-Στην υπογεννητικότητα και την μετανάστευση, αποδίδει την μείωση του πληθυσμού στον Δήμο Καβάλας, μετά την τελευταία απογραφή, ο δήμαρχος, Θόδωρος Μουριάδης. «Το καλό είναι, ότι δεν πέσαμε κάτω από το όριο που καθορίζεται (σ.σ. και καθορίζει) για τις χρηματοδοτήσεις. Παλεύαμε να μην πέσουμε κάτω από τις εβδομήντα χιλιάδες που είχαμε και δεν το καταφέραμε. Το ευτύχημα είναι, ότι δεν πέσαμε κάτω από εξήντα χιλιάδες», είπε ο δήμαρχος. Να είστε βέβαιος φίλτατε δήμαρχε, πως αν συνεχιστεί η πολιτική που ακολουθείτε τα τελευταία τρία και πλέον έτη, στην επόμενη απογραφή του πληθυσμού, το έτος 2031, ο Δήμος Καβάλας θα έχει λιγότερους από 60.000 μόνιμους κατοίκους. Και η μείωση δεν θα οφείλεται (μόνο) στην υπογεννητικότητα, αλλά στην μετανάστευση των Καβαλιωτών σε άλλους τόπους στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Οι Δήμοι, όπως ανέφερες, δεν έχουν αρμοδιότητα την ενίσχυση της παραγωγικότητας και την προσέλκυση επενδύσεων. Οφείλουν, ωστόσο, να κάνουν τον τόπο ελκυστικό, για να κρατήσουν τον ντόπιο πληθυσμό και να φέρουν νέους κατοίκους.

-Ο Δήμος Καβάλας είναι ένας όμορφος τόπος για να ζει μία οικογένεια, έχει μεγάλη δυναμική να αναπτυχθεί, αλλά μερικοί τον κρατούν «δέσμιο» στην μετριότητα. Για παράδειγμα, στην Καβάλα συζητάμε τις τελευταίες δεκαετίες για την ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού, αν θα κοπούν δέντρα στο περιαστικό δάσος, αν πρέπει να κατασκευαστεί σήραγγα χιλίων μέτρων, ή μικρότερου μήκους, πόσες εξόδους πρέπει να έχει η περιμετρική οδός, ποιο θα είναι το κόστος του έργου, ενώ τον περασμένο μήνα (Δεκέμβριο) υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο που αφορά στην αναβάθμιση της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, με προϋπολογισμό 373,2 εκατομμύρια ευρώ, που θα κατασκευαστεί με Σ.Δ.Ι.Τ. (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα).

-Πρόκειται για την μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με 4 χιλιόμετρα εναέριας οδού, δηλαδή συνεχόμενης γέφυρας (flyover), 3 καινούργιες σήραγγες, 10 καινούργιες γέφυρες, 9 ανισόπεδους κόμβους και με συνολικό μήκος 13 χιλιόμετρα! Στην Καβάλα «παλεύουμε» να κατασκευάσουμε μία περιμετρική οδό συνολικού μήκους 8 χιλιομέτρων, με μία σήραγγα μήκους 300 μέτρων και έξι ισόπεδους κόμβους! Μήπως πρέπει να ζητήσουμε να κατασκευαστεί μία εναέρια γέφυρα, από το σημείο που σταματάει σήμερα η περιμετρική οδός μέχρι το Περιγιάλι, χωρίς σήραγγα, χωρίς ισόπεδους κόμβους και χωρίς να «πειραχτεί» το περιαστικό δάσος, για να μας πάρουν στα σοβαρά; Κι αν ρωτήσετε ποια σχέση έχει η περιμετρική οδός με την τελευταία απογραφή του πληθυσμού, θα σας απαντήσουν οι Θεσσαλονικείς! Εκείνοι γνωρίζουν πόσο θα συμβάλλει το έργο που προαναφέραμε στην βελτίωση της ποιότητας ζωής τους. Για να παραμείνει κάποιος σε έναν τόπο, οποιονδήποτε τόπο, θέλει να έχει καλή ποιότητα ζωής. Η γρήγορη και ασφαλής μετακίνηση μέσα στην πόλη και από την μία άκρη στην άλλη, είναι στοιχείο της ποιότητας ζωής.

-Ο κάτοικος Καβάλας που διαμένει στην δυτική πλευρά, είναι αναγκασμένος να διασχίσει όλο το μήκος και να περάσει από το υπερφορτωμένο κυκλοφοριακά κέντρο, για να φτάσει στο Περιγιάλι και αντίστροφα. Φαντάζεστε ο κάτοικος του Αγίου Λουκά, ας πούμε, να έμπαινε στην περιμετρική οδό και μέσω της συνεχόμενης εναέριας γέφυρας, να έφτανε σε 10 λεπτά στο Περιγιάλι; Με έργα όπως το flyover, γιατί να μην αυξάνεται ο πληθυσμός στην Θεσσαλονίκη (και την Αθήνα), ενώ στις πόλεις της περιφέρειας μειώνεται σε κάθε απογραφή;

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Και ..ποιος είναι αυτός ο γενναιόδωρος που θα υλοποιήσει το λεγόμενο flyover; εσείς έχετε καποιν στα υπ όψιν.; και μη πείτε ένας δήμαρχος νέος ωραίος ..ποιον έχουμε..που μόνο έτοιμα λεφτά ξέρουν να καταβροχθιζουν όταν τα βρουν..γιατί δεν έμαθαν να δουλεύουν ποτέ στη ζωή τους..καιΔΕΝ έχουν να δείξουν τιποτε για το παρελθόν τους..αν ήταν εργατικοί τίμιοι.. κλπ..Κάποτε υποψήφιος πρόεδρος Αμερικής δεν εξελέγη γιατί η γυναίκα του στο παρελθόν..ήταν.. αλκολικη!!..

    • Η κατασκευή της περιμετρικής οδού στην Καβάλα, η ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού για την ακρίβεια, είναι ένα έργο που θα βοηθήσει την πόλη να “ανασάνει”. Τον τρόπο που θα κατασκευαστεί, θα τον αποφασίσουν οι ειδικοί. Το έργο μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την κεντρική διοίκηση, από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ή να γίνει με Σ.Δ.Ι.Τ. (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα). Εάν μπορεί και στην Καβάλα να γίνει ένα παρόμοιο έργο, σε μικρότερη κλίμακα βεβαίως, με αυτό της ανατολικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, είναι ευπρόσδεκτο. Ο δήμαρχος Καβάλας, όποιος κι αν είναι, πρέπει να έχει υψηλά, αν όχι πρώτο στην λίστα των διεκδικήσεων, το έργο αυτό. Δεν σημαίνει ότι ο Δήμος Καβάλας θα βάλει τα χρήματα για την κατασκευή του. Όσον αφορά τον τρόπο επιλογής των ατόμων που θα διοικήσουν έναν Δήμο, ή θα κυβερνήσουν την χώρα, επκρατεί το υποκειμενικό κριτήριο. Γι’ αυτό, δυστυχώς, οι περισσότερες επιλογές είναι άστοχες. Η ευθύνη ανήκει στους ψηφοφόρους.

  2. Δυστυχώς σε αυτήν την πόλη τα λόγια είναι περισσότερα από τα έργα είμαστε μια μίζερη πόλη όπως και οι πολίτες της ένα καλό να θέλουν να κάνουν πάντα θα το κατακρίνουν με χίλιους τρόπους αγαπητοί κύριοι έχετε λιμάνι έχετε αεροδρόμιο αλλά δεν έχετε τουρίστες που θα αφήνουν λεφτά στα μαγαζιά κτλ τα ξενοδοχεία σας χωρίς πάρκιν ακόμα στην δεκαετία του 70 είστε με της παροχές, και να μην πω για την ακρίβεια το κέντρο της πόλης χωρίς πάρκιν που θα παρκάρει ο καθένας που έρχεται στην πόλη; Τόσα χρόνια έχουμε μείνει πίσω από της άλλες πόλεις περιμετρικά μας να μην πω για της παροχές του κράτους προς τους πολίτες που υπάρχει μεγάλη υπογεννητικότητα τα λεφτά τα δίνουν στους αλλοδαπούς ξένους κτλ επιτέλους πρέπει να γίνουμε μια σύγχρονη πόλη με όλες της άνεσης μην κοιτάμε πίσω πια αν θέλουμε να αλλάξουμε αυτά τα λίγα ελπίζω να μην σας κούρασα αλλά είναι το παράπονο προς τους άρχοντες της πόλης και του κράτους

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ