Δράμα και τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, είναι ένας δρόμος που πρέπει να γίνει. Να δούμε τα οφέλη της μελέτης», είπε η πρώην βουλευτής, Αλεξάνδρα Τσανάκα. Και έχει δίκιο.
– Ας μη βιαστούμε, λοιπόν, να εξάγουμε συμπεράσματα. Όποιος βγάζει βιαστικά συμπεράσματα, είτε χαρακτηρίζεται από άγνοια, είτε από σκοπιμότητα. «Τώρα έχουμε μισή εικόνα, δεν είναι ολοκληρωμένη», πρόσθεσε η Αλ. Τσανάκα.
– Πως, επομένως, κάποιοι είναι κάθετα αρνητικοί, έχοντας σχηματίσει «μισή εικόνα»;