Αν και η συνέντευξη Τύπου αφορούσε την (τοπική) επιχειρηματικότητα, ο επικεφαλής του συνδυασμού «Ο Τόπος της Ζωής μας», Μάκης Παπαδόπουλος, εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία, για να παρουσιάσει σε (πολύ) γενικές γραμμές, τους βασικούς άξονες του προεκλογικού του προγράμματος. «Σκοπός της συνέντευξης Τύπου, είναι να παρουσιάσουμε τις προτάσεις μας, για τη στήριξη και ενίσχυση της τοπικής αγοράς και επιχειρηματικότητας. Η συνέντευξη πραγματοποιείται στην ολοκλήρωση της φετινής έκθεσης του Επιμελητηρίου. Μιας έκθεσης, που δείχνει ότι σε δύσκολα χρόνια, η επιχειρηματικότητα στην Καβάλα αντέχει, προσαρμόζεται και εξελίσσεται. Όπως άντεξε στο παρελθόν, σε πολύ πιο δύσκολους καιρούς. Αυτή η αντοχή της τοπικής οικονομίας, είναι η βάση για να πάει ο Δήμος μας μπροστά. Εμείς πιστεύουμε ότι, η Καβάλα έχει ανάγκη από μία δυναμική οικονομία. Χωρίς παραγωγή, τουρισμό, χωρίς αγορά, ούτε η οικονομία, ούτε η κοινωνία μπορούν να σταθούν στα πόδια τους. Είναι, λοιπόν, κεντρικό καθήκον της τοπικής αυτοδιοίκησης, να υποστηρίζει την επιχειρηματικότητα, να δημιουργεί ένα φιλικό περιβάλλον γι’ αυτή, πάντα στη βάση μιας ειλικρινούς και αποτελεσματικής συνεργασίας με τους φορείς της οικονομίας και της αγοράς. Να έχει αληθινές και όχι ανταγωνιστικές σχέσεις μαζί τους», είπε στην αρχή της τοποθέτησής του και στη συνέχεια ανέφερε τα βασικά σημεία του προγράμματος.
Σχετικά με την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, μερικά από τα μέτρα που θα εφαρμόσει ως διοίκηση του Δήμου Καβάλας, είναι: η αυτόματη και έγκαιρη ενημέρωση προς όλες τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες, για όλες τις προκηρύξεις προμηθειών και έργων του Δήμου Καβάλας, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, η πάταξη του παραεμπορίου, με εντατικούς και συστηματικούς ελέγχους της δημοτικής αστυνομίας, σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία και το Λιμενικό Σώμα, η μείωση των δημοτικών τελών που αφορούν στη χρήση των κοινόχρηστων χώρων, εξισώνοντας τα τέλη που ισχύουν στο κέντρο της πόλης, με τα τέλη που ισχύουν στην παραλία, η μείωση των μισθωμάτων για τα καταστήματα της δημοτικής αγοράς και της λαχαναγοράς, συνυπολογίζοντας το συμφέρον του Δήμου και του επαγγελματία, η μείωση των δημοτικών τελών που ισχύουν για τις βιοτεχνικές μονάδες, που έχουν αποδεδειγμένα περιορίσει τη δραστηριότητά τους και η διευκόλυνση των επαγγελματιών στην αποπληρωμή των οφειλών τους προς τον Δήμο Καβάλας.
Καταλήγοντας, δήλωσε τα εξής: «Σήμερα, θέλουμε να δώσουμε ένα θετικό μήνυμα για τον τόπο μας. Εμείς πιστεύουμε ότι, η Καβάλα μπορεί να σχεδιάσει και να υλοποιήσει το δικό της σχέδιο ανάπτυξης. Μπορεί να διεκδικήσει τον ρόλο που της αξίζει στο ευρύτερο γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον. Χρειάζεται, όμως, μία διοίκηση, που θα συνδυάζει τη γνώση, τη σωστή οργάνωση και τον σωστό προγραμματισμό, με την αποφασιστικότητα, δυναμισμό και την πολιτική βούληση, να συγκρουστεί με τις αντιλήψεις και τα συμφέροντα που εμποδίζουν τη δυναμική ανάπτυξη της Καβάλας.
Εμείς μπορούμε να αλλάξουμε την Καβάλα και τους Φιλίππους. Να κάνουμε τον τόπο μας πόλο έλξης ανθρώπων, τεχνογνωσίας και πόρων στο νοτιοανατολικό άκρο της βαλκανικής και της Ευρώπης. Ένα πόλο, που θα στηρίζεται στον τουρισμό, την παραγωγή, την μεταποίηση, το εμπόριο, τις υπηρεσίες. Είμαστε αποφασισμένοι να το κάνουμε και θα το κάνουμε».
Ακολούθησαν ερωτήσεις από τους εκπροσώπους των τοπικών Μέσων Ενημέρωσης. Ερωτηθείς, από τον «Κ.Τ.», ποια είναι η άποψη του για τη λειτουργία του Βιοτεχνικού Πάρκου Καβάλας, στο οποίο ο Δήμος Καβάλας είναι μέτοχος, απάντησε ότι είναι καλύτερο να αναλάβει τη διαχείριση του, πλήρως, το Επιμελητήριο ως ο αρμόδιος φορέας της επιχειρηματικότητας στο Νομό Καβάλας.
Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, επίσης, πρότεινε να συσταθεί μία «κοινοπραξία» μεταξύ των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας και των ναυτιλιακών εταιρειών, για την επίλυση του προβλήματος με τα δρομολόγια. Ερωτηθείς, από τον «Κ.Τ.», πως θα επιτευχθεί συνεννόηση μεταξύ των Δήμων και των ναυτιλιακών εταιρειών, όταν έχουν διαφορετικά συμφέροντα (σ.σ. οι ναυτιλιακές εταιρείες θέλουν λιγότερα δρομολόγια στη γραμμή Καβάλας-Πρίνου, ενώ οι Δήμοι και οι τοπικοί φορείς πιέζουν για την αύξησή τους), απάντησε ότι μπορεί να γίνει συνεργασία με την μορφή Σ.Δ.Ι.Τ. (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) και με καλή διάθεση από τις δύο πλευρές, να δοθεί οριστική λύση με τα δρομολόγια. Η συνέντευξη Τύπου δόθηκε στο εκθεσιακό κέντρο “Απόστολος Μαρδύρης”, την Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2018.