-Αναρωτιούνται αρκετοί συμπολίτες, γιατί δεν υπάρχει εξέλιξη και αν θα αποκατασταθεί η ζημιά στο κατάστρωμα της γέφυρας στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού μπροστά από το παλιό νοσοκομείο Καβάλας. Σε προηγούμενα άρθρα αναφέραμε πως την ευθύνη ανέλαβε η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, που ανέθεσε το έργο στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.».

-Επειδή τα χρήματα που θα διατεθούν είναι πολλά και ο κλάδος των δημόσιων τεχνικών έργων έχει περιοριστεί, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» πήρε την πρωτοβουλία να «μοιράσει την πίτα» στην «πιάτσα». Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Καβάλας, Γιάννης Ιακωβίδης, είπε ότι, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ανέθεσε σε ιδιώτες διάφορες μελέτες του έργου, μεταξύ των οποίων την εδαφολογική μελέτη. Καταρχάς, θέλουμε να ρωτήσουμε αν η ανάθεση του έργου της γέφυρας στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού έγινε με απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Κι αν εγκρίθηκε από το περιφερειακό συμβούλιο, η σύμβαση με την «Εγνατία Οδό Α.Ε.» έχει διάταξη που επιτρέπει την «κατάτμηση» του έργου; Δηλαδή, μπορεί η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» να λειτουργήσει ως υπεργολάβος και έχει το δικαίωμα να αναθέσει τμήματα του έργου σε άλλες ιδιωτικές εταιρείες;

-Μας προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση, πως μία κορυφαία εταιρεία στην κατασκευή μεγάλων δημόσιων τεχνικών έργων, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», η οποία κατασκεύασε αρκετές γέφυρες (και χαραδρογέφυρες), δεν μπορεί να κάνει μία εδαφολογική, ή μελέτη στατικής επάρκειας γέφυρας.

-Επίσης, αναρωτιόμαστε γιατί χρειάζεται να γίνει εδαφολογική μελέτη πριν ξεκαθαρίσει ότι η στατική επάρκεια της υφιστάμενης γέφυρας είναι κατάλληλη, ή όχι. Αν κριθεί πως τα βάθρα, το υπόλοιπο κατάστρωμα και τα άλλα τμήματα της γέφυρας αντέχουν, γιατί να μάθουμε αν το υπέδαφος μπορεί να «σηκώσει» την αποκατάσταση του τμήματος που υποχώρησε; Η εδαφολογική μελέτη θα έχει νόημα να γίνει, εφόσον διαπιστωθεί ότι η στατική επάρκεια είναι χαμηλή και η γέφυρα πρέπει να κατεδαφιστεί, για να κατασκευαστεί καινούργια!

-«Γιατί πειράζει να έχουμε και μία εδαφολογική μελέτη;», θα ρωτήσετε. Κάθε μελέτη έχει κόστος. Και το κόστος αυτό επιβαρύνεται ο φορέας που ανέθεσε το έργο, στην προκειμένη περίπτωση η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. Πρωτίστως, πρέπει να παραδοθεί η μελέτη στατικής επάρκειας και να πληρωθεί. Αφού μάθουμε αν πρέπει να επισκευαστεί, ή να κατεδαφιστεί η γέφυρα, τότε θα αποφασίσουμε πως θα προχωρήσουμε.

-Ακόμα προέχει να μάθουμε την αιτία που προκάλεσε την ζημιά στο κατάστρωμα της γέφυρας. Έπειτα από 28 μήνες, αν δεν κάνουμε λάθος στον υπολογισμό του χρονικού διαστήματος, από το ατύχημα, οι Καβαλιώτες και οι Καβαλιώτισσες δεν γνωρίζουν γιατί υποχώρησε τμήμα του καταστρώματος. Η διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης επικεντρώθηκε στην αποκατάσταση του προβλήματος, ωστόσο κανείς από εκείνους που εκτόξευαν κατηγορίες για αμέλεια των «αρμοδίων», δεν ενδιαφέρεται για το αποτέλεσμα της πραγματογνωμοσύνης του ατυχήματος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ