• Δεν θα είναι η πρώτη φορά, που ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου, θα ακούσει για τα «βαλτωμένα» έργα του Νομού Καβάλας στον πρωτογενή τομέα, όπως το φράγμα στον χείμαρρο Ακροποτάμου και το αρδευτικό δίκτυο στην πεδιάδα του ποταμού Νέστου. Έχει ακούσει για τα συγκεκριμένα έργα (και για άλλα), από την εποχή που ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. βρισκόταν στην πλευρά της μειοψηφίας και ασκούσε κριτική, στις τότε κυβερνήσεις, για τα προβλήματα στην πορεία των έργων αυτών.
  • Η (νέα) άφιξη του στην Καβάλα, δυστυχώς, δεν οφείλεται στα εγκαίνια κάποιου από τα σημαντικά, για τον αγροτικό κόσμο της περιοχής, τούτα έργα. Και κανείς δεν μπορεί να προσδιορίσει, πότε θα γίνουν τα εγκαίνια και η παράδοση τους. Ο υπουργός, απλά, θα ενημερωθεί, από τον αντιπεριφερειάρχη και τους εκπροσώπους του αγροτικού κόσμου, ότι τα έργα έχουν σταματήσει, ή συνεχίζονται με πολύ βραδύ ρυθμό. Δεν γνωρίζουμε εάν ο Βαγγέλης Αποστόλου έχει κάτι (ευχάριστο) να ανακοινώσει στη σύσκεψη που θα γίνει το πρωί της Παρασκευής 26 Μαΐου 2017 στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας. Το ευχόμαστε, γιατί έγιναν κι άλλες συναντήσεις εργασίας στο παρελθόν, στις οποίες οι συμμετέχοντες έκαναν μία καταγραφή των προβλημάτων και σπανιότερα πρότειναν λύσεις. Ελπίζουμε το έργο του φράγματος στον χείμαρρο Μαρμαρά, που είναι το παλιότερο, να εγκαινιαστεί πριν εφαρμοστεί το νέο σχέδιο «Καλλικράτης» στη χώρα!
  • Πάντως, τις περισσότερες φορές οι δέκτες της κριτικής, για την καθυστέρηση στην αποπεράτωση των έργων, είναι οι αιρετοί, είτε της κεντρικής διοίκησης, είτε της αυτοδιοίκησης και η κύρια αιτία η ελληνική γραφειοκρατία. Τις προάλλες, ωστόσο, ένα διοικητικό στέλεχος μεγάλου οργανισμού, μας μίλησε για την απίστευτη «ταλαιπωρία» που προκαλούν στα δημόσια έργα κάποιοι εργολάβοι, οι οποίοι μεταχειρίζονται νομικά και άλλα τερτίπια, με σκοπό να κερδίσουν περισσότερα χρήματα στη διάρκεια της εκτέλεσης του έργου, τα οποία «έχασαν» με την έκπτωση που πρόσφεραν για να πάρουν το έργο! Μερικοί, μάλιστα, έχουν αναγάγει την τακτική αυτή σε σύστημα και είναι γνωστοί στην «πιάτσα» (τον κατασκευαστικό κλάδο) για τα «τεχνάσματα» που χρησιμοποιούν.
  • Είναι γεγονός, ότι η ομαλή πορεία ενός έργου οφείλεται, σε μεγάλο ποσοστό, στη συνέπεια του εργολάβου. Αν τύχει και είναι σαν τους προαναφερθέντες, «προβληματικός», μπορεί να «τινάξει στον αέρα» το χρονοδιάγραμμα και τον αρχικό προϋπολογισμό! Δεν γνωρίζουμε πως μπορούνε να προστατευτούνε το κράτος, οι Περιφέρειες και οι Δήμοι από τέτοιους εργολάβους, αφού στους διαγωνισμούς δεν επιτρέπεται να αποκλειστεί από τη συμμετοχή κανείς. Ίσως οι ρήτρες στις συμβάσεις που υπογράφονται, να διασφάλιζαν την κανονική εκτέλεση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ