-Υπογράφεται την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024, έπειτα από δυόμισι έτη, η σύμβαση μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (75%)-Egis Projects (25%), για την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας οδού. Η σύμβαση έχει διάρκεια 35 έτη και θα αποφέρει στο ελληνικό δημόσιο έσοδο ύψους 1,4 δις ευρώ. Η σύμβαση πρέπει να κυρωθεί από την Βουλή των Ελλήνων και είμαστε βέβαιοι, ότι η μεγάλη πλειοψηφία των βουλευτών θα την ψηφίσει. Μεταξύ αυτών, οι βουλευτές των Νομών που διασχίζει ο αυτοκινητόδρομος, από την Ήπειρο μέχρι την Θράκη.
-Θεωρούμε την ημερομηνία της κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας οδού στην Βουλή των Ελλήνων «ορόσημο», γιατί ο συγκεκριμένος οδικός άξονας δεν είναι ένας απλός αυτοκινητόδρομος, όπως η Αττική οδός για παράδειγμα. Είναι ο αυτοκινητόδρομος, που έβγαλε την βόρεια Ελλάδα από την απομόνωση! «Η Εγνατία οδός αποτελούσε ένα μεγάλο όνειρο των βορειοελλαδιτών (και όχι μόνο) για την διασύνδεση της Ηπείρου, της Μακεδονίας και της Θράκης και την άρση της απομόνωσης τους. Η ένταξη της στα έργα προτεραιότητας των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, επισφράγισε την ευρωπαϊκή διάστασή της ως συνδετήριας οδού των αγορών της Ανατολής, με τα μεγάλα βιομηχανικά κέντρα της Δύσης. Ως συλλεκτήριος άξονας των πανευρωπαϊκών διαδρόμων που οδεύουν από βορρά προς νότο, αποκτά μεγάλη γεωστρατηγική σημασία για τα Βαλκάνια και την νοτιοανατολική Ευρώπη». Τα παραπάνω αναφέρονται στην πρώτη παράγραφο του ιστορικού του έργου και αναδεικνύουν την μεγάλη σημασία που είχε (σ.σ. από την Ρωμαϊκή περίοδο), έχει και θα έχει η Εγνατία οδός. Θα το πούμε απλά, για να γίνει κατανοητό. Αυτός που ελέγχει της Εγνατία οδό, ελέγχει την χερσαία σύνδεση της Ανατολής με την Δύση! Η κεντρική διοίκηση μπορεί να παραχωρήσει την εκμετάλλευση όλων των άλλων αυτοκινητόδρομων στην Ελλάδα, αλλά την Εγνατία οδό πρέπει να ελέγχει, πλήρως και αποκλειστικά, το ελληνικό κράτος.
-Αλίμονο το ελληνικό κράτος, να μη μπορεί να συντηρήσει και να λειτουργήσει έναν αυτοκινητόδρομο υψηλής εθνικής και γεωστρατηγικής σημασίας! Τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει δύο από τις φτωχότερες Περιφέρειες της χώρας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την Ήπειρο και την Θράκη. Κι αυτόν τον αυτοκινητόδρομο, θα παραχωρήσει για 35 έτη στην κοινοπραξία του κυρίαρχου, σήμερα, κατασκευαστικού ομίλου στην Ελλάδα (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) κι ενός πολυεθνικού κατασκευαστικού ομίλου με έδρα την Γαλλία (Egis). Για να «εισπράξει» το ευτελές ποσό του 1,4 δις ευρώ! Ενώ έπρεπε να εισπράξει τα χρήματα αυτά, για να υπογράψει μία σύμβαση με αντικείμενο την κατασκευή των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) στον αυτοκινητόδρομο. Τον Οκτώβριο του 2022, ο πρώην επικεφαλής του συνδυασμού «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία», Κώστας Κατσιμίγας, κατέθεσε στο περιφερειακό συμβούλιο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης επερώτηση με θέμα: «Γιατί δεν κατασκευάζονται Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας οδού;».
-Από τότε που κατασκευάστηκε η Εγνατία οδός, λειτούργησε ένα «ζευγάρι» Σ.Ε.Α. στον Πλάτανο Ημαθίας! Είναι δυνατό στον αυτοκινητόδρομο που ενώνει την Ανατολή με την Δύση, να λειτουργεί ένα μόνο «ζευγάρι» Σ.Ε.Α.; Μάλιστα, στον Νομό Καβάλας σχεδιαζόταν να κατασκευαστούν δύο «ζευγάρια» Σ.Ε.Α. στην Νέα Καρβάλη και το Κοκκινοχώρι. Οι τοπικοί άρχοντες (βουλευτές, αντιπεριφερειάρχες, δήμαρχοι), αλλά και φορείς (Επιμελητήρια) βρίσκονται σε πλήρη αδράνεια για το ζήτημα αυτό. Μεθαύριο, ωστόσο, θα χαιρετίσουν άπαντες την παραχώρηση της Εγνατίας οδού στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis Projects, που θα σημάνει την αναβάθμιση του αυτοκινητόδρομου με την υψηλή γεωστρατηγική σημασία για την Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την νοτιοανατολική Ευρώπη!