-Αναρωτιέμαι, καρντάσια, τι είδους φορτία θα μεταφέρουν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες που θα προσεγγίζουν στο λιμάνι «Φίλιππος Β», ή ποια είναι τα φορτία που θα φορτώνουν από τα πλοία; Άραγε, θα μεταφέρουν φορτία επικίνδυνα, όπως υγρά καύσιμα, εκρηκτικές ύλες, χημικά απόβλητα, εύφλεκτα υλικά κ.ά. τέτοια φορτία; Δεν νομίζω. Η εμπορική κίνηση στο λιμάνι «Φίλιππος Β» δεν αφορά τέτοια φορτία. Κάποτε, θα μου πείτε, το λιμάνι της Καβάλας εξυπηρέτησε έναν σημαντικό όγκο της εμπορικής κίνησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, λόγω κάποιου «κωλύματος» που αντιμετώπιζε το λιμάνι της μεγαλύτερης πόλης στην βόρεια Ελλάδα. Αλλά και τότε, τα φορτία δεν ήταν επικίνδυνα για τον άνθρωπο, το περιβάλλον και τις εγκαταστάσεις.

-Επίσης, αναρωτιέμαι πόση ταχύτητα θα έχουν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες, ώστε να υπάρχει φόβος για τυχόν εκτροχιασμό τους κατά την μεταφορά των φορτίων. Μία φορτωμένη αμαξοστοιχία, δεν νομίζω ότι επιτρέπεται να αναπτύσσεις υπερβολική ταχύτητα.

-Όσον αφορά την πιθανότητα (μετωπικής) σύγκρουσης δύο εμπορικών αμαξοστοιχιών, που κινούνται ταυτόχρονα στην μονή σιδηροδρομική γραμμή, αυτή πρέπει να μηδενιστεί με την εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων ελέγχου της κίνησης των τραίνων. Αλλά, ακόμα κι αν εκτροχιαστεί μία αμαξοστοιχία, ή συγκρουστούν δύο που κινούνται με αντίθετη κατεύθυνση, το ατύχημα θα έχει «τοπικό χαρακτήρα». Και εξαρτάται το είδος του φορτίου. Αν μεταφέρουν επικίνδυνα αέρια, π.χ., τα οποία θα εκλυθούν στον αέρα, πρέπει να υπάρχει σχέδιο αντιμετώπισης τέτοιου ατυχήματος.

-Αλλά, ανάλογο κίνδυνο δεν διατρέχουν τα χωριά της Νέας Καρβάλης, του Χαλκερού, της Λεύκης και ανατολικότερα, αν συμβεί ατύχημα στις δύο χημικές βιομηχανίες της περιοχής, τα Λιπάσματα και τα Πετρέλαια; Είναι οξύμωρο, νομίζω, οι κάτοικοι να φοβούνται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα, ενώ ζούνε δεκαετίες ανάμεσα σε δύο βαριές χημικές βιομηχανίες!

-Όσον αφορά την χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από χωράφια υψηλής παραγωγικότητας, αν θυμάμαι καλά και η Εγνατία οδός πέρασε μέσα από χωράφια, τα οποία απαλλοτριώθηκαν για να κατασκευαστεί το έργο. Καλώς, ή κακώς, ο σιδηρόδρομος, όπως και ο αυτοκινητόδρομος, πρέπει να περάσει από κάπου. Εκτός κι αν σκάψουμε μία σήραγγα 32 χιλιομέτρων, από το λιμάνι «Φίλιππος Β» μέχρι τους Τοξότες, για να έχουμε (πλήρη) ασφάλεια και να μην απαλλοτριωθούν τα χωράφια!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ