• Μακάρι η κεντρική διοίκηση να έδειχνε τον ίδιο ζήλο, που δείχνει για την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαβούλευσης του σχεδίου νόμου για τη νέα μεταρρύθμιση στην τοπική αυτοδιοίκηση, με την ονομασία «Κλεισθένης», με τη διαβούλευση, π.χ., με τον Δήμο Καβάλας, για την αξιοποίηση του παλιού νοσοκομείου στην περιοχή του Καρνάγιου.
  • Το Υπουργείο Εσωτερικών ζήτησε από τους Δήμους και τα συνδικαλιστικά τους όργανα (Κ.Ε.Δ.Ε., Π.Ε.Δ.), να μελετήσουν το σχέδιο νόμου των τετρακοσίων σελίδων, περίπου και να καταθέσουν τις παρατηρήσεις τους εντός δύο εβδομάδων.
  • Εδώ και μήνες, ο Δήμος Καβάλας υπέβαλε στο Υπουργείο Οικονομικών σχέδιο προγραμματικής σύμβασης για τη συνεκμετάλλευση του παλιού νοσοκομείου, αλλά το Υπουργείο πήρε απεριόριστο χρόνο για να μελετήσει και να απαντήσει σε ένα κείμενο μερικών σελίδων! «Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει», είναι η ρήση που ταιριάζει στην περίπτωση.
  • Να είστε βέβαιοι, ότι ο υπουργός θα κάνει ότι μπορεί, για να παρατείνει την περίοδο μελέτης του σχεδίου της προγραμματικής σύμβασης, μπορεί και έως τις εθνικές εκλογές! Είναι ένα απλό παράδειγμα της πολιτικής σκοπιμότητας που υπάρχει και στις δύο περιπτώσεις.
  • Η κεντρική διοίκηση θέλει να έχει, πάντα, τον έλεγχο και το «πάνω χέρι» στις διαπραγματεύσεις με τους Δήμους, απέναντι στους οποίους συμπεριφέρεται όπως ο άρχοντας στους υποτελείς του. Αλήθεια, πιστεύουν οι αιρετοί της αυτοδιοίκησης, ότι οι παρατηρήσεις που θα κάνουν στο νομοσχέδιο, θα συμπεριληφθούν στην τελική διαμόρφωση του κειμένου που θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή; Η Κ.Ε.Δ.Ε. επέστρεψε στον υπουργό το νομοσχέδιο, επειδή δεν εντάχθηκε ούτε μία πρόταση των Δήμων στο κείμενο της διαβούλευσης.
  • Πως γίνεται σε μία μεταρρύθμιση, η οποία αφορά την τοπική αυτοδιοίκηση, να μη γίνεται δεκτή ούτε μία πρόταση των άμεσα ενδιαφερόμενων, που είναι οι Δήμοι; Κι όμως έγινε. Οι προτάσεις των Δήμων και των συνδικαλιστικών οργάνων τους, κατά την άποψη μας, έπρεπε να είναι η βάση του νομοσχεδίου για τον «Κλεισθένη». Όμως, η κεντρική διοίκηση φοβάται να τις υιοθετήσει, γιατί θα χάσει, όπως προαναφέραμε, «το πάνω χέρι» στη σχέση με την τοπική αυτοδιοίκηση.
  • Ποιος υπουργός Εσωτερικών και ποιος βουλευτής, π.χ., θα ψηφίσει ένα σχέδιο νόμου, το οποίο θα αποδίδει όλα τα έσοδα από τους φόρους που πληρώνουν οι πολίτες στους Δήμους; Ποιος αιρετός της κεντρικής πολιτικής σκηνής, επίσης, θα ψηφίσει νομοσχέδιο, που θα αποποινικοποιεί τις αποφάσεις των αιρετών της αυτοδιοίκησης και των οργάνων της; Και ποιος αιρετός της κεντρικής πολιτικής σκηνής, θα δεχτεί να ψηφίσει νόμο, που θα προβλέπει την ποινική ευθύνη στους βουλευτές που εγκρίνουν αντισυνταγματικούς νόμους;
  • Εάν ένας δημοτικός σύμβουλος δεν γνωμοδοτήσει θετικά στη σφράγιση καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, το οποίο διαπιστώθηκε ότι παραβίασε τους όρους της άδειας λειτουργίας που του χορηγήθηκε, θα βρεθεί στο εδώλιο του κατηγορουμένου για παράβαση καθήκοντος. Αν ένας βουλευτής ψηφίσει νόμο που κρίθηκε αντισυνταγματικός, θα συνεχίσει να είναι βουλευτής!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ