• Μερικοί προβληματίζονται για την μείωση των αφίξεων επιβατών και των πτήσεων στον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος» και κάνουν σύγκριση των ποσοστών με άλλους αερολιμένες της Ελλάδας. Εμείς δεν ανησυχούμε και δεν προσδοκούμε θεαματική αλλαγή τα επόμενα έτη. Για τον απλούστατο λόγο, διότι η Καβάλα, η Θάσος και η ευρύτερη περιοχή, δεν θα γίνουν ποτέ τουριστικοί προορισμοί επισκεπτών που ταξιδεύουν αεροπορικώς.
  • Η μεγάλη δύναμη της περιοχής είναι ο «οδικός τουρισμός», δηλαδή οι επισκέπτες, Έλληνες και αλλοδαποί, που έρχονται οδικώς κι απ’ ότι δείχνουν οι αριθμοί, είναι συνεχώς περισσότεροι. Τα εντυπωσιακά νούμερα που εμφανίζουν διεθνείς αερολιμένες της χώρας, όπως των Αθηνών, της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Ρόδου, της Κέρκυρας, της Μυκόνου, της Σαντορίνης κ.λπ., έχουν λογική εξήγηση.
  • Καταρχάς, οι αερολιμένες «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας και «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, είναι οι κεντρικοί κόμβοι για τις αερομεταφορές στην Ελλάδα. Για να επισκεφτεί αεροπορικώς ο ξένος τα νησιά της Μυκόνου και της Θήρας (Σαντορίνη), για παράδειγμα, πρέπει να προσγειωθεί πρώτα σε ένα από τα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια της Αθήνας, ή της Θεσσαλονίκης και εν συνεχεία να πάρει την πτήση προς το νησί της προτίμησης του. Το ίδιο ισχύει και για τους αερολιμένες του Ηρακλείου, της Ρόδου, της Κέρκυρας και των υπόλοιπων δημοφιλών νησιωτικών προορισμών.
  • Επίσης, είναι λογικό οι προαναφερθέντες αερολιμένες να έχουν υψηλό ποσοστό ναυλωμένων πτήσεων (τσάρτερ), σε σύγκριση με τους δύο αερολιμένες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης στην Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη. Οι βαλκάνιοι, που αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών στην Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., δεν χρειάζεται να ταξιδέψουν αεροπορικώς μέχρι την Καβάλα, ή την Αλεξανδρούπολη. Οι εκτός Βαλκανίων επισκέπτες είναι σαφώς πολύ λιγότεροι και έρχονται, κυρίως, με τις ναυλωμένες πτήσεις, από τους αερολιμένες που συνδέονται με τον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος». Επομένως, αν αυξάνεται ο αριθμός των ναυλωμένων πτήσεων, θα εμφανίζεται αύξηση και στο αντίστοιχο ποσοστό των αφίξεων επιβατών εξωτερικού. Για να αυξηθούν οι συνδέσεις με αερολιμένες του εξωτερικού, άρα και οι απευθείας πτήσεις, πρέπει να ενεργοποιηθούν: η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., οι Δήμοι και η Fraport, που διαχειρίζεται τον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος».
  • Συνοψίζοντας, οι αφίξεις επιβατών και οι πτήσεις εξωτερικού προς την Καβάλα, δεν πρέπει να είναι το «βαρόμετρο» για την τουριστική κίνηση στην περιοχή, αλλά το «κερασάκι». Ο βασικός δείκτης είναι ο οδικός τουρισμός κι εκεί οφείλουν οι τοπικοί παράγοντες να επικεντρωθούν, με τη συνεχή βελτίωση των οδικών αξόνων, για να είναι ταχύτερη και ασφαλέστερη η πρόσβαση των επισκεπτών. Χάρη στην Εγνατία οδό, για παράδειγμα, πολλοί Τούρκοι μπορούν να έρχονται στην Καβάλα και στη Θάσο γρήγορα, με ασφάλεια και πιο οικονομικά, αντί με το αεροπλάνο από την Κωνσταντινούπολη στη Θεσσαλονίκη και μετά με την υπεραστική συγκοινωνία μέχρι την Καβάλα.
  • Δεν χρειάζεται, λοιπόν, προβληματισμός, αλλά ούτε και εφησυχασμός. Η προσπάθεια για το άνοιγμα σε τουριστικές αγορές εκτός των Βαλκανίων πρέπει να ενταθεί.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ