Το παράρτημα Ανατολικής Μακεδονίας του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας απέστειλε την ακόλουθη αναφορά, σχετικά με το έργο του Διαδριατικού Αγωγού (T.A.P.), η οποία αναφέρει τα εξής: «Το παράρτημα Ανατολικής Μακεδονίας του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ως ο θεσμοθετημένος σύμβουλος της πολιτείας σε θέματα πρωτογενούς παραγωγής και προστασίας περιβάλλοντος στην ανατολική Μακεδονία (ν.1474/1984), παρακολούθησε και συμμετείχε στη διαδικασία εφαρμογής της οδηγίας 2007/60/ΕΚ. Αυτή προβλέπει τη διεξαγωγή Προκαταρκτικής Αξιολόγησης Κινδύνου Πλημμύρας για κάθε Περιοχή Λεκάνης Απορροής Ποταμού (Π.Λ.Α.Π.), βάσει της οποίας προσδιορίζονται οι περιοχές για τις οποίες συμπεραίνεται ότι υπάρχουν δυνητικοί σοβαροί κίνδυνοι πλημμύρας, ή είναι πιθανόν να σημειωθεί πλημμύρα.

Έτσι, γίνεται η κατάρτιση των χαρτών επικινδυνότητας πλημμύρας και χαρτών κινδύνων πλημμύρας σε επίπεδο Π.Λ.Α.Π. για τις ανωτέρω περιοχές. Στη συνέχεια γίνεται κατάρτιση των Σχεδίων Διαχείρισης των Κινδύνων Πλημμύρας (Σ.Δ.Κ.Π.) σε επίπεδο Π.Λ.Α.Π. για τις περιοχές που υπάρχουν δυνητικοί σοβαροί κίνδυνοι πλημμύρας, ή είναι πιθανόν να σημειωθεί πλημμύρα. Όλα τα σχετικώς αναφερόμενα βρίσκονται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στην περιοχή αναρτήσεων της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων στο http://floods.ypeka.gr/index.php/odhgia-2007-60.

Στην ίδια περιοχή βρίσκονται αναρτημένοι και οι Χάρτες Επικινδυνότητας Πλημμύρας στο http://floods.ypeka.gr/index.php/xartes-epikindynotitas. Επιλέγοντας το ΥΔ11 της ανατολικής Μακεδονίας και ανοίγοντας τους Χάρτες Επικινδυνότητας Πλημμύρας από ποτάμιες ροές για πλημμύρες υψηλής πιθανότητας υπέρβασης, περιόδου επαναφοράς Τ=50 ετών και για πλημμύρες μέσης πιθανότητας υπέρβασης, περιόδου επαναφοράς Τ=100 ετών διαπιστώσαμε με έκπληξη, ότι ο σταθμός συμπίεσης του αγωγού Τ.Α.Ρ., που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί νοτίως της πόλης των Σερρών, είναι μέσα στις περιοχές επικινδυνότητας πλημμύρας για περίοδο επαναφοράς 50 ετών, όσο και 100 ετών. Οι χάρτες αυτοί εκδόθηκαν τον Μάρτιο του 2017, ενώ η Μ.Π.Κ.Ε. του αγωγού και οι τροποποιήσεις της για την περιοχή είναι προγενέστερες. Για του λόγου το αληθές, τους ανωτέρω χάρτες θα τους βρείτε αναρτημένους για Τ=50 έτη στο http://thyamis.itia.ntua.gr/egyFloods/gr11/gr11 maps_jpg_p05/maxdepth/t50/GR11_P05_S1_MD_T50_04600_45300.jpg και για Τ=100 έτη στο: http://thyamis.itia.ntua.gr/egyFloods/gr11/gr11 maps_jpg_p05/maxdepth/t100/GR11_P05_S2_MD_T100_04600_45300.jpg.

Για διευκόλυνση σας, παραθέτουμε εικόνα με τμήμα του ανωτέρω χάρτη με σημειωμένες τις θέσεις του σταθμού συμπίεσης και της διέλευσης του αγωγού Τ.Α.Ρ. Με μπλε χρώμα είναι οι πλημμυρισμένες περιοχές, το βάθος των οποίων αποτυπώνεται από την ένταση του μπλε χρωματισμού (περισσότερες επεξηγήσεις στους χάρτες του Υπουργείου στα ανωτέρω link).

Έχοντας, λοιπόν, υπόψη ότι η συμβατική διάρκεια ζωής του αγωγού Τ.Α.Ρ. είναι τα 50 έτη, αυτομάτως μας γεννιούνται τα παρακάτω σοβαρά ερωτήματα, τα οποία θα πρέπει να μας απαντήσετε:

– Γνωρίζατε το γεγονός ότι η περιοχή εγκατάστασης του σταθμού συμπίεσης του αγωγού Τ.Α.Ρ. στο Κωνσταντινάτο Σερρών, είναι μέσα στις πλημμυρισμένες περιοχές του Χάρτη Επικινδυνότητας Πλημμύρας;

– Προτίθεται η εταιρεία να μετακινήσει την τοποθέτηση του σταθμού συμπίεσης σε ασφαλέστερη περιοχή σύμφωνα με τον Χάρτη Επικινδυνότητας Πλημμύρας για περίοδο επαναφοράς τα 50, ή τα 100 έτη, τροποποιώντας αναλόγως την Μ.Π.Κ.Ε. ώστε να αποφευχθούν τυχόν ατυχήματα;

– Ποια μέτρα προστασίας έλαβε η εταιρεία για το υπάρχον σημείο ελέγχου που κατασκευάστηκε στη θέση του μελλοντικού σταθμού συμπίεσης, από τον κίνδυνο πλημμύρας του;

Επειδή τα ερωτήματα μας είναι πολύ σοβαρά και αφορούν τους κατοίκους της περιοχής και το περιβάλλον, παρακαλούμε όπως μας απαντήσετε το συντομότερο δυνατόν».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ