-Το έργο της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου, στην συμβολή των οδών Εθνικής Αντίστασης και (θωρηκτού) Αβέρωφ, ματαιώθηκε! Θυμίζουμε ότι, στο τμήμα αυτό, απέναντι από τον κυκλικό κόμβο της οδού Ερυθρού Σταυρού, επρόκειτο να γίνει ανάπλαση, ώστε να «ενοποιηθεί» η παραλία του λιμανιού «απόστολος Παύλος». Ο διαγωνισμός έγινε, αναδείχτηκε ο ανάδοχος του έργου, ωστόσο έγινε ένσταση από τον επόμενο και η διαδικασία «πάγωσε». Κατά πάσα πιθανότητα, δεν θα γίνει νέος διαγωνισμός και το έργο αυτό σταμάτησε πριν αρχίσει!

-Κάθε εμπόδιο σε καλό, θα σχολιάσουμε εμείς. Θεωρούμε ότι, η ανάπλαση στην παλιά προβλήτα των φέρι μπόουτ μπορεί να συνδυαστεί με το έργο στον υπήνεμο μόλο (επέκταση και διαπλάτυνση) και την κατασκευή μαρίνας τουριστικών σκαφών. Συγκεκριμένα, προτείνουμε ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας (Ο.Λ.Κ.) να επικαιροποιήσει τις υπάρχουσες μελέτες, ώστε να γίνει μία «συνολική» παρέμβαση στο τμήμα της παραλίας, από την παλιά προβλήτα των φέρι μπόουτ μέχρι τον υπήνεμο (μικρό) μόλο του λιμανιού. Η παρέμβαση αυτή θα περιλαμβάνει και την κατασκευή της μαρίνας των τουριστικών σκαφών. Με την επέκταση του μόλου θα προστατευτεί η μαρίνα και με την διαπλάτυνση, θα δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις ελλιμενισμού για τα τουριστικά σκάφη. Έτσι, θα υπάρχει δυνατότητα να «δέσουν» και τα μεγαλύτερα σε μέγεθος σκάφη (mega yachts) στην προβλήτα που βρίσκονται σήμερα τα τραπεζοκαθίσματα των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Δεν είναι απαραίτητο να αναπτυχθούν τραπεζοκαθίσματα στην «ζώνη» αυτή του λιμανιού. Ο Ο.Λ.Κ. θα «χάσει» τα έσοδα από το τέλος χρήσης του χώρου από τα καταστήματα εστίασης, αλλά θα έχει έσοδα από το τέλος ελλιμενισμού των τουριστικών σκαφών. Θα κατασκευαστεί, λοιπόν, μία περίφραξη στο ύψος των παρτεριών με τους φοίνικες και εντός της περίφραξης αυτής, θα διαμορφωθεί η χερσαία ζώνη της μαρίνας, με όλες τις απαραίτητες υποδομές, για την φιλοξενία των τουριστικών σκαφών.

-Με το σχέδιο αυτό, θα γίνουν σαφώς λιγότερες εργασίες, από την κατασκευή της μαρίνας έξω από το λιμάνι και πίσω από τον υπήνεμο μόλο (μέχρι το Φάληρο). Το πιο «δύσκολο» και δαπανηρό λιμενικό έργο, είναι η επέκταση και διαπλάτυνση του υπήνεμου μόλου. Κατά τα άλλα, θα απομακρυνθούν τα τραπεζοκαθίσματα (σ.σ. υπάρχει αρκετός χώρος γι’ αυτά στην πάνω πλευρά της οδού Εθνικής Αντίστασης), θα κατασκευαστεί η περίφραξη, από την παλιά προβλήτα των φέρι μπόουτ μέχρι τον χώρο στάθμευσης του (πρώην) Ναυτικού Ομίλου και θα τοποθετηθεί ο εξοπλισμός για τις υπηρεσίες προς τα τουριστικά σκάφη. Η μαρίνα θα είναι προστατευμένη από τους νοτιάδες μέσα στο λιμάνι και τα σκάφη ασφαλή με την περίφραξη. Έξω από το λιμάνι, θα χρειαστεί να γίνουν λιμενικά έργα για την προστασία της μαρίνας και να διαμορφωθεί η χερσαία ζώνη με επιχωμάτωση. Οι παλιότεροι θυμούνται τις καταστροφές που υπέστη το ανοιχτό κολυμβητήριο και το πάρκο Φαλήρου, από τους δυνατούς νότιους ανέμους και τις θεομηνίες.

-Το σημαντικότερο είναι, ότι το παραπάνω έργο, της κατασκευής μαρίνας εντός του λιμένα, μπορεί να γίνει από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και με χρηματοδότηση από το Ε.Σ.Π.Α. Δεν θα χρειαστεί να εμπλακεί ιδιώτης, στον οποίο θα δοθεί η διαχείριση της μαρίνας, άρα και τα έσοδα από την λειτουργία της. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης πραγματοποίησε τα έργα των πλωτών προβλητών, της θωράκισης του προσήνεμου (μεγάλου) μόλου και της ανάπλασης στον μόλο αυτό. Γιατί να μην κάνει την παρέμβαση και στο τμήμα από την παλιά προβλήτα των φέρι μπόουτ μέχρι τον υπήνεμο μόλο; Ευελπιστούμε, μόνο, να μην επαναληφθούν οι καθυστερήσεις των έργων που αναφέρθηκαν, η διαγωνιστική διαδικασία να γίνει κανονικά και η χρηματοδότηση να είναι ομαλή, ώστε η Καβάλα να αποκτήσει ένα, ακόμα, στολίδι στο πραλιακό μέτωπο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ