- Είναι δικαίωμα της γενικής διευθύντριας του T.A.P. στην Ελλάδα, Κατερίνας Παπαλεξανδρή, να υπερασπίζεται τα συμφέροντα της κοινοπραξίας των εταιρειών που κατασκευάζουν τον αγωγό φυσικού αερίου στη βόρεια Ελλάδα. Όμως, οφείλει να σεβαστεί και την προσπάθεια υπεράσπισης των τοπικών συμφερόντων, από τον Δήμο Καβάλας, τους γεωργούς και τους κατοίκους της περιοχής των τεναγών Φιλίππων.
- Το συμπέρασμα της, ότι: «η συγκεκριμένη όδευση (σ.σ. μέσα από τα τενάγη Φιλίππων) είναι η καλύτερη δυνατή, με βάση το σύνολο των κριτηρίων», απηχεί την άποψη της αναδόχου κοινοπραξίας. Όσον αφορά το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής που συγκρότησε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας), το οποίο ίσως επικαλεστεί η γενική διευθύντρια, έχουμε να σημειώσουμε το εξής. Η επιτροπή αυτή απάντησε επί των ανησυχιών των κατοίκων για το έργο στα τενάγη Φιλίππων και όχι για το αν η όδευση, που πρότεινε ο T.A.P., είναι η καλύτερη δυνατή με βάση το σύνολο των κριτηρίων. Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας έχει τοποθετηθεί, μέσω του Παραρτήματος του στην ανατολική Μακεδονία, ότι υπάρχει εναλλακτική όδευση. Όμως, η ανάδοχος του έργου αγνόησε τον επιστημονικό φορέα.
- Επίσης, το γεγονός ότι το ελληνικό δημόσιο ενέκρινε την μελέτη περιβαλλοντικών όρων του έργου, με την όδευση μέσα από τα τενάγη Φιλίππων, δεν σημαίνει ότι η έγκριση που έδωσε είναι σωστή. Έχουμε διαβάσει αρκετές περιπτώσεις στο παρελθόν, πρόσφατο και απώτερο, που ακυρώθηκαν αποφάσεις του ελληνικού δημοσίου, για τη χορήγηση αδειών περιβαλλοντικών όρων έργων.
- Δυστυχώς, το ελληνικό δημόσιο, δεν έλαβε (κι αυτό) υπόψη, ούτε την εναλλακτική πρόταση του Τ.Ε.Ε. Ανατολικής Μακεδονίας, ούτε την ανησυχία της τοπικής κοινωνίας, παρά μόνο την πρόταση που πήρε στα χέρια από την ανάδοχο κοινοπραξία εταιρειών.
- Θα συστήσουμε, επομένως, στην Κατερίνα Παπαλεξανδρή, να μην προτρέχει και να μην επιχειρεί να προκαταλάβει την εξέλιξη του ζητήματος στα τενάγη Φιλίππων. Και ακόμα, να μην υποβαθμίζει την αντίδραση ως ένα «τοπικό πρόβλημα», το οποίο θα ξεπεραστεί. Η στάση αυτή, κατά την άποψη μας, δείχνει αλαζονεία και συγχρόνως… ανασφάλεια από την πλευρά του T.A.P.
- Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα και το κόστος του έργου, είναι λυπηρό για την κοινοπραξία εταιρειών, που σε ένα έργο μήκους 550 χιλιομέτρων στη βόρεια Ελλάδα, δείχνει αναλγησία για ένα τμήμα μερικών χιλιομέτρων παράκαμψης των τεναγών Φιλίππων. Το ζήτημα θα είχε λυθεί, εάν ενδιαφερόταν ειλικρινά για την ανησυχία της τοπικής κοινωνίας. Είναι δική της υπαιτιότητα, η καθυστέρηση στην επίλυση του προβλήματος και η τυχόν μη τήρηση του χρονοδιαγράμματος του έργου. Τελεία και παύλα.
Ο Κ-ΤΥΠΟΣ χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη και ταχύτερη περιήγησή σας. Με την πρόσβαση σας στο k-tipos.gr αποδέχεστε την χρήση.OKΠερισσότερα