Κι άλλα διόδια, αποφάσισε η Εγνατία οδός να βάλει στην διαδρομή Καβάλας-Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Ασπροβάλτας, ανεβάζοντας το κόστος διοδίων για την Θεσσαλονίκη και επιστροφή στο ποσό των 14,4 ευρώ. Βεβαίως, θα τοποθετήσει διόδια και στην Άσπρη Άμμο, που δεν θα επηρεάσει τους κατοίκους της πόλης της Καβάλας, αλλά θα επηρεάσει όσους κατοικούν πέραν της Άσπρης Άμμου, προς την Ξάνθη, για τους οποίους το κόστος διοδίων για τη Θεσσαλονίκη και επιστροφή θα ανέρχεται στο ποσό των 16,80 ευρώ. Φαίνεται πως οι άνθρωποι δεν έχουν καμιά επαφή με τη σημερινή πραγματικότητα, που οι άνθρωποι στον τόπο μας βιώνουν μια πρωτοφανή οικονομική κρίση.
Το σίγουρο είναι, πως θα αδειάσει, ακόμη περισσότερο η Εγνατία οδός από αυτοκίνητα, αφού ήδη οι περισσότεροι οδηγοί προτιμούν, τον παλιό δρόμο, τον παραλιακό, προς την Θεσσαλονίκη, προκειμένου να γλυτώσουν τα 10 ευρώ διοδίων που ισχύουν σήμερα. Αν σκεφτεί κανείς, ότι ορισμένοι συμπολίτες μας, προκειμένου να κατεβάσουν το κόστος μετακίνησής τους στο αυτοκίνητό τους, και αγοράζουν αυτοκίνητο με φτηνό καύσιμο, όπως είναι το πετρέλαιο, καταλαβαίνει πόσο σημαντικό είναι γι αυτούς το κόστος των διοδίων για να το πληρώσουν. Η διαδρομή από την Καβάλα μέχρι τη Θεσσαλονίκη και επιστροφή, (χωρίς τον ΦΠΑ) υπολογίζεται σε πετρέλαιο 21 ευρώ. Ποιος με τέτοια κατανάλωση, θα πληρώσει, σχεδόν άλλα τόσα (16,80 ευρώ), για τα διόδια;
Αλλά και για εκείνους που χρησιμοποιούν βενζίνη ως καύσιμο, το κόστος ανέρχεται σε 35-50 ευρώ, για Θεσσαλονίκη και επιστροφή στην Καβάλα και βέβαια θα είναι δυσβάσταχτο για τους περισσότερους να πληρώσουν 60-70 ευρώ για ένα ταξίδι στην Θεσσαλονίκη. Λογικό είναι να προτιμούν, τον παράδρομο της Εγνατίας οδού, δηλαδή, τον παλιό παραλιακό δρόμο για να γλιτώσουν το κόστος των διοδίων. Αλλά, πολλοί συμπολίτες μας, ακόμη και σε τμήματα της Εγνατίας οδού, όπου δεν υπάρχουν διόδια, προτιμούν να κινούνται στους παράδρομους, δηλαδή στους παλιούς δρόμους, γιατί το κόστος σε χρόνο είναι μεν λίγο υψηλότερο, αλλά θεωρούν πως έχει πολλά άλλα θετικά.
Δεν μπορούν να παρασυρθούν και να αναπτύξουν ταχύτητα, ανεβάζοντας έτσι την κατανάλωση στο αυτοκίνητό τους. Θεωρούν ότι οι διαδρομές αυτές είναι ασφαλέστερες, λόγω της περιορισμένης ταχύτητας και του μειωμένου αριθμού των αυτοκινήτων που κινούνται εκεί. Σπάζει η μονοτονία του δρόμου, από τις ευθείες, γεγονός που δεν τους φέρνει υπνηλία και έχουν πολύ καλύτερη εναλλαγή εικόνων περνώντας μέσα από τα χωριά. Τι νόημα έχει, λοιπόν, η συνέχιση της φορομπηχτικής αυτής πολιτικής, αφού η απώλεια εσόδων, παρά τις αυξήσεις, θα είναι αναπόφευκτη;;;