Κοινή συνέντευξη Τύπου έδωσαν το Σάββατο 24 Ιουνίου 2017 στη Δράμα οι εκπρόσωποι των δημοτικών παρατάξεων Project Δράμα 2020 και «Ο Τόπος της Ζωής μας», που συμμετέχουν στα δημοτικά συμβούλια Δράμας και Καβάλας, αντίστοιχα, με θέμα την προώθηση του έργου του οδικού άξονα Ε61, που θα ενώσει την Καβάλα, τη Δράμα και τις Σέρρες, με τους οδικούς άξονες της κεντρικής Ευρώπης.
Την έναρξη της συνέντευξης Τύπου έκανε ο Σταύρος Κουρσακλής, πρόεδρος της συντονιστικής επιτροπής του Project Δράμα 2020, ο οποίος αναφέρθηκε στις εκδηλώσεις που οργάνωσαν ξεχωριστά το 2016 και το 2017 οι δύο παρατάξεις, σε Δράμα και Καβάλα, για τον Ε61, πριν ακόμα έλθουν σε συνεννόηση για μία διαδημοτική συνεργασία, η οποία θα αφορά μία σειρά από κρίσιμα ζητήματα για την ανάπτυξη των δύο πόλεων.
Ο Αλέξανδρος Τσιαμπούσης, δημοτικός σύμβουλος Δράμας και επικεφαλής της παράταξης Project Δράμα 2020, επεσήμανε ότι είναι ώριμες οι συνθήκες για μία «συνεργασία εξωστρέφειας» μέσα από «κοινά project» μεταξύ Δράμας και Καβάλας. Τόνισε πως οι δύο παρατάξεις, παρόλο που βρίσκονται στη πλευρά της μειοψηφίας, βάζουν τη συνεργασία πάνω από μικροσκοπιμότητες, επειδή είναι ανεξάρτητες και αδέσμευτες και ενδιαφέρονται μόνο για το καλό του τόπου τους.
Υποστήριξε πως η διεκδίκηση του Ε61 πρέπει να γίνει με ενιαίο μέτωπο Δράμας – Καβάλας, ώστε να μη χαθεί άλλος χρόνος σε άσκοπες συζητήσεις και να προχωρήσουν, η ολοκλήρωση των μελετών και η κατασκευή του οδικού άξονα. Ειδικά για τη συζήτηση που γίνεται στη Δράμα σχετικά με την παράλληλη σύνδεση Δράμας – Αμφίπολης, υπογράμμισε ότι για τον Δήμο Δράμας δεν τίθεται δίλημμα μεταξύ Ε61 και σύνδεσης Δράμας – Αμφίπολης, καθώς οι αποφάσεις των θεσμικών οργάνων του Δήμου επιβάλλουν τη διεκδίκηση και των δύο συνδέσεων με σαφή, ωστόσο, προτεραιότητα στην προώθηση του Ε61.
Τέλος, ανέφερε ότι στόχος των δύο παρατάξεων, είναι να «πέσει ο σπόρος της συνεργασίας» μεταξύ Δράμας και Καβάλας, από τη στιγμή που οι ανάγκες επιβάλλουν τη συνεννόηση και τη σύμπραξη σε μία σειρά από αναπτυξιακά ζητήματα.
Ο Μάκης Παπαδόπουλος, δημοτικός σύμβουλος Καβάλας και επικεφαλής της παράταξης «Ο Τόπος της Ζωής μας», αναφέρθηκε στη φυσική συμπληρωματικότητα σε πόρους που έχουν οι δύο περιοχές και στην κοινή αναπτυξιακή προοπτική τους, που επιβάλλεται από την καθημερινότητα των σχέσεων πολιτών και επιχειρήσεων. Αναφέρθηκε, ακόμα, στην έλλειψη συστηματικού διαλόγου και συνεργασίας μεταξύ Καβάλας και Δράμας τις προηγούμενες δεκαετίες και στις αρνητικές συνέπειες αυτής της έλλειψης κοινού μετώπου και διεκδικήσεων.
Τόνισε πως είναι πολύ ώριμες οι συνθήκες για συνεννόηση, συνεργασία και συμπόρευση σε μία σειρά από κρίσιμα αναπτυξιακά ζητήματα. Επεσήμανε ότι, ειδικά στο θέμα του Ε61, η συμπόρευση Καβάλας και Δράμας είναι επιβεβλημένη, καθώς τα οφέλη που θα προκύψουν από τη σύνδεση Καβάλας, Δράμας και Σερρών με τα διευρωπαϊκά εμπορικά δίκτυα μεταφορών σε διάφορους τομείς (τουρισμός, εμπόριο, μεταφορές), είναι πολύ σημαντικά.
Εξήγησε πως ο Ε61 θα αλλάξει ριζικά το οικονομικό τοπίο της περιοχής, καθώς Καβάλα και Δράμα θα βρίσκονται με ασφάλεια σε απόσταση είκοσι λεπτών και θα θεωρούνται ενιαίος οικονομικός χώρος, ενιαία αγορά 130.000 κατοίκων, ενιαίος τουριστικός και επενδυτικός προορισμός. Τέλος, υπογράμμισε ότι το εγχείρημα σύμπραξης των δύο παρατάξεων στοχεύει στο να ενθαρρύνει τις διοικήσεις των Δήμων Καβάλας και Δράμας να κάνουν το αυτονόητο, δηλαδή να συνεργαστούν θεσμικά και να συγκροτήσουν ενιαίο μέτωπο απέναντι σε κοινά προβλήματα και κοινές προκλήσεις.
Ο Μιχάλης Καπέτης, στέλεχος της παράταξης «Ο Τόπος της Ζωής μας», αναφέρθηκε εκτενώς στις λεπτομέρειες και στις πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με τον Ε61. Επεσήμανε ότι η συζήτηση για τον Ε61 και την κοινή αναπτυξιακή συμπόρευση Καβάλας και Δράμας προκύπτει εκ των πραγμάτων, από τα δεδομένα των δύο πόλεων και πρόσθεσε ότι Καβάλα και Δράμα οφείλουν να ενσωματώσουν άμεσα και τις Σέρρες στο διαδημοτικό διάλογο, αφού ο Ε61, ουσιαστικά, αρχίζει από τη σύνδεση των Σερρών και της Θεσσαλονίκης με τον Προμαχώνα Σερρών.
Τόνισε πως δεν πρέπει να χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος σε συζητήσεις που δεν προσφέρουν σε κάτι, δεδομένου ότι η ολοκλήρωση της κατασκευής του Ε61 θα γίνει μέσα στα επόμενα 8-9 έτη και πως είναι επείγον να προχωρήσει η ωρίμανση όσων τμημάτων του Ε61 έχει μείνει πίσω.
Ειδικά για τη σύνδεση Δράμας – Αμφίπολης, διευκρίνισε ότι η μελετητική ωριμότητα στα περισσότερα τμήματα της σύνδεσης αυτής δεν έχει προχωρήσει στο βαθμό που φημολογείται, με αποτέλεσμα να προκρίνεται, εκ των πραγμάτων, για την εταιρεία της Εγνατίας οδού, η ολοκλήρωση της ωρίμανσης του Ε61. Ωστόσο, αποκάλυψε ότι οι δύο παρατάξεις έχουν καταλήξει στην άποψη, με βάση τα δεδομένα, ότι η σημασία αυτής της οδικής σύνδεσης δεν προκύπτει μόνο για τη Δράμα και τις Σέρρες, αλλά και για την Καβάλα και ιδιαίτερα για την τουριστική σύνδεση του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων ως μνημείου της UNESCO με τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης.
Υποστήριξε, ακόμα, ότι μία τέτοια επιχειρηματολογία θα μπορούσε να τεκμηριώσει πρόταση προς την Εγνατία Οδό Α.Ε., να εξετάσει την ένταξη της σύνδεσης Δράμα – Αμφίπολη ως συμπληρωματικό κλάδο του Ε61 και να ενταχθεί και αυτό στον σχεδιασμό ολοκλήρωσης του Ε61. Η πρόταση αυτή θα κατατεθεί προς τους φορείς στις συσκέψεις που θα οργανωθούν.
Στο κλείσιμο της συνέντευξης Τύπου, οι εκπρόσωποι των δύο παρατάξεων ανακοίνωσαν ότι θα συστήσουν κοινή ομάδα εργασίας από στελέχη τους, για τη συστηματική μελέτη των κοινών προβλημάτων και την επεξεργασία κοινών λύσεων, θα απευθυνθούν σε φορείς των Σερρών και της Ξάνθης, για την προώθηση της διαδημοτικής συνεργασίας σε κοινά ζητήματα και θα πραγματοποιήσουν συσκέψεις μέσα στις επόμενες τρεις εβδομάδες σε Δράμα και Καβάλα με τοπικούς φορείς για το ζήτημα του Ε61.
Τέλος, απηύθυναν κάλεσμα προς τις διοικήσεις των Δήμων Καβάλας και Δράμας, να διαμορφώσουν μία κοινή στάση ως προς την προώθηση του Ε61 και να θέσουν σε πρώτη προτεραιότητα την περαιτέρω ωρίμανση των μελετών και τη διασφάλιση χρηματοδότησης της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου τα επόμενα χρόνια.