-Προ ημερών ανακοινώθηκε ότι, εγκρίθηκε η χρηματοδότηση, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τεσσάρων περιφερειακών λιμανιών της Ελλάδας, για την τοποθέτηση υποδομών cold ironing. Δηλαδή, υποδομών για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος σε πλοία, ώστε να μειωθεί το ανθρακικό αποτύπωμα. Όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια υποχρεούνται να έχουν υποδομές για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στα πλοία έως το έτος 2030. Στο πλαίσιο της «Πράσινης συμφωνίας», για την μείωση των εκπομπών αερίων του «θερμοκηπίου» κατά 55%. Τα λιμάνια, συγκεκριμένα, πρέπει να παρέχουν ηλεκτρικό ρεύμα στο 90% των πλοίων που μεταφέρουν επιβάτες και εμπορευματοκιβώτια.

-Μεταξύ των ελληνικών λιμανιών που θα χρηματοδοτηθούν, για να αποκτήσουν την σχετική υποδομή, είναι και το λιμάνι «απόστολος Παύλος» της Καβάλας. Η πρόταση για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης υποβλήθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το ΤΑΙΠΕΔ, που ελέγχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας (Ο.Λ.Κ.). Ασφαλώς και πρόκειται για μία θετική κίνηση, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό του λιμανιού «απόστολος Παύλος».

-Στον αντίποδα, το πορθμείο στην Κεραμωτή παραμένει χωρίς σταθμό υποδοχής επιβατών και τουαλέτες! Μιλάμε για το βασικό πορθμείο μετακίνησης προς το νησί της Θάσου. Κάθε καλοκαίρι χρησιμοποιούν το πορθμείο αυτό, για να περάσουν στην Θάσο, δεκάδες χιλιάδες επιβάτες και οχήματα. Λόγω της ανυπαρξίας μιας σύγχρονης αίθουσας αναμονής επιβατών, οι ταξιδιώτες παραμένουν στα οχήματα τους, ή χρησιμοποιούν την τουαλέτα των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος για την φυσική τους ανάγκη! Δεν είναι εικόνα αυτή, ενός τουριστικού πορθμείου σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θέλουμε να πιστεύουμε πως συμφωνεί ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, Δρ. Άγγελος Βλάχος, ο οποίος δήλωσε ότι ο Οργανισμός είναι αρμόδιος και συνάμα υπεύθυνος, μόνο για ότι αφορά την χερσαία ζώνη του πορθμείου. Γιατί, λοιπόν, ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας δεν υλοποίησε, ακόμα, την κατασκευή ενός σταθμού για την φιλοξενία των επιβατών, στον οποίο θα στεγαστεί και η Λιμενική Υπηρεσία;

-Δεν ακούσαμε ποτέ τον Δρ. Άγγελο Βλάχο, ή άλλο μέλος της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, να αναφέρεται στην κατασκευή του σταθμού επιβατών, ούτε στο ζήτημα ενίσχυσης της στατικής επάρκειας της παλιάς προβλήτας (Σκάλας) του λιμανιού Κεραμωτής. Δεν είναι σημαντικά τα έργα αυτά, για την αναβάθμιση του πορθμείου;

-Μήπως περιμένουν οι διοικούντες τον Οργανισμό, να ενδιαφερθεί το ΤΑΙΠΕΔ για την βελτίωση της εικόνας στο πορθμείο της Κεραμωτής; Σιγά μη στεναχωρηθούν οι τεχνοκράτες του ΤΑΙΠΕΔ αν δυσφημείται η Κεραμωτή, επειδή στο λιμάνι δεν υπάρχουν τουαλέτες και επειδή οι ταξιδιώτες αναμένουν ώρες μέσα στο λιοπύρι, για να επιβιβαστούν στο πλοίο.

-Αναρωτιόμαστε, γιατί μπορεί το ΤΑΙΠΕΔ να υποβάλλει προτάσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την χρηματοδότηση έργων στα λιμάνια. Και δεν μπορούν να υποβάλλουν τις προτάσεις αυτές, για παράδειγμα, η περιφερειακή και τοπική αυτοδιοίκηση. Είμαστε βέβαιοι ότι, αν το πορθμείο Κεραμωτής υπαγόταν στον Δήμο Νέστου, η δημοτική Αρχή δεν θα επέτρεπε να δυσφημίζεται ο τόπος. Θα είχε κατασκευάσει την αίθουσα αναμονής για τους επιβάτες.

-Δεν καταλαβαίνουμε γιατί εμπλέκεται το ΤΑΙΠΕΔ στα επιβατικά λιμάνια της χώρας. Ας ασχοληθεί μόνο με τα εμπορικά, για την διακίνηση των εμπορευμάτων. Κυρίως, όμως, δεν καταλαβαίνουμε, γιατί έχει το ΤΑΙΠΕΔ τον έλεγχο του 100% του μετοχικού κεφαλαίου των Οργανισμών Λιμένων. Και δεν είναι μέτοχοι στους Οργανισμούς, μόνο οι Δήμοι, οι Περιφέρειες και τα Επιμελητήρια, που εκπροσωπούν τις τοπικές κοινωνίες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ