-Κανένας δεν απαντάει, με σαφήνεια, γιατί υπάρχει στασιμότητα στο πολύ σημαντικό έργο της περιμετρικής οδού της Καβάλας. Είναι αιτία, όπως λέχθηκε, η υποστελέχωση της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.» και ο μεγάλος φόρτος εργασίας των μηχανικών της εταιρείας, γι’ αυτό καθυστερούν οι απαραίτητες μελέτες; Είναι αιτία, μήπως, η έλλειψη χρηματοδότησης από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, γι’ αυτό η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» σταμάτησε την διαδικασία; Προέκυψε κάποιο άλλο ζήτημα και «πάγωσε», πάλι, το έργο;

-Ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης αρμόδιος για ζητήματα ενέργειας, Χρήστος Γάκης, είπε πρόσφατα, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, πως το έργο δεν έχει ολοκληρωμένη μελέτη. Δεν διευκρίνισε τι είδους μελέτη. Το έργο ολοκλήρωσης της περιμετρικής οδού της Καβάλας, αναφερόμαστε στην κατασκευή των 5,5 χιλιομέτρων από τον κόμβο του παλιού Σανατορίου μέχρι το Περιγιάλι, έχει εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.). Η επικαιροποιημένη Μ.Π.Ε., για την ακρίβεια, υποβλήθηκε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης και εκδόθηκε η υπ. αρ. πρωτ. 3554/26-11-2014 απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων του έργου. Δηλαδή, το έργο έχει αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά εδώ και 8 έτη! Σημειωτέον ότι, η περιβαλλοντική άδεια αφορούσε στην χάραξη με την κατασκευή σήραγγας μήκους 500 μέτρων και σχεδόν σε επαφή με το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) Καβάλας.

-Μήπως, ο Χρ. Γάκης εννοούσε ότι το έργο δεν έχει ολοκληρωμένη τεχνική μελέτη; Τον Σεπτέμβριο του έτους 2021, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αποφάσισε την πραγματοποίηση διεθνούς διαγωνισμού με το αντικείμενο: «Προγραμματισμός, επίβλεψη και αξιολόγηση α΄ φάσης γεω-ερευνητικών εργασιών και εκπόνηση γεωτεχνικής μελέτης χωματουργικών έργων στο οδικό τμήμα περιμετρική οδός Καβάλας (τμήμα R1402)», με προϋπολογισμό 225.640,32 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.). Στην συνέχεια, μέσω συμβάσεων, θα εκπονηθούν οι προμελέτες για την οδοποιία, τους (6) ισόπεδους κόμβους και την αποχέτευση-αποστράγγιση της οδού. Οι προσφορές για τον (διεθνή) διαγωνισμό έπρεπε να κατατεθούν έως τα τέλη του Ιανουαρίου 2022. Βρισκόμαστε στα μέσα του Οκτωβρίου 2022, ωστόσο δεν ανακοινώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού. Ήταν άγονος και θα επαναληφθεί; Αναδείχτηκε νικητής και έγιναν ενστάσεις από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες; Μήπως δεν πληρώθηκε το προαναφερθέν χρηματικό ποσό, των 225.640,32 ευρώ, για να προχωρήσει η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στην πραγματοποίηση του διαγωνισμού;

-Γιατί ο δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, δεν προσκαλεί τον περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Χρήστο Μέτιο, σε μία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ώστε ο περιφερειάρχης να ενημερώσει τους δημοτικούς συμβούλους και την τοπική κοινωνία, για το αναγκαίο έργο της περιμετρικής οδού της Καβάλας; Δεν αρκεί να τηλεφωνεί ο δήμαρχος στον περιφερειάρχη και να ρωτάει που βρίσκεται η διαδικασία. Και μετά, να ρωτάνε οι δημοτικοί σύμβουλοι τον δήμαρχο στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, για να συνεχίζεται το παιχνίδι «το σπασμένο τηλέφωνο». Δεν είναι λογικό ένα έργο που εξασφάλισε την περιβαλλοντική άδεια, που είναι το δυσκολότερο ζήτημα, από το 2014, να μην έχει αρχίσει έστω με τις χωματουργικές εργασίες!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ