-Αν και μακροσκελής, η ανακοίνωση που εξέδωσε ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Νομού Καβάλας, για το «αρχιτεκτονικό έγκλημα» που θα συντελεστεί (σ.σ. αν καταφέρει να συντελεστεί) στο λιμάνι «Απόστολος Παύλος», στερείται ουσίας και σοβαρότητας! Αναφερόμαστε στην ανέγερση του λεγόμενου Kavala Port Center, στη θέση των παλιών αποθηκών που κατεδαφίστηκαν. Αίφνης, τον τελευταίο καιρό, οι αντιδράσεις για το συγκεκριμένο εγχείρημα ιδιώτη επιχειρηματία αυξάνονται. Μετά τους: Αργύρη Μπακιρτζή και Μιχάλη Λυχούνα, οι οποίοι εξέφρασαν τις προσωπικές απόψεις τους, ένας σύλλογος επιστημόνων καταθέτει την ένστασή του επί του θέματος.

-Το λυπηρό είναι, ότι η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας σιωπά! Διότι, η κατασκευή του Kavala Port Center, το οποίο θα ανεβάσει το επίπεδο του λιμένα «Απόστολος Παύλος», δεν αφορά, μόνο, τον επιχειρηματία που έχει μπλέξει στα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας από το 2012(!), αλλά είναι ένα εμβληματικό έργο, που εντάχθηκε στο επιχειρησιακό σχέδιο (master plan) του Οργανισμού το έτος 2007 και εγκρίθηκε το 2012 με νόμο (4081) του ελληνικού κράτους!

-Το έργο αυτό έχει περάσει, εκτός από τις «Συμπληγάδες πέτρες», που είναι οι αρμόδιες Υπηρεσίες και από τις ραγδαίες πολιτικές και οικονομικές αλλαγές στη χώρα. Ο επιχειρηματίας πήρε την έγκριση το 2012, οδεύουμε προς το τέλος του 2020 κι ακόμα δεν γνωρίζει εάν θα πραγματοποιήσει την επένδυσή του! Δεν έφταναν η γραφειοκρατία, τα μνημόνια, οι εκλογές, η πανδημία του covid-19, εμφανίστηκαν και οι αμφισβητίες του έργου. Έλεος!

-Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Νομού Καβάλας, μάλιστα, κάνει και υποδείξεις στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, για την αισθητική του λιμανιού, τις λειτουργίες του και «την έλλειψη μιας ολοκληρωμένης μελέτης αναπτυξιακού σχεδιασμού, ενός κεντρικού πλάνου, που θα λαμβάνει υπόψη όλες τις σύγχρονες παραμέτρους που έχουν θεσπιστεί και θεωρούνται απαραίτητες για τον λειτουργικό εκσυγχρονισμό του», όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση. Μήπως έπρεπε η διοίκηση του Ο.Λ.Κ. το 2007, να ζητήσει την άδεια του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων, για να ετοιμάσει το επιχειρησιακό σχέδιο (master plan), που εγκρίθηκε με τον νόμο 4081 από το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής το 2012; Είμαστε σοβαροί;

-Δεν θα σχολιάσουμε τα σημεία της ανακοίνωσης που αναφέρονται στην αρχιτεκτονική αισθητική των δημόσιων κτιρίων, των σπιτιών και του παραλιακού μετώπου της Καβάλας, γιατί αφορούν προσωπικές απόψεις των μελών του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων, με τις οποίες δεν έχουμε την υποχρέωση να συμφωνούμε. Σχετικά με τις αιχμές που αφήνει ο σύλλογος, για τις εγκρίσεις που εξασφάλισε η επένδυση του Kavala Port Center από τις συναρμόδιες Υπηρεσίες και επιτροπές, όπως το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, που εδρεύει στην Αθήνα και η Επιτροπή Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠ.Α.Ε.), πρέπει να ερωτηθούν τα μέλη των οργάνων αυτών, με ποιο σκεπτικό συναίνεσαν στην μελέτη που κατέθεσε ο ιδιώτης. Πρόκειται για όργανα που αποτελούνται από επιστήμονες (και αρχιτέκτονες), τα οποία εξαντλούν την αυστηρότητά τους, για να βγάλουν μία απόφαση.

-Καλούμε τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Νομού Καβάλας να κάνει εποικοδομητικές παρεμβάσεις, για το καλό της πόλης και της ανάπτυξης της. Η στασιμότητα που επικρατεί τις τελευταίες δεκαετίες, δεν οφείλεται μόνο στις αρνητικές επιλογές της κεντρικής διοίκησης για την περιοχή, αλλά και στους ντόπιους «νεκροθάφτες», που υποσκάπτουν κάθε προσπάθεια προόδου. Ας προσέχουν, όμως, γιατί μπορεί να πέσουν εκείνοι μέσα στον λάκκο που σκάβουν!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ