George Stathakis, Greece's incoming minister for economy, shipping, tourism and infrastructure, speaks during a handover ceremony in Athens, Greece, on Wednesday, Jan. 28, 2015. Varoufakis, is gearing up for negotiations with the euro area that have been on hold since December as Greece entered an election campaign. Photographer: Yorgos Karahalis/Bloomberg via Getty Images *** George Stathakis
  • Αφού ο Αγροτικός Σύλλογος Δήμου Καβάλας και η συντονιστική επιτροπή αγώνα των κατοίκων, απέρριψαν την πρόσκληση, από την πλευρά της κοινοπραξίας του αγωγού Trans Adriatic Pipeline (T.A.P.), για τη διεξαγωγή νέου γύρου διαβούλευσης, στο πλαίσιο μιας νομικής διαδικασίας διαμεσολάβησης, τον ρόλο του διαμεσολαβητή ανέλαβε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης!
  • Ο υπουργός κάλεσε στην Αθήνα τους εκπροσώπους της περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης και τους εκπροσώπους του Αγροτικού Συλλόγου Δήμου Καβάλας και της συντονιστικής επιτροπής αγώνα κατά της όδευσης του αγωγού φυσικού αερίου από τα τενάγη Φιλίππων.
  • Ο αντιπεριφερειάρχης, Θόδωρος Μαρκόπουλος, η δήμαρχος Καβάλας, Δήμητρα Τσανάκα και οι εκπρόσωποι των γεωργών και των κατοίκων, ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και ήταν συνεπείς στο ραντεβού την Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018. Δεν εμφανίστηκε, όμως, εκπρόσωπος της κοινοπραξίας του αγωγού T.A.P. Δεν χρειάστηκε, αφού τον ρόλο αυτό ανέλαβε στη συνάντηση ο Γ. Σταθάκης!
  • Ο υπουργός επιχείρησε να αποδομήσει τα επιχειρήματα των εκπροσώπων της κοινωνίας της Καβάλας, χρησιμοποιώντας ως «εργαλείο» τη γνωμοδότηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, για την όδευση του αγωγού T.A.P. στα τενάγη Φιλίππων. Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, είπε, δεν βρήκε κάτι ανησυχητικό στη χάραξη που προτείνει η κοινοπραξία του αγωγού. Το ίδιο θα έλεγε και ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας, αν παρίστατο στη συνάντηση!
  • Είναι λυπηρό, θεωρούμε, ένας υπουργός, μιας εκλεγμένης κυβέρνησης, από τον λαό ενός ανεξάρτητου και δημοκρατικού κράτους, να συμπεριφέρεται ως «υπάλληλος» μιας πολυεθνικής κοινοπραξίας εταιρειών, που κατασκευάζει ένα έργο επί ελληνικού εδάφους. Διότι, ανεξαρτήτως από τα λεγόμενα περί της γεωπολιτικής σημασίας που έχει, η κατασκευή του αγωγού T.A.P. είναι ένα έργο, το οποίο υπόκειται στην ίδια γραφειοκρατική διαδικασία ελέγχου, που υπόκεινται όλα τα έργα που κατασκευάζονται στην Ελλάδα. Γι’ αυτό και ζητήθηκε από την κοινοπραξία των εταιρειών, να καταθέσει μελέτη περιβαλλοντικών όρων, προκειμένου να δοθεί η έγκριση εκτέλεσης του έργου.
  • Δεν καταλαβαίνουμε, λοιπόν, γιατί η κοινοπραξία του αγωγού T.A.P. έχει ιδιαίτερη μεταχείριση από την κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό. Είναι έλλειψη σεβασμού προς το ελληνικό κράτος, να γίνεται συνάντηση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και να απέχει από αυτή η κοινοπραξία του T.A.P. Εκτός κι αν ο Γ. Σταθάκης δεν την προσκάλεσε. Αυτό, όμως, ενισχύει τον προβληματισμό που διατυπώσαμε παραπάνω. Ότι ο υπουργός, θέλησε να παίξει τον ρόλο του εκπροσώπου της κοινοπραξίας απέναντι στην αντιπροσωπεία της κοινωνίας της Καβάλας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ