-Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 7 Δεκεμβρίου 2017 στο Επιμελητήριο Καβάλας, η Fraport Greece παρουσίασε στην τοπική κοινωνία, τους εκπροσώπους των τοπικών Αρχών, τους τουριστικούς φορείς και τα μέσα ενημέρωσης, τα αναλυτικά κατασκευαστικά σχέδια για την ανάπτυξη του αεροδρομίου «Μέγας Αλέξανδρος». Οι εργασίες των 11 εκατομμυρίων ευρώ ολοκληρώθηκαν σε χρονικό διάστημα μικρότερο των 18 μηνών. Αφορούσαν στην αναδιαμόρφωση και επέκταση του τερματικού σταθμού κατά 2.029 τετραγωνικά μέτρα, στην αύξηση κατά 20% των σταθμών check-in, στην εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών, στην αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα στους διαδρόμους προσγείωσης-απογείωσης και στην πίστα στάθμευσης των αεροσκαφών, στην αναδιάταξη του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών, στην ανακαίνιση και επέκταση του πυροσβεστικού σταθμού και στην επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων. Τα εγκαίνια του ανακαινισμένου αερολιμένα έγιναν τον Ιανουάριο του 2020.
-Τότε, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Hellas, Alexander Zinell, είχε πει ότι: «Το «Μέγας Αλέξανδρος», είναι πλέον ένα σύγχρονο, ανακαινισμένο αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών, που θα αποτελέσει την σημαντική υποδομή, διευρύνοντας την προοπτική ανάπτυξης του τουρισμού της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης, της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και εν τέλει, της ευημερίας των τοπικών κοινωνιών», ενώ ο Πέτρος Σουρέτης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Intrakat, που έκανε το έργο, πρόσθεσε: «Η Καβάλα είναι ένας ξεχωριστός κόμβος στην βόρειο Ελλάδα, καθώς προσελκύει το τουριστικό ενδιαφέρον επισκεπτών τόσο για την ίδια την πόλη, όσο και σαν πλησιέστερο σημείο, για όσους έχουν τελικό προορισμό τις παραλίες και τα νησιά του βορείου Αιγαίου».
-Τέσσερα έτη μετά από τα εγκαίνια, ο αερολιμένας «Μέγας Αλέξανδρος» είναι, δυστυχώς, μία υποδομή που εξυπηρετεί μόνο τον τουρισμό της περιοχής, δηλαδή κυρίως της Θάσου! Αφού οι επισκέπτες του ηπειρωτικού τμήματος του Νομού Καβάλας, Έλληνες και ξένοι, είναι στην συντριπτική πλειοψηφία τουρίστες που έρχονται οδικώς μέχρι το παραλιακό μέτωπο. Θα έλεγε, κάποιος, πως θα εξυπηρετούσε καλύτερα τον τουρισμό της Θάσου, αν το αεροδρόμιο βρισκόταν στο νησί! Το δείχνουν και τα αριθμητικά στοιχεία. Την περίοδο Μάιος-Οκτώβριος του 2024, που θεωρείται η τουριστική περίοδος στην Ελλάδα, η συνολική επιβατική κίνηση στον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος» ήταν 259.085 επιβάτες. Η διεθνής επιβατική κίνηση ήταν 227.143 επιβάτες, ενώ η εσωτερική επιβατική κίνηση ήταν 31.942 επιβάτες. Προφανώς, η μεγάλη πλειοψηφία των επιβατών αυτών κατευθύνθηκε προς την Θάσο.
-Τους πρώτους τέσσερις μήνες (Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος, Απρίλιος) του 2024, διακινήθηκαν 22.557 επιβάτες στον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος». Υπολείπονται τα στοιχεία του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου. Κατά την άποψη μας, είναι δύσκολο το 2024, η επιβατική κίνηση να υπερβεί τους 300.000 επιβάτες. Φαίνεται, δηλαδή, ότι επιστρέφουμε στο επίπεδο πριν παραχωρηθεί ο αερολιμένας «Μέγας Αλέξανδρος» στην Fraport Hellas. Το έτος 2016, συγκεκριμένα, διακινήθηκαν 275.308 επιβάτες, ενώ στο πρώτο δεκάμηνο του 2024 διακινήθηκαν 281.642 επιβάτες.
-Στην ουσία, η Καβάλα έχει ένα αεροδρόμιο που «δουλεύει» τέσσερις μήνες κάθε έτος (Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο) και τους υπόλοιπους μήνες έχει δύο πτήσεις ημερησίως προς την Αθήνα! Επίσης, έχουμε σοβαρή επιφύλαξη, αν αποτελεί «εργαλείο» για την ανάπτυξη του τουρισμού, με την θεαματική άνοδο των οδικών αφίξεων τουριστών. Έπειτα από 7 έτη, που διαχειρίζεται τον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος» η Fraport Hellas, τίθεται το ερώτημα: «Έδωσε ώθηση στο αεροδρόμιο και στην Καβάλα, η περίοδος διαχείρισης από την Fraport;». Μερικοί θα βάλουν και το ερώτημα: «Πως αξιοποίησε η τοπική κοινωνία, το έργο του εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου, για να έχει οφέλη;». Η τοπική κοινωνία έχει «βολευτεί» με την τουριστική χρήση του αεροδρομίου. Όμως, ένα αεροδρόμιο δεν είναι μαρίνα που εξυπηρετεί τα τουριστικά σκάφη. Λυπούμαστε, αλλά μόνο με τον τουριστικό ρόλο, ο αερολιμένας «Μέγας Αλέξανδρος», δεν θα πάρει την θέση που πρέπει να έχει για την ευρύτερη περιοχή Καβάλας, Δράμας, Ξάνθης.