Το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Μ.Ε.) Καβάλας καταγγέλλει ως αντιδημοκρατική την κατάθεση του νομοσχεδίου για την παιδεία εν μέσω πανδημίας, σε μία εποχή κατά την οποία, η κοινωνία είναι μουδιασμένη από το χτύπημα του κορονοϊού και η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται να επιστρέψει στα σχολεία, χωρίς να έχει διασφαλιστεί η ασφάλειά της. Τόσο ο χρόνος κατάθεσης του νομοσχεδίου, αναφέρει δελτίο Τύπου, όσο και το περιεχόμενό του, αποδεικνύουν τη σπουδή της κυβέρνησης να εφαρμόσει «αβρόχοις ποσί» λογικές που έχουν απορριφθεί από τους εκπαιδευτικούς. Η κυβέρνηση, πίσω από την εύηχη λέξη «αριστεία», κρύβει υποκριτικά τις πραγματικές της διαθέσεις:
-Την μετατροπή των σχολείων γενικής παιδείας σε εξεταστικά κέντρα, με την αύξηση του αριθμού των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων και την επαναφορά θεσμών δοκιμασμένων και αποτυχημένων, όπως η τράπεζα θεμάτων.
-Τον στιγματισμό των μαθητών με τον χαρακτηρισμό της διαγωγής τους.
-Την κατηγοριοποίηση των σχολείων (και των εκπαιδευτικών σε λίγο διάστημα) μέσα από την «αξιολόγηση» (άλλη μία εύηχη λέξη), χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες του κάθε σχολείου και του μαθητικού δυναμικού του, χωρίς να λαμβάνεται οποιαδήποτε μέριμνα για αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού και των υλικοτεχνικών υποδομών των σχολείων, χωρίς να υπάρχουν οι εγγυήσεις για έγκαιρες προσλήψεις αναπληρωτών και διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών.
-Την αποπομπή των μαθητών από τα ΕΠΑ.Λ. και την κατεύθυνσή τους προς τα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ., με τα οποία, άλλωστε, διατηρεί προνομιακές σχέσεις.
-Την νομιμοποίηση των κοινωνικών ανισοτήτων μέσα από τον πολλαπλασιασμό των προτύπων σχολείων, τα οποία λειτουργούν ως φυτώρια ανταγωνισμού και ψευδο-αριστείας. Η καινοτομία και οι νέες διδακτικές πρακτικές, μπορούν, κάλλιστα, να δοκιμαστούν στα πειραματικά σχολεία.
-Την αύξηση του αριθμού των μαθητών στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μία ενέργεια, η οποία, εκτός των άλλων, είναι σημασιολογικά άκαιρη εν μέσω πανδημίας.
Καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει άμεσα το νομοσχέδιο και προσθέτει ότι: «Κάθε προσπάθεια, που συνδέει την εκπαίδευση και την αγωγή με την τιμωρία, κάθε προσπάθεια που στερεί μορφωτικά δικαιώματα από τους μαθητές και τις μαθήτριες, κάθε προσπάθεια που προκρίνει τον κοινωνικό δαρβινισμό, θα μας βρίσκει αντίθετους. Αγωνιζόμαστε για το δημοκρατικό, ανοιχτό στη διαφορετικότητα, ανεκτικό, «άριστο» δημόσιο σχολείο και για τους «κατά παιδείαν» άριστους μαθητές».
Ενημερώνει, επίσης, ότι θα πραγματοποιήσει συμβολική παράσταση διαμαρτυρίας, την Πέμπτη 30 Απριλίου 2020 στη 1μ.μ., στα γραφεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Καβάλας.