Η Αθ. Γαϊτανίδου για το 2ο μαθητικό συνέδριο: «Η συμμετοχή στο συνέδριο, μάς «αναγκάζει» να το τελειοποιήσουμε και να το καθιερώσουμε ως εκπαιδευτικό θεσμό»

0

Η διευθύντρια πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Καβάλας, Αθανασία Γαϊτανίδου, οι σύμβουλοι εκπαίδευσης και οι διευθυντές/διευθύντριες σχολείων, σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και το ΔΠΜΣ «Διδακτική των επιστημών και σύγχρονες τεχνολογίες», διοργάνωσαν το 2ο μαθητικό συνέδριο, με τίτλο: «Η ιδιότητα του μαθητή-πολίτη μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων». «Οι εργασίες του συνεδρίου διεξήχθησαν δια ζώσης σε τέσσερις συνεδριακούς χώρους στο χρονικό διάστημα από Δευτέρα 20 έως Τρίτη 28 Μαΐου 2024. Συγκεκριμένα, είχαν επιλεγεί οι συνεδριακοί χώροι:

-Το αμφιθέατρο του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης στην Καβάλα, για τα σχολεία του Δήμου Καβάλας και με ημερομηνίες την Δευτέρα 20, την Πέμπτη 23 και την Παρασκευή 24 Μαΐου 2024.

-Το δημοτικό αμφιθέατρο «Φρίξου Παπαχρηστίδη», για τα σχολεία του Δήμου Παγγαίου και με ημερομηνίες την Δευτέρα 20, Τετάρτη 22 και Πέμπτη 23 Μαΐου 2024.

-Το δημοτικό αμφιθέατρο Χρυσούπολης, για τα σχολεία του Δήμου Νέστου και με ημερομηνίες την Δευτέρα 27 και Τρίτη 28 Μαΐου 2024.

-Η αίθουσα του «Καλογερικού» στον Λιμένα Θάσου, για τα σχολεία του Δήμου Θάσου και με ημερομηνία την Τρίτη 28 Μαΐου 2024.

Στις εργασίες του μαθητικού συνεδρίου έλαβαν μέρος γύρω στους 1.400 μαθητές, 130 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων, 55 σχολικές μονάδες των τεσσάρων Δήμων του Νομού Καβάλας και παρουσιάστηκαν πλήθος από ομαδικές/συνθετικές εργασίες των μαθητών/μαθητριών, με την ταυτόχρονη υλοποίηση μιας σειράς από παράλληλες δράσεις εικαστικού, μουσικού και θεατρικού περιεχομένου. Οι μαθητές/μαθήτριες εξελίχθησαν σε πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής δράσης, καθώς ανέλαβαν σχεδόν όλες τις ευθύνες/αρμοδιότητες, που σχετίζονταν με την ομαλή διεξαγωγή ενός μαθητικού συνεδρίου. Είχαν, δηλαδή, οι ίδιοι να επιτελέσουν καθήκοντα παρουσιαστών της εργασίας τους, χρέη γραμματειακής υποστήριξης και προεδρείου έδρας, καθώς και προετοιμασίας/απονομής των βεβαιώσεων παρακολούθησης του συνεδρίου.

Μία από τις βασικές επιδιώξεις του μαθητικού συνεδρίου, υπήρξε η ενίσχυση της «εξωστρέφειας» των σχολικών μονάδων και η παροχή της δυνατότητας στους μαθητές μας να νιώσουν δημιουργικοί μπροστά σε ένα «ζωντανό» κοινό συνομηλίκων τους αναπτύσσοντας παράλληλα την ιδιότητα του πολίτη (ενεργός πολιτειότητα). Όλες οι διαδικασίες του συνεδρίου, θεωρούμε ότι ακολουθήθηκαν με απόλυτη επιτυχία και αντιλαμβανόμαστε ότι, ο ενθουσιασμός, η ικανοποίηση και η χαρά των μαθητών/μαθητριών μας πριν και κυρίως μετά την συμμετοχή τους στο συνέδριο αποτελεί για εμάς τους διοργανωτές το μεγαλύτερο «κέρδος» για την συγκεκριμένη παιδαγωγική παρέμβαση, που μας «αναγκάζει» να το τελειοποιήσουμε και να το καθιερώσουμε ως εκπαιδευτικό θεσμό.

Στα αξιοσημείωτα της διοργάνωσης συγκαταλέγεται, επίσης, το γεγονός ότι, οι μαθητές/μαθήτριες που έλαβαν μέρος στο συνέδριο διακρίθηκαν τόσο για την ωριμότητα/υπομονή που επέδειξαν, όσο και για τις άρτιες εργασίες που παρουσίασαν στο κοινό με περισσή αυτοπεποίθηση και γι’ αυτό αξίζουν την επιβράβευσή μας. Τέλος, οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τους ανθρώπους των τεσσάρων Δήμων, της Αντιπεριφέρειας Καβάλας και τον σύλλογο εκπαιδευτικών Π.Ε. Καβάλας, για την οικονομική υποστήριξη της όλης εκπαιδευτικής εκδήλωσης. Ως εκ τούτου, ως διοργανωτές της εκπαιδευτικής αυτής παρέμβασης κρατάμε τα θετικά στοιχεία της δράσης, εντοπίζουμε ορισμένες αδυναμίες και ήδη σκεφτόμαστε τον προγραμματισμό του 3ου μαθητικού συνεδρίου», αναφέρει η Αθ. Γαϊτανίδου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ