• Δεν αμφισβητούμε το ενδιαφέρον της περιφερειακής συμβούλου, Μαρίας Πολυμέρου, για τον τόπο της, τη Θάσο και τις σοβαρές ζημιές που προκλήθηκαν από τις πρόσφατες έντονες βροχοπτώσεις. Θεωρούμε, ωστόσο, ότι παρασύρθηκε από το ενδιαφέρον αυτό σε λανθασμένη εκτίμηση. «Ακούσαμε, πολλές φορές, τον περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, να επαναλαμβάνει πως οι αποζημιώσεις στους παραγωγούς, δεν είναι δική του δουλειά! Ότι, οι αποζημιώσεις δεν σχετίζονται με την κήρυξη σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης μιας περιοχής! Κι όμως, δεν είναι έτσι και πρέπει να το καταλάβουν όλοι, ακόμα κι αυτοί που διοικούν σήμερα την Περιφέρεια! Το να δηλώνουν πως δεν είναι αρμόδιοι, είναι το εύκολο. Το δύσκολο είναι, να ενδιαφέρονται πραγματικά και να διεκδικούν», έγραψε.
  • Εμείς θα μεταφέρουμε ορισμένα αποσπάσματα από την εγκύκλιο που περιγράφει το θεσμικό πλαίσιο και τις κατευθυντήριες οδηγίες, για την κήρυξη περιοχών σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας. Στο α΄ μέρος της εγκυκλίου αναφέρει ότι: «Αρμόδιο όργανο, για την έκδοση της απόφασης κήρυξης μιας περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας, στις περιπτώσεις περιφερειακών και τοπικών καταστροφών μεγάλης και μικρής έντασης, είναι ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας». Λίγες γραμμές πιο κάτω αναφέρει: «Σε περιπτώσεις τοπικών καταστροφών, για τη λήψη απόφασης κήρυξης μιας περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας, από τον γενικό γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, απαιτείται σχετική εισήγηση του οικείου περιφερειάρχη, ή του συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης».
  • Στο δ΄ μέρος, επίσης, αναφέρονται τα ακόλουθα: «Αιτήματα δημάρχων, για κήρυξη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας, περιοχών που πλήττονται από την εκδήλωση καταστροφικών φαινομένων και υπάγονται εντός των διοικητικών τους ορίων, θα πρέπει να απευθύνονται προς τον οικείο περιφερειάρχη, ή τον συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης».
  • Και θα κλείσουμε με το εξής, το οποίο αναφέρεται στο ε΄ μέρος της εγκυκλίου: «Κρίνεται σκόπιμο να διευκρινιστεί ότι, η κήρυξη μιας περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας, από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, σύμφωνα με το άρθρο 8, παρ. 1δ, του νόμου 3013/2002, δεν αποτελεί προϋπόθεση, για την ενεργοποίηση ειδικότερων νομοθετικών ρυθμίσεων, σχετικών με την καταβολή αποζημιώσεων και δανείων σε πληγέντες (οριοθέτηση μιας περιοχής ως πυροπαθούς, πλημμυροπαθούς, σεισμοπαθούς, κ.λπ.)».
  • Στην προκειμένη περίπτωση, ο Δήμος Θάσου κηρύχτηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας, έπειτα από αίτημα του δημάρχου και σχετική εισήγηση του περιφερειάρχη Α.Μ.-Θ. προς τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Η κήρυξη αφορά την άμεση αντιμετώπιση της καταστροφής και μόνο. Δηλαδή, την κινητοποίηση του μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας για τον περιορισμό της καταστροφής από το ακραίο φαινόμενο και τη διάσωση των πολιτών που κινδυνεύουν. Στη Θάσο επενέβησαν, εκτός από τα οχήματα και το προσωπικό της Πολιτικής Προστασίας, οχήματα και στρατιώτες του ελληνικού στρατού, για την αντιμετώπιση των συνεπειών των βροχοπτώσεων. Επίσης, ο Δήμος Θάσου, μέσω της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ., δικαιούται να χρηματοδοτηθεί, για την αποκατάσταση των ζημιών στα δίκτυα κοινής ωφέλειας (ύδρευσης, αποχέτευσης) και για παρεμβάσεις αντιπλημμυρικής προστασίας.
  • Την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019, πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Θάσου, σύσκεψη με τοπικά στελέχη του ΕΛ.Γ.Α., για τη διαδικασία αποζημίωσης των πληγέντων γεωργών και κτηνοτρόφων. Οι επιχειρηματίες και τα νοικοκυριά, πρέπει να υποβάλλουν αιτήσεις για αποζημιώσεις στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας και στον Δήμο Θάσου, για να προωθηθούν προς τα αρμόδια Υπουργεία.
  • Επομένως, οι αιρετοί οφείλουν να είναι ενημερωμένοι πριν ασκήσουν διοίκηση, ή κριτική, για τις διαδικασίες. Κι επειδή, όπως παραδέχεται η Μαρία Πολυμέρου, δεν μπορούν να τα γνωρίζουν όλα, είναι χρήσιμο να ρωτούν τους ειδικούς προηγούμένως.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ