Η παρατεταμένη αστάθεια στην ατμόσφαιρα, όπως σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος, αυξάνει την πιθανότητα εκδήλωσης ακραίων καιρικών φαινομένων, όπως η χαλαζόπτωση που έπληξε, το περασμένο Σαββατοκύριακο (16-17 Ιουνίου 2018), την περιοχή του Ορφανού και είχε ως συνέπεια, να προκληθούν ζημιές σε περισσότερα από δύο χιλιάδες στρέμματα αμπελοκαλλιεργειών και ελαιόδεντρων βρώσιμης ελιάς, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση.
Στην περιοχή βρίσκονται κλιμάκια της Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας και του ΕΛ.Γ.Α., προκειμένου να εκτιμήσουν την έκταση και το μέγεθος της ζημιάς στις προαναφερθείσες καλλιέργειες, ενώ μία εκ των προσεχών ημερών ο Θ. Μαρκόπουλος, θα συγκαλέσει συνάντηση εργασίας με σκοπό να ζητηθεί από τους τοπικούς υπηρεσιακούς παράγοντες του ΕΛ.Γ.Α., να διεξάγουν σύντομα και με ακρίβεια την εκτίμηση της καταστροφής, ώστε να μην καθυστερήσει η διαδικασία αποζημίωσης των παραγωγών.
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης των εκπροσώπων των Μέσων Ενημέρωσης, ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας ανακοίνωσε ότι αναδείχτηκε, τον περασμένο Μάρτιο, ο ανάδοχος της μελέτης για την αντιπλημμυρική προστασία της πεδιάδας των τεναγών Φιλίππων, χωρίς να υπάρξει σχετική ενημέρωση προς την αρμόδια Υπηρεσία της Π.Ε. Καβάλας που προώθησε το συγκεκριμένο αίτημα.
Επίσης, ανέφερε ότι η Π.Ε. Καβάλας δεν θα μπορέσει να πραγματοποιήσει εγκαίρως τον πρώτο ψεκασμό για την καταπολέμηση του δάκου στις ελαιοκαλλιέργειες της Θάσου. Ο λόγος είναι, ότι η διαδικασία πρόσληψης του απαραίτητου προσωπικού βγήκε εκτός χρονοδιαγράμματος και δεν υπάρχουν οι αντίστοιχοι πόροι. «Ίσως αναζητηθεί μία λύση ανάγκης από τους συνεταιρισμούς, ή τους μεμονωμένους παραγωγούς», είπε.
Τέλος, σχολίασε ότι η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» κινείται με σκοπό να ξεπεράσει τα νομικά εμπόδια που έβαλαν ο Δήμος Καβάλας, η κοινωφελής επιχείρηση «Δημωφέλεια» και το Δασαρχείο Καβάλας και να κατασκευάσει τον μετωπικό σταθμό διοδίων στη θέση «Άσπρη Άμμο». Συγκεκριμένα, προσπαθεί να αλλάξει τη θέση του κτιρίου διοίκησης, ώστε να βρίσκεται εντός της ζώνης απαλλοτρίωσης του έργου του αυτοκινητόδρομου. Ωστόσο, τόνισε ο Θ. Μαρκόπουλος, για την κατασκευή του σταθμού εξακολουθεί να είναι απαραίτητη η άδεια παρέμβασης σε δασική περιοχή. «Όσο η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» επιμένει στον παραλογισμό, εμείς θα συνεχίσουμε να διερευνούμε σε βάθος τους όρους του έργου και να είστε σίγουροι, ότι θα βρούμε κι άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία», συμπλήρωσε.