-Επί τέσσερις ώρες, οι εκπρόσωποι της διοίκησης της Energean λογοδοτούσαν στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Καβάλας, για το επενδυτικό σχέδιο στο πεδίο «Έψιλον», για το πρότζεκτ του νέου, ή «πράσινου Πρίνου», για το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου των εργαζομένων, για τα οικονομικά της εταιρείας, για την χρηματιστηριακή τιμή του πετρελαίου και το μέλλον της αγοράς ενέργειας! Αμφιβάλλω, καρντάσια, αν έγινε ποτέ γενική συνέλευση των μετόχων της Energean με διάρκεια τεσσάρων ωρών, στην οποία συζητήθηκαν όλα αυτά τα ζητήματα!

-Μερικοί δημοτικοί σύμβουλοι, μάλιστα, εμφανίστηκαν ειδικοί περί εργασιακών, οικονομικών, επενδυτικών, ακόμα και ενεργειακών θεμάτων! Όπως ο Κώστας Κουνάκος, ο οποίος έκανε τον έξυπνο απέναντι στον Κώστα Νικολάου, στέλεχος της Energean με πολύ μεγάλη εμπειρία και αναμφισβήτητη τεχνογνωσία στα ζητήματα υδρογονανθράκων.

-Είπε, ο αθεόφοβος Κουνάκος, στον γκουρού των υδρογονανθράκων, πως τα αποθέματα πετρελαίου στο πεδίο «Έψιλον» δεν είναι απολήψιμα. Τότε, γιατί η Energean έκανε τρεις γεωτρήσεις και θέλει να φέρει καινούργια εξέδρα, που κατασκεύασε στην Ρουμανία, για να συνεχίσει το πρόγραμμα των γεωτρήσεων στο «Έψιλον», προκειμένου να διασώσει όλη την πετρελαιοπαραγωγική δραστηριότητα στον κόλπο της Καβάλας και στην Ελλάδα;

-Τους έξυπνους έκαναν, επίσης, ο Θέμης Καλπακίδης και ο Απόστολος Χρόνης σε οικονομικά ζητήματα. Ο πρώτος είναι πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Καβάλας και ο δεύτερος πρόεδρος στην Δ.Ε.Υ.Α. Καβάλας, αλλά έχουν άποψη για την λειτουργία των εταιρειών του ενεργειακού χώρου. Κρίμα που διοικούν έναν Αγροτικό Σύλλογο και μία δημοτική επιχείρηση, γιατί αδικούνται!

-Το παράδειγμα που ανέφερε ο Σωτήρης Χιωτάκης, εκπρόσωπος της Energean, απαντώντας στο ερώτημα του Απ. Χρόνη, πως γίνεται να μην υπάρχει κέρδος, όταν η τιμή πώλησης του βαρελιού πετρελαίου είναι, για παράδειγμα, 10 δολάρια και το κόστος εξόρυξης στα 5 δολάρια, είναι χαρακτηριστικό.

-Ένα αυτοκίνητο, απάντησε ο Σ. Χιωτάκης, για να κινηθεί, δεν χρειάζεται μόνο το καύσιμο. Ο ιδιοκτήτης δεν πληρώνει μόνο την βενζίνη. Πληρώνει τα τέλη κυκλοφορίας, την ασφάλιση του οχήματος, το δάνειο που αγόρασε το αυτοκίνητο, την τακτική συντήρηση (service), τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο (Κ.Τ.Ε.Ο.) κ.λπ.

-Έτσι και η τιμή πώλησης του βαρελιού πετρελαίου, δεν διαμορφώνεται μόνο από το κόστος εξόρυξης. Γι’ αυτό, ίσως, ο Χρήστος Ποτόλιας, όπως και οι σύντροφοι του στο Κ.Κ.Ε., θεωρούν πως οι επιχειρηματίες έχουν μόνο κέρδος. Κι όσες επιχειρήσεις εμφανίζουν ζημία, αυτή οφείλεται, είτε στην κακοδιαχείριση, είτε στα ρίσκα που παίρνει ο επιχειρηματίας.

-Τον λόγο πήρε, μεταξύ άλλων και ο Νίκος Βογιατζίδης, πρόεδρος στο σωματείο εργαζομένων στην ELFE (Λιπάσματα Καβάλας), με σκοπό να ανταποδώσει στο σωματείο εργαζομένων στα Πετρέλαια, την στήριξη που παρείχαν οι εργαζόμενοι και ο εκπρόσωπος τους στο δημοτικό συμβούλιο Δήμου Καβάλας, Μανώλης Κελαϊδάκης, όταν αντιμετώπισαν πρόβλημα με την διοίκηση των Λιπασμάτων. «Προτείνετε ένα θολό σχέδιο ανάπτυξης για τον «Πρίνο», είπε προς τους εκπροσώπους της Energean. Πως μπορεί ένας εργαζόμενος στα Λιπάσματα, καρντάσια, να αξιολογήσει ένα σχέδιο ανάπτυξης σε μία άλλη χημική βιομηχανία; Είναι το ίδιο αντικείμενο τα λιπάσματα, με το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο, το διοξείδιο του άνθρακα και το μπλε υδρογόνο;

-Είναι χρήσιμο να κρατηθεί το οπτικοακουστικό υλικό από την συγκεκριμένη διαδικτυακή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, για να ανατρέχουμε στις τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων της περιόδου που διανύουμε. Ορισμένες είναι απολαυστικές!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ