Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (Κ.Κ.Ε.) καταψήφισε την σύμβαση της υπο-παραχώρησης του λιμανιού «Φίλιππος Β» στην διαρκή επιτροπή παραγωγής και εμπορίου και το ίδιο θα κάνει στην ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων. Με δελτίο Τύπου εξηγεί την καταψήφιση της σύμβασης και καλεί τον ελληνικό λαό να πράξει το ίδιο με τα κόμματα του κεφαλαίου στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024: «Στην διαρκή επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής συζητήθηκε η κύρωση της σύμβασης υπο-παραχώρησης του εμπορικού λιμανιού της Καβάλας «Φίλιππος Β». Το Κ.Κ.Ε. καταψήφισε το σχέδιο νόμου, ενώ τα υπόλοιπα κόμματα της «συμπολιτευόμενης» αντιπολίτευσης «επιφυλάχθηκαν για την ολομέλεια», με τις τοποθετήσεις τους, ωστόσο, να μην αφήνουν περιθώρια για αυταπάτες, αφού η στρατηγική τους σύμπλευση με την Νέα Δημοκρατία «βγάζει μάτι». Όλοι μαζί συναινούν στην ανάγκη για «επενδύσεις», «βιώσιμη ανάπτυξη», «πράσινες τεχνολογίες», αξιοποίηση των «ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων», στα «ευαγγέλια» δηλαδή της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Όλοι μαζί κάνουν πως δεν βλέπουν, ότι αυτά τα «ευαγγέλια» φέρνουν την ιδιωτικοποίηση υποδομών που έφτιαξαν και πλήρωσαν γενιές και γενιές, ένταση της εκμετάλλευσης, ανύπαρκτα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής, ελλιπή μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, σε λιμάνι μάλιστα, που δίπλα του λειτουργούν βιομηχανικές εγκαταστάσεις πετρελαίων και λιπασμάτων.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΜΠΛΕΥΣΗ ΓΙΑΤΙ… «ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΧΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ» ΚΑΙ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ… ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΑ!
Είναι χαρακτηριστικό πως ό,τι είχαν να ψελλίσουν οι εκπρόσωποι ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ, ΝΕΑΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ, ΝΙΚΗΣ, ΣΠΑΡΤΙΑΤΩΝ, ΠΛΕΥΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, απέναντι στο σχέδιο νόμου της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας -που τόσο «σφοδρά αντιπολιτεύονται» και τόσες «αγεφύρωτες διαφορές» έχουν μαζί της- αφορούσε το ύψος του τιμήματος της υπο-παραχώρησης και ότι «δεν εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο». Η συμφωνία τους στην ουσία αυτής της πολιτικής εξηγείται βέβαια, αφού:
-Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ήταν αυτή, που το 2001 συγχώνευσε τα Λιμενικά Ταμεία Καβάλας και Θάσου και δημιούργησε την ΟΛΚ Α.Ε., ενώ το 2011 το λιμάνι πέρασε στο ΤΑΙΠΕΔ, στρώνοντας το έδαφος για την ιδιωτικοποίηση.
-Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ήταν αυτή που το 2019 πέρασε νόμο για τις «υπο-παραχωρήσεις», δηλαδή τις πιο «ευέλικτες» ιδιωτικοποιήσεις.
-Τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, πριν από τις εθνικές εκλογές του 2023, «διαμαρτύρονταν» ότι η Νέα Δημοκρατία «δεν έκανε τίποτα για το λιμάνι», εννοώντας ότι δεν προχώρησε πιο γρήγορα την ιδιωτικοποίησή του, αφού η διαγωνιστική διαδικασία είχε ήδη γίνει από το 2020! Με την «αντιπαράθεση» που κάνουν στην κυβέρνηση για το ύψος του τιμήματος, προσπαθούν να «ξεπλύνουν τις αμαρτίες» αυτής της στρατηγικής σύμπλευσης και να ρίξουν «στάχτη στα μάτια» του λαού. Γιατί το -όντως προκλητικό- «τίμημα», δεν έχει πολλά να ζηλέψει από το «τίμημα» της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, των αεροδρομίων, των οδικών αξόνων κ.ο.κ. Την πολιτική, δηλαδή, που είτε μόνοι, είτε «συνεταιρικά», εφάρμοσαν όλοι τους.
ΛΙΜΑΝΙΑ ΥΠΟ «ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΛΕΓΧΟ» ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΟΜΙΛΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΑΤΟ
Ούτε «φύλλο συκής» δεν αποτελούν τα περί «δημοσίου ελέγχου». Υπάρχει, πλέον, πείρα στα ιδιωτικοποιημένα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, του Πειραιά κ.α. Το κράτος «ελέγχει» αν ικανοποιούνται όλες οι απαιτήσεις του κεφαλαίου, μετατρέποντας τα λιμάνια σε εργασιακά γκέτο και «Ειδικές Οικονομικές Ζώνες». Οι εξελίξεις στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που, παρότι βγήκε «στο σφυρί», η ιδιωτικοποίηση δεν προχώρησε για την ώρα με κρατική παρέμβαση, αποδεικνύουν ότι το αστικό κράτος, όταν χρειάζεται, παίζει τον ρόλο του διαιτητή ανταγωνιστικών συμφερόντων, έχοντας άμεσα την εποπτεία μιας υποδομής, για την οποία προκύπτουν ειδικά καθήκοντα και ανάγκες στο πλαίσιο της όλο και βαθύτερης, επικίνδυνης εμπλοκής της Ελλάδας στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο. Άλλωστε, στο πλαίσιο του καπιταλισμού και ο «δημόσιος» χαρακτήρας του λιμανιού, δεν εξυπηρετεί κάτι διαφορετικό από τους σχεδιασμούς του κεφαλαίου, της ανάπτυξης των κερδών του, των ιμπεριαλιστικών συμμαχιών.
Σε μία τέτοια πορεία φαίνεται να οδηγείται και το λιμάνι «Φίλιππος Β» της Καβάλας, αποδεικνύοντας τελικά, ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει «ευρύτερο σχέδιο»! Γιατί μόλις 24 ώρες από την υπερψήφιση της σύμβασης από την αρμόδια επιτροπή, σύμφωνα με δημοσίευμα, πραγματοποιήθηκε «Μία ενδιαφέρουσα και μακριά από την δημοσιότητα συνάντηση», όπου «φέρονται να έλαβαν μέρος εκπρόσωποι των εταιρειών, ο Ο.Λ.Κ., καθώς και πολιτικό προσωπικό του Πολεμικού Ναυτικού των Η.Π.Α.»! Με αυτή την εξέλιξη επιβεβαιώνεται ότι:
-Είχε λόγους το «επενδυτικό ενδιαφέρον» να είναι αμερικανοΝΑΤΟϊκής κοπής.
-Είχε λόγους ο πρώην πρέσβης των Η.Π.Α. να «προφητεύει» ότι μετά το «δεξί παπούτσι» (Αλεξανδρούπολη), πρέπει να πάρουν και το «αριστερό» (Καβάλα).
-Έχει λόγο που προωθείται η «Εγνατία των λιμανιών» (Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Αλεξανδρούπολη).
-Έχουν και τέτοιους λόγους τα κόμματα της στήριξης των ιμπεριαλιστικών μακελειών και της εμπλοκής της χώρας να «κάνουν την πάπια». Τόσες συμφωνίες διαπραγματεύτηκαν, υπέγραψαν και επέκτειναν. Τόσες νέες βάσεις ανέπτυξαν. Τόσα κεριά στην «ιερά συμμαχία» άναψαν. Τι άλλο να πούνε;
-Είχαν λόγους οι τοπικοί παράγοντές τους, να οργανώσουν φιέστα ξεπλύματος των δολοφόνων, με συναυλία της χορωδίας της στρατιωτικής ακαδημίας των Η.Π.Α. Είχαν λόγους να σκυλιάζουν που τους την στραπατσάρανε οι εργαζόμενοι και η νεολαία της πόλης.
Ή ΛΙΜΑΝΙΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΑΝΑΓΚΕΣ;
Η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών για σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές, έχει ως προϋπόθεση την εφαρμογή του προγράμματος του Κ.Κ.Ε. για έναν ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης με γνώμονα τις κοινωνικές ανάγκες. Μόνο τότε τα λιμάνια της χώρας θα μπορούν να σχεδιάζονται, να λειτουργούν, να επεκτείνονται με κριτήριο την κοινωνική ευημερία. Σ’ αυτό το γόνιμο έδαφος, όπου ο σκοπός της παραγωγής δεν θα είναι, πλέον, το κέρδος μιας χούφτας μεγαλομετόχων, μπορεί να υπάρξει επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός της οικονομίας προς όφελος του λαού. Ο λαός της Καβάλας μπορεί να αξιοποιήσει την συσσωρευμένη πείρα του και να βγάλει συμπεράσματα για την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σχετικά με την απελευθέρωση κρίσιμων τομέων και υποδομών. Αυτή που οδήγησε στην ιδιωτικοποίηση οδικών αξόνων, αεροδρομίων, παραγωγικών μονάδων, της ενέργειας, της διαχείρισης των απορριμμάτων, του νερού και τόσων άλλων κοινωνικών αγαθών, για να φουσκώνουν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων και τον λαό να χρυσοπληρώνει. Αυτή η πολιτική της «απελευθερωμένης αγοράς» στον σιδηρόδρομο οδήγησε στο έγκλημα των Τεμπών! Οι εργαζόμενοι και ο λαός της Καβάλας έχουν όλους τους λόγους να καταψηφίσουν στις 9 Ιούνη τα κόμματα του κεφαλαίου. Έχουν κάθε λόγο να ενισχύσουν παραπέρα το Κ.Κ.Ε. Για να μετρήσει πολλά παραπάνω βήματα η οργάνωση και η μαζικοποίηση του αγώνα ενάντια στα σχέδια μετατροπής της περιοχής σε «πεδίο βολής ξένων φαντάρων», σε χρυσωρυχείο των μεγάλων συμφερόντων. Για να τους κοπεί η αντιλαϊκή φόρα. Γιατί χρειαζόμαστε δυνατό Κ.Κ.Ε. και εκεί που παίρνονται οι αποφάσεις, σε ευρωκοινοβούλιο και βουλή και εκεί που ανατρέπονται, στους δρόμους του αγώνα».