- Αν προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε τις δηλώσεις των δύο πρωθυπουργών, του Έλληνα Αλέξη Τσίπρα και του Βούλγαρου, Μπόικο Μπορίσοφ, μετά την υπογραφή της συμφωνίας για τη σύνδεση έξι λιμανιών, τριών ελληνικών και ισάριθμων της Βουλγαρίας στη Μαύρη θάλασσα, μέσω του σιδηρόδρομου, καταλαβαίνουμε πως ο βασικός στόχος κατασκευής της λεγόμενης «σιδηροδρομικής Εγνατίας», είναι η γρήγορη, φθηνότερη και ασφαλέστερη διακίνηση των εμπορευμάτων. Παρακάμπτοντας τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια. Άρα, η καινούργια σιδηροδρομική γραμμή θα συνδέσει τα εμπορικά κομμάτια των λιμανιών. Γιατί, ποιο νόημα έχει, αναρωτιόμαστε, να συνδεθεί με τη «σιδηροδρομική Εγνατία» το λιμάνι «Απόστολος Παύλος»; Το οποίο προορίζεται για επιβατικό και τουριστικό, ούτε καν αλιευτικό, αφού η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας έχει αποφασίσει να μεταφέρει τα αλιευτικά σκάφη στην προβλήτα της ιχθυόσκαλας.
- Επομένως, η σύνδεση θα αφορά το λιμάνι «Φίλιππος Β» στα ανατολικά της Καβάλας. Δεν έχει ξεκαθαρίσει, είναι πολύ νωρίς βεβαίως, η χάραξη της γραμμής, ώστε να ξέρουμε εάν η σύνδεση του λιμανιού «Φίλιππος Β» με τους Τοξότες, που ακούμε τόσα χρόνια αλλά δεν βλέπουμε, θα αποτελέσει τμήμα της «σιδηροδρομικής Εγνατίας». Κάτι που φαίνεται λογικό να γίνει, διότι θα είναι άσκοπο να κατασκευαστούν δύο ξεχωριστές συνδετήριες γραμμές του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
- Ως εκ τούτου, θεωρούμε ότι η προσπάθεια των τοπικών παραγόντων πρέπει να εστιαστεί στη γρήγορη ολοκλήρωση των λιμενικών υποδομών (επέκταση κρηπιδώματος, κτιριακές εγκαταστάσεις κ.λπ.) και στο μεγάλο έργο της «σιδηροδρομικής Εγνατίας». Άλλωστε, έχει περάσει πολύς καιρός και δεν υπάρχει καμία, απολύτως, ενημέρωση για το έργο της γραμμής λιμάνι «Φίλιππος Β»-Τοξότες. Νομίζουμε πως ασχοληθήκαμε πολύ με το συγκεκριμένο έργο «φάντασμα» και ότι η «σιδηροδρομική Εγνατία» θα δώσει άλλη προοπτική και δυναμική στο εμπορικό λιμάνι της Καβάλας, σε σύγκριση με την «τοπική σύνδεση» του με τους Τοξότες. Γίνεται αντιληπτή, νομίζουμε, η σημασία που έχει να συνδεθεί το λιμάνι «Φίλιππος Β» με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, αλλά και πόσο θέλουν οι γείτονες Βούλγαροι να αποκτήσουν πρόσβαση στο Αιγαίο, μέσω των λιμανιών της βόρειας Ελλάδας, κυρίως της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης, αφού θεωρούμε πως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, δεν έχει τα «φόντα» να εξελιχθεί σε σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο, χωρίς τις απαραίτητες λιμενικές υποδομές. Υστερεί σε αρκετά σημεία έναντι των αντίστοιχων της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης.
- Εν κατακλείδι, πιστεύουμε ότι το αίτημα σύνδεσης του λιμανιού «Φίλιππος Β» με τους Τοξότες πρέπει να αποτελέσει παρελθόν και να πιέσουμε για τη «σιδηροδρομική Εγνατία».
Ο Κ-ΤΥΠΟΣ χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη και ταχύτερη περιήγησή σας. Με την πρόσβαση σας στο k-tipos.gr αποδέχεστε την χρήση.OKΠερισσότερα