-Το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας, δεν έχει την διάθεση να δρομολογήσει λεωφορείο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της παλιάς πόλης, όπως δήλωσε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Στράτος Μακρογιαννίδης, μετά την πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον δήμαρχο, Θόδωρο Μουριάδη. «Η Παναγία θέλει ειδικό όχημα, που είναι πολύ ακριβό. Ποια επιχείρηση να πάει εκεί και να κάνει τι; Ο Δήμος Καβάλας έχει ένα αυτοκινητάκι, το επιδοτεί και γι’ ατό μπαίνουν άτομα», είπε.

-Θα διαφωνήσουμε με τον αγαπητό πρόεδρο του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών, ότι οι κάτοικοι της παλιάς πόλης χρησιμοποιούν το «τρενάκι», επειδή το «επιδοτεί» ο Δήμος Καβάλας και είναι δωρεάν η μεταφορά των επιβατών. Πιστεύουμε ότι χρησιμοποιούν το «τρενάκι», επειδή τους εξυπηρετεί, πρωτίστως, στην μετακίνησή τους. Θέλουμε, επίσης, να γίνει πιο σαφής, όσον αφορά το κόστος για την δρομολόγηση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος. Πως προκύπτει ότι το κόστος είναι 800.000 έως 1.000.000 ευρώ; Το κόστος αυτό είναι ετήσιο; Για πόσα δρομολόγια ημερησίως μιλάμε;

-Δεν περιμέναμε να είναι θετικό το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών, για την δρομολόγηση λεωφορείου στην παλιά πόλη, όταν προ μερικών μηνών διέκοψε τα απογευματινά δρομολόγια σε ορισμένες περιοχές της πόλης. Είναι ευχάριστο, πάντως, ότι η διοίκηση της εταιρείας συζητάει την δημιουργία γραμμών προς τον Αμυγδαλεώνα, την Νέα Καρβάλη και το Παληό, όπου διαμένουν σημαντικοί πληθυσμοί του Δήμου Καβάλας και είναι αναγκαία η επέκταση της αστικής συγκοινωνίας.

-Θεωρούμε πως η χρήση ενός σύγχρονου μέσου μεταφοράς των κατοίκων της παλιάς πόλης στην Καβάλα είναι επιβεβλημένη. Το «τρενάκι» είναι ξεπερασμένο μέσο, ενώ κάθε φορά που παθαίνει βλάβη καθυστερεί η επισκευή και δεν βρίσκονται εύκολα τα απαραίτητα ανταλλακτικά. Τον περασμένο Οκτώβριο, δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. απόφαση του υφυπουργού υποδομών και μεταφορών, με την οποία έγινε τροποποίηση σε παλιότερη απόφαση, προκειμένου να διευκολυνθούν οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δηλαδή οι Δήμοι και τα Νομικά Πρόσωπα Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ώστε να χρησιμοποιούν δοκιμαστικά ηλεκτροκίνητα λεωφορεία. Η τροποιητική απόφαση αναφέρει τα εξής: «Ειδικώς για την περίπτωση των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, που διατίθενται προς δοκιμή-επίδειξη σε Ο.Τ.Α., ή Ν.Π.Δ.Δ., ή Ν.Π.Ι.Δ., τα πρόσωπα που θα επιβαίνουν στο υπό δοκιμαστική κυκλοφορία ηλεκτρικό λεωφορείο, θα πρέπει να έχουν σχέση με τους ανωτέρω φορείς, απαγορευομένου του οποιουδήποτε άλλου είδους μεταφοράς. Τα λεωφορεία αυτά μπορούν να οδηγούνται, είτε από οδηγούς των εταιρειών εμπορίας αυτών, είτε από οδηγούς των ανωτέρω φορέων, οι οποίοι κατέχουν την κατάλληλη άδεια οδήγησης. Η δημόσια δοκιμαστική κυκλοφορία των ηλεκτρικών λεωφορείων πραγματοποιείται σε απόσταση ακτίνας 20 χιλιομέτρων από την έδρα των Ο.Τ.Α., Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ.».

-Αντί, επομένως, η δημοτική Αρχή του Δήμου Καβάλας να «επιδοτήσει» το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών, με το ποσό των 50.000 ευρώ, με σκοπό να επανέλθουν τα απογευματινά δρομολόγια στις γραμμές αστικής συγκοινωνίας που κόπηκαν, προτείνουμε με τα χρήματα αυτά να αποκτηθεί ένα μεταχειρισμένο μικρό ηλεκτροκίνητο λεωφορείο σε καλή κατάσταση, έως είκοσι (20) θέσεις, το οποίο θα αντικαταστήσει το «τρενάκι» και θα κάνει δοκιμαστικά δρομολόγια στην παλιά πόλη. Έτσι, θα μάθουμε ποιο είναι το κόστος χρήσης του «ειδικού οχήματος», ώστε να προχωρήσει ο Δήμος στην δημιουργία της πρώτης «ειδικής γραμμής» δημοτικής αστικής συγκοινωνίας. Ακόμα κι αν χρειαστεί να βάλει εισιτήριο (1 ευρώ πήγαινε-έλα), για την κάλυψη του λειτουργικού κόστους, θεωρούμε πως οι κάτοικοι δεν θα αρνηθούν να πληρώσουν. Η αφετηρία θα παραμείνει η πλατεία Ελευθερίας, όπου θα τοποθετηθεί και ο σταθμός φόρτισης του ηλεκτροκίνητου λεωφορείου. Θα τολμήσει, λοιπόν, η δημοτική Αρχή;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ