• Η αύξηση στο τουριστικό ρεύμα, που καταγράφηκε την περασμένη περίοδο, ήταν κάτι πρωτόγνωρο για την Καβάλα και την τοπική κοινωνία. Κατά την άποψη μας δεν πρόκειται για συγκυριακό φαινόμενο. Η Καβάλα είναι ανερχόμενος προορισμός και τολμούμε να την χαρακτηρίσουμε ως το Μονακό των Βαλκανίων, όπως και την ακτογραμμή από τον ποταμό Νέστο μέχρι και τον ποταμό Στρυμόνα, ως την «Κυανή Ακτή» της βαλκανικής χερσονήσου. Το ενδιαφέρον των υπόλοιπων Βαλκάνιων για την περιοχή είναι μεγάλο και όπως αναφέρθηκε, πολύ σωστά, πρέπει να το κεφαλαιοποιήσουμε με κατάλληλες ενέργειες. Παράλληλα, επίσης, πρέπει να διευρύνουμε τις αγορές που απευθυνόμαστε, να οργανωθούμε καλύτερα και να επιμηκύνουμε χρονικά την τουριστική περίοδο.
  • Ο συνδυασμός των «εργαλείων» προβολής θα εξασφαλίσει τη διείσδυση σε περισσότερες αγορές. Για να πετύχει η προσπάθεια, πρέπει να είναι στοχευμένη και, κατά τη γνώμη μας, να στηρίζεται περισσότερο στην προσωπική επαφή. Δηλαδή, το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν σημαντική προβολή, αλλά η προσωπική επαφή είναι αυτή που «σφραγίζει» τη σχέση. Από αυτή την άποψη, το ταξίδι της αντιπροσωπείας του Δήμου Καβάλας στην Κίνα, με επικεφαλής τη δήμαρχο, θα εκτιμηθεί δεόντως από τους φίλους Κινέζους, από την ψυχρή επικοινωνία μέσω διαδικτύου. Οι Κινέζοι πρέπει να γνωρίσουν τον ελληνικό πολιτισμό από κοντά, όπως γνωρίζουν οι Καβαλιώτες, κάθε καλοκαίρι, τους πολιτισμούς ξένων χωρών στο φεστιβάλ cosmopolis. Όσοι επισκέφτηκαν το φεστιβάλ, έχουν νιώσει πόσο κοντά μπορούν να έρθουν οι άνθρωποι διαφορετικών εθνικοτήτων, φυλών, πολιτισμών και θρησκευτικών πεποιθήσεων με την προσωπική επαφή. Έτσι «χτίζονται» (και διατηρούνται) οι μακροχρόνιες σχέσεις φιλίας και συνεργασίας.
  • Όσον αφορά την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, δεν είναι θέμα μόνο της προσπάθειας του Δήμου Καβάλας. Ο Δήμος Καβάλας χαράζει την πορεία και συντονίζει την προσπάθεια, αλλά χωρίς τη συμμετοχή, τη συνεργασία και τη στήριξη από τους υπόλοιπους φορείς, δεν μπορεί να πετύχει πολλά πράγματα. Τα συνέδρια, για παράδειγμα, δεν θα τα φέρει ο Δήμος στην πόλη, αλλά οι φορείς. Το Επιμελητήριο, επίσης, πρέπει να προσφέρει το εκθεσιακό κέντρο στη Νέα Καρβάλη και η Ιερά Μητρόπολη Φ.Ν.Θ. το συνεδριακό κέντρο στη Λυδία. Κάθε έτος, κατά την άποψη μας, καθένας φορέας και σύλλογος πρέπει να φέρνει στην Καβάλα ένα, τουλάχιστον, συνέδριο, ή ημερίδα, ή άλλη διοργάνωση, που θα προσελκύσει επισκέπτες και κυρίως τη χειμερινή περίοδο.
  • Η τουριστική περίοδος δεν θα επιμηκυνθεί από την μία ημέρα στην άλλη. Απαιτείται οργανωμένη δουλειά, συντονισμός και επιμονή. Ακόμα και στους δημοφιλέστερους ελληνικούς προορισμούς, η επισκεψιμότητα πέφτει κατακόρυφα τον χειμώνα. Δεν είναι φαινόμενο που παρατηρείται μόνο στην Καβάλα, η οποία, θα σας φανεί περίεργο, έχει πλεονέκτημα σε σύγκριση με προορισμούς όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη την περίοδο του χειμώνα, γιατί προσφέρεται για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ