• Γίνεται ένας παραλληλισμός του ελληνικού προσφυγικού στοιχείου, που ήρθε στην «μητέρα» Ελλάδα μετά την καταστροφή στην Μικρά Ασία, με το σημερινό ζήτημα της αθρόας εισόδου μεταναστών κ αι λιγότερων, πλέον, προσφύγων από τις εμπόλεμες περιοχές, που κατά την άποψη μου είναι ατυχής και σκόπιμος.
  • «Οι προσφυγικές οικογένειες, ειδικά στην Καβάλα, είχαν υποστεί από τους ντόπιους αρκετά πράγματα», είπε ο Γιάννης Βύζικας στην εκδήλωση που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Κοινωνικών Κινημάτων και Ιστορίας Καπνού. Η Καβάλα, ωστόσο, πριν την καταστροφή στην Μικρά Ασία ήταν μία πολυπολιτισμική κοινωνία, όπως ανέφερε ο Γιάννης Βύζικας. «Στην πόλη μας, την πόλη των εργατικών αγώνων, οι χριστιανοί, οι μουσουλμάνοι και οι εβραίοι συνυπήρχαν στα ίδια σωματεία και ζούσαν αρμονικά και ειρηνικά», είπε.
  • Επομένως, γιατί μία πολυπολιτισμική κοινωνία, αντέδρασε άσχημα στην έλευση των προσφύγων από την Μικρά Ασία;
  • Δεν είπε ο Γιάννης Βύζικας ότι, όλες αυτές οι εθνότητες συνυπήρξαν αρμονικά στην Καβάλα (και σε άλλες πόλεις) γιατί είχαν ένα σημαντικό «συνδετικό κρίκο». Τα μέλη των διαφορετικών αυτών κοινοτήτων ήταν πολίτες της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και αργότερα του ελεύθερου ελληνικού κράτους. Προστατεύονταν από την Οθωμανική Αρχή και είχαν τις ίδιες υποχρεώσεις και τα ίδια δικαιώματα.
  • Τα τελευταία χρόνια, οι πρόσφυγες που ήρθαν από την Ανατολή και τις εμπόλεμες περιοχές, είναι πολίτες άλλων κρατών, με εντελώς διαφορετική κουλτούρα, ήθη, έθιμα, παραδόσεις, θρησκεία και τρόπο ζωής. Παρά ταύτα, οι Καβαλιώτες και γενικότερα οι Έλληνες, έδειξαν την αλληλεγγύη τους απέναντι στους ανθρώπους αυτούς. Κι όποιοι επιθυμούν να ενταχθούν στην ελληνική κοινωνία, σεβόμενοι τη διαφορετικότητα των Ελλήνων, δεν θα έχουν απολύτως κανένα πρόβλημα. Δεν θα ενσωματωθούν, όμως, όσοι θελήσουν να επιβάλλουν τον δικό τους τρόπο ζωής στη χώρα που τους φιλοξενεί. Αυτό είναι ξεκάθαρο και πρέπει να το σεβαστούν.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ