Η επιχείρηση για την απομάκρυνση του φορτίου που διασκορπίστηκε στην γεωργική περιοχή Αντιφιλίππων-Παλαιοχωρίου του Δήμου Παγγαίου, μετά από την συντριβή του αεροσκάφους Antonov, το Σάββατο 16 Ιουλίου 2022, συνεχίζεται. Παράλληλα, οι ειδικοί ερευνούν το αίτιο που προκάλεσε την πτώση του αεροσκάφους και τις συνθήκες του δυστυχήματος. Εν τω μεταξύ, τα δημοσιεύματα για την μοιραία πτήση και το φορτίο του αεροσκάφους δεν σταμάτησαν. Σε ένα από αυτά, στις 23 Ιουλίου 2022 στον ιστότοπο News 24 7, ο Κώστας Κουκουμάκας αναφέρει στο Magazine ότι: «Στις 17 Ιουνίου 2009, ένα ουκρανικό αεροσκάφος τύπου Antonov AN-12 προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της πόλης Κάνο στην Νιγηρία. Είχε ξεκινήσει με επταμελές πλήρωμα από την Κροατία και ο λόγος της έκτακτης στάσης, ήταν ο ανεφοδιασμός με καύσιμα. Οι Αρχές του αεροδρομίου της Νιγηρίας έκαναν έναν έλεγχο ρουτίνας, από τον οποίο όμως βγήκε κάτι μεγάλο. Το αεροσκάφος μετέφερε όπλα και πυρομαχικά. Το φορτίο δεσμεύτηκε και διατάχθηκε έρευνα για λαθρεμπόριο, ενώ το πλήρωμα, όλοι Ουκρανοί υπήκοοι, τέθηκαν σε περιορισμό. Ως διαχειρίστρια του Antonov εμφανιζόταν στα χαρτιά η εταιρεία MERIDIAN με έδρα το Κίεβο. Είναι η ίδια εταιρεία που φέρεται να διαχειριζόταν το Antonov, το οποίο συνετρίβη έξω από το Παλαιοχώρι Καβάλας. Πίσω από τις δύο πτήσεις-φαντάσματα, με διαφορά 13 ετών, φέρεται να υπάρχουν κοινά πρόσωπα και εταιρείες κι επίσης άγνωστα φορτία όπλων» και συνεχίζει: «Η μεγάλη ανησυχία των Νιγηριανών στην υπόθεση του 2009, ήταν ότι τα όπλα θα κατέληγαν στα χέρια ομάδων ανταρτών που δρούσαν στην χώρα. Οι Ουκρανοί της εταιρείας του Antonov επέμεναν, ότι το φορτίο είχε τελικό παραλήπτη την κυβέρνηση της Ισημερινής Γουινέας, ενός μικρού και ασταθούς κράτους στην δυτική Αφρική, το οποίο κυβερνάται, από τα τέλη της δεκαετίας του ΄70, από το ίδιο σκληρό καθεστώς. Η Ισημερινή Γουινέα είναι πρώην ισπανική αποικία και χώρα-παραγωγός πετρελαίου. Καθώς, όμως, η διαφθορά και ο νεποτισμός διαβρώνουν τον κρατικό μηχανισμό, μεγάλο μέρος του πληθυσμού ζει κάτω από το όριο της φτώχειας, χωρίς πρόσβαση σε πόσιμο νερό και ηλεκτρισμό. Επιπλέον, η χώρα κατατάσσεται στις χειρότερες θέσεις διεθνώς, όσον αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις ατομικές ελευθερίες.

Το αεροσκάφος της MERIDIAN που δεσμεύτηκε το 2009 στην Νιγηρία μετέφερε μία από τις τρεις παρτίδες όπλων που είχε στείλει την ίδια χρόνια η Κροατία στην Ισημερινή Γουινέα, συνολικής αξίας 376 εκατομμυρίων δολαρίων. Δεν διευκρινίστηκε αν το πλήρωμα είχε τότε ενημερώσει για το φορτίο και το σχέδιο πτήσης τις χώρες πάνω από τις οποίες θα περνούσε μέχρι τον τελικό προορισμό. Παρομοίως, δεν προκύπτει ότι οι ελληνικές Αρχές είχαν ενημέρωση για το φορτίο του Antonov που κατέπεσε στην Καβάλα, γι’ αυτό και το Υπουργείο εξωτερικών έκανε διαβήματα σε Ουκρανία και Σερβία».

Και καταλήγει: «Το μοιραίο αεροσκάφος, είχε προσγειωθεί δύο φορές τον τελευταίο μήνα στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο. Ο λόγος της παρουσίας του Antonov στην Κρήτη παραμένει άγνωστος, το ίδιο και το φορτίο του. Και τις δύο φορές, στις 7 και 17 Ιουνίου 2022, το αεροσκάφος παρέμεινε για περίπου μία ώρα στο Ηράκλειο, το οποίο φαίνεται πως ήταν τράνζιτ σταθμός του ταξιδιού του. Ωστόσο και τις δύο φορές, το στίγμα της πτήσης χάνεται στην συνδρομητική βάση δεδομένων flightradar24.com, με αποτέλεσμα να μην είναι σαφής η διαδρομή του, πριν και μετά το πέρασμα από την Ελλάδα -κινήθηκε από το Παρίσι μέχρι τα σύνορα Αλγερίας-Τυνησίας και το Ισραήλ. Η εταιρεία MERIDIAN δεν απάντησε στο αίτημα αναφορικά με τον λόγο των ταξιδιών του μοιραίου αεροσκάφους στην Κρήτη. Καμία αντίδραση για το θέμα δεν υπήρξε ούτε από τις ελληνικές Αρχές».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ