• Η υγειονομική κρίση έδειξε, κατά την άποψη μας, το σαθρό υπόβαθρο που στηρίζεται ο τουρισμός στην Ελλάδα. Δεν είναι μόνο οι καταγγελίες επισκεπτών περί αισχροκέρδειας επιχειρηματιών στην ακτή της Αλυκής της Θάσου, δεν είναι μόνο οι δηλώσεις των επαγγελματιών του κλάδου για την κατακόρυφη πτώση στις πληρότητες των καταλυμάτων και τον τζίρο των επιχειρήσεων εστίασης, είναι, κυρίως, η ρηχή αντιμετώπιση του προβλήματος, που εστιάζεται στα μέτρα οικονομικής ενίσχυσης, ή ελάφρυνσης, των επαγγελματιών του χώρου.
  • Ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ενοικιαζόμενων δωματίων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Γιάννης Μαρκιανός, δήλωσε ότι: «Το καλύτερο διάστημα ήταν λίγες ημέρες πριν από τις 15 Αυγούστου και ένα ακόμα δεκαήμερο μετά, έως και τις 25 Αυγούστου. Στο διάστημα αυτό, οι πληρότητες στα ενοικιαζόμενα δωμάτια άγγιξαν το σαράντα τοις εκατό, με την πλειονότητα των επισκεπτών να είναι Έλληνες». Θα πρέπει να αισθάνονται ικανοποιημένοι οι ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων και καταστημάτων εστίασης, που σ’ αυτές τις ασφυκτικές οικονομικές συνθήκες, έπειτα από την ισοπεδωτική περίοδο των μνημονίων και με μία πανδημία σε εξέλιξη, αρκετοί Έλληνες και αρκετές Ελληνίδες κατάφεραν να κάνουν διακοπές!
  • Ωστόσο, το μοντέλο που βασίζεται ο ελληνικός τουρισμός πρέπει να επαναξιολογηθεί και να μετασχηματιστεί, γιατί θα γίνεται έρμαιο σε κάθε μεγαλύτερη, ή μικρότερη, κρίση. Κατά την άποψη μας, το νέο μοντέλο πρέπει να στηριχτεί στον εσωτερικό τουρισμό σε όλη τη διάρκεια του έτους. Να πάψουν, δηλαδή, οι Έλληνες να συνδέουν τις διακοπές μόνο με το καλοκαίρι και το χρονικό διάστημα που ανέφερε ο Γιάννης Μαρκιανός. Ο ελληνικός τουρισμός είναι δομημένος πάνω στο μοτίβο «ήλιος και θάλασσα» και έντονα εξαρτώμενος από τις «ορδές» των αλλοδαπών επισκεπτών.
  • Εάν δεν έρθουν οι αλλοδαποί στην Ελλάδα, για την ακρίβεια στα νησιά, το καλοκαίρι, όπως συνέβη φέτος, το οικονομικό πλήγμα είναι σοβαρό. «Έρχονται στην Ελλάδα για τα νησιά και το καλοκαίρι», θα απαντήσει κάποιος. Έρχονται στην Ελλάδα για τα νησιά και το καλοκαίρι, γιατί εμείς «πουλήσαμε» και συνεχίζουμε να «πουλάμε» αυτό το προϊόν. Αν αποφασίσουμε να το διευρύνουμε, όχι να το αλλοιώσουμε, θα προσαρμοστούν και οι επισκέπτες.
  • Γιατί, για παράδειγμα, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων να κάνει διακοπές μόνο τον Αύγουστο; Είναι λογικό και αναμενόμενο τον μήνα αυτό να επιλέξουν τα πολύ όμορφα νησιά του ελληνικού αρχιπελάγους. Γιατί, επίσης, να προβάλλουμε στο εξωτερικό την Ελλάδα ως αποκλειστικά θερινό τουριστικό προορισμό; Πρέπει να πείσουμε τους ξένους, πως έχουν εξίσου ενδιαφέρουσες επιλογές (προορισμών) και τις άλλες εποχές του έτους.
  • Ο τουρισμός σήμερα είναι «εποχική καλλιέργεια» στην Ελλάδα. Οι επαγγελματίες «μαζεύουν» χρήματα το καλοκαίρι, για να συντηρηθούν την υπόλοιπη διάρκεια του έτους. Γι’ αυτό παρατηρείται και το άσχημο φαινόμενο της αισχροκέρδειας σε βάρος των πελατών. Λυπούμαστε, αλλά αυτό δεν είναι «βαριά βιομηχανία» στην οποία μπορεί να «πατήσει» η χώρα, για να δημιουργήσει μία ισχυρή οικονομία και ευημερούσα κοινωνία.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ