• Κατά την άποψη του Μάκη Παπαδόπουλου, επικεφαλής του συνδυασμού «Ο Τόπος της Ζωής μας», τα «κλειδιά» ώστε να αναπτυχθεί ο τουρισμός κρουαζιέρας στην Καβάλα, είναι ο αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων, που αποτελεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO και ο Απόστολος Παύλος.
  • Αναφέρει στο δελτίο Τύπου, που εξέδωσε προσφάτως, ότι η Καβάλα θα μπορούσε να παίξει αυτόνομο ρόλο στην κρουαζιέρα, εάν αξιοποιούνταν τα παραπάνω «κλειδιά». Ωστόσο, δεν εξηγεί τον αυτόνομο ρόλο, παρά μόνο ασκεί κριτική στη δημοτική αρχή του Δήμου Καβάλας, γιατί επί δύο έτη δεν υιοθετεί την πρόταση του συνδυασμού που ηγείται, για την εκπόνηση ειδικού σχεδίου προβολής και ανάπτυξης των Φιλίππων.
  • Εάν εννοεί ως «αυτόνομο ρόλο» τη μη εξάρτηση της Καβάλας από την Κωνσταντινούπολη, να του επισημάνουμε ότι, το πρόγραμμα των κρουαζιέρων καθορίζουν οι εταιρείες. Η Κωνσταντινούπολη είναι ένα από τα λιμάνια αφετηρία και τερματισμός κρουαζιέρων στην ανατολική Μεσόγειο θάλασσα και η Καβάλα σταθμός κρουαζιέρας. Επομένως, ο αριθμός των αφίξεων στο λιμάνι «Απόστολος Παύλος», εξαρτάται από το αν γίνονται κρουαζιέρες από και προς την Κωνσταντινούπολη. Και όχι γιατί η Καβάλα συνδέεται με τους Φιλίππους και τον Απόστολο Παύλο.
  • Εάν εννοεί ότι η Καβάλα μπορεί να σταματήσει να εξαρτάται από την Κωνσταντινούπολη, αυτό θα γίνει εάν το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» γίνει αφετηρία (τουλάχιστον) κρουαζιέρων. Δηλαδή, αν χαρακτηριστεί home port. Τα «κλειδιά», όμως, για να χαρακτηριστεί home port, δεν είναι η προβολή του μνημείου της UNESCO στους Φιλίππους, ή του περάσματος του Αποστόλου Παύλου από την περιοχή. Υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ώστε ένα λιμάνι να γίνει αφετηρία για κρουαζιέρες. Κάποιες από αυτές, είναι οι λιμενικές υποδομές (σ.σ. σ’ αυτές περιλαμβάνεται και ο επιβατικός σταθμός για τουρίστες κρουαζιέρας), η ασφάλεια (σ.σ. χωρίς Πυροσβεστική Υπηρεσία λιμένα, δεν γίνεται να φιλοξενούνται κρουαζιερόπλοια), η παροχή υπηρεσιών, τα λιμενικά τέλη κ.ά.
  • Όταν η Καβάλα αποκτήσει όλο το «πακέτο» των προϋποθέσεων, ίσως μπορέσει να κάνει το βήμα αυτό. Οι προϋποθέσεις που προαναφέραμε, είναι το βασικό κριτήριο. Διότι, τα στελέχη των εταιρειών κρουαζιέρας ρωτούν τους τοπικούς παράγοντες για το βάθος του λιμανιού, το μήκος του κρηπιδώματος, τον φωτισμό του λιμανιού, εάν υπάρχει πλοηγός, κ.λπ. και όχι αν η πόλη έχει κάποιο μνημείο της UNESCO, ή μεγάλη ιστορία, για να φέρουν τα κρουαζιερόπλοια.
  • Τα στρατηγικά σχέδια προβολής και ανάπτυξης είναι «κενό γράμμα», χωρίς να υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές, για την προσέλκυση εταιρειών, άρα και τουριστών κρουαζιέρας στην Καβάλα και στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ