Το έργο ODYSSEA, που αποτελεί πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Μεσόγειο, πραγματοποίησε στην Αλόννησο, από τις 2 έως και τις 6 Σεπτεμβρίου 2019 το 2ο θερινό σχολείο, με θέμα: «Ωκεανογραφία και αλιεία στη Μεσόγειο». Στο δελτίο Τύπου αναφέρονται τα ακόλουθα: «Αξιοποιώντας την εμπειρία που αποκτήθηκε με την υλοποίηση του περυσινού θερινού σχολείου στη Νέα Καρβάλη Καβάλας, οι διοργανωτές επέλεξαν 18 νέους επιστήμονες και επαγγελματίες από Ελλάδα, Κύπρο, Μαρόκο και Τυνησία, προκειμένου να παρουσιάσουν τις ευκαιρίες που δημιουργεί τόσο η πρόοδος των δράσεων του έργου ODYSSEA, όσο και η γενικότερη στροφή της έρευνας σε καινοτόμες εφαρμογές. «Για πρώτη φορά δοκιμάσαμε τις δυνατότητες της νέας πλατφόρμας που δημιουργήσαμε με ανθρώπους εκτός του εταιρικού σχήματος, με στόχο να την αξιολογήσουν σε σχεδόν πραγματικές συνθήκες», δήλωσε ο Γεώργιος Συλαίος, καθηγητής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δ.Π.Θ.) και συντονιστής του έργου. «Η πλατφόρμα ODYSSEA αποτελεί το βασικό εργαλείο που αναπτύσσει το έργο με την υποστήριξη των τεχνολογικών εταίρων του, στους οποίους περιλαμβάνονται μερικές από τις πλέον καινοτόμες επιχειρήσεις της Ευρώπης. Η πλατφόρμα στην τελική της φάση, η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2021, θα επιτρέπει την εύκολη εύρεση, παρουσίαση και επεξεργασία των διαρκώς αυξανόμενων δεδομένων που συλλέγονται από σύγχρονα συστήματα παρακολούθησης της γης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως το σύστημα Copernicus, αλλά και από το δίκτυο των εννέα Παρατηρητηρίων που έχει δημιουργήσει το έργο ODYSSEA σε όλη την Μεσόγειο. Στόχος του έργου είναι, η ηλεκτρονική πλατφόρμα να μετατρέπει τα δεδομένα αυτά σε υπηρεσίες επ’ ωφελεία των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο θαλάσσιο περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπαιδευόμενοι χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες, με στόχο να μελετήσουν και να προτείνουν τις υπηρεσίες που μπορούν να αναπτυχθούν από προϊόντα δεδομένων για συγκεκριμένους τομείς της «γαλάζιας οικονομίας». Πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου, οργανισμοί λιμένος, αλιείς και υδατοκαλλιεργητές», είπε ακόμα ο Γ. Συλαίος, ενώ ο Αθανάσιος Τσικλήρας, αναπληρωτής καθηγητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) πρόσθεσε: «Το θερινό σχολείο συμπεριλάμβανε πρακτική άσκηση και αλληλεπίδραση με τους ντόπιους αλιείς της Αλοννήσου, πράγμα που εκτιμήθηκε ιδιαίτερα από τους εκπαιδευόμενους. Επιπλέον, ήταν το πρώτο βήμα για να αναδείξουμε την εκπαιδευτική διάσταση της πλατφόρμας ODYSSEA και να βελτιώσουμε τις σχετικές πτυχές βάσει των παρατηρήσεων των εκπαιδευομένων». Το 2ο θερινό σχολείο φιλοξενήθηκε σε αίθουσα που παραχώρησε ο Δήμος Αλόννησου και συνδιοργανώθηκε από το Α.Π.Θ., το Δ.Π.Θ. και το Ίδρυμα Thalassa, το οποίο από το 2004 έχει πραγματοποιήσει πλήθος δράσεων για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος στη Μεσόγειο και ειδικότερα στo εθνικό θαλάσσιο πάρκο Αλοννήσου-βορείων Σποράδων, όπου βρίσκεται σημαντικός πληθυσμός της θαλάσσιας φώκιας Monachus monachus».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ