-Για το αλαλούμ που επικρατεί στην τριτοβάθμια δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα τα αίτια είναι, κατά την άποψη μας, οι πολιτικές παρεμβάσεις και η συντεχνιακή νοοτροπία που έχουν μερικοί ακαδημαϊκοί. «Σαν μέτρο είναι προς την λάθος κατεύθυνση και πρέπει η κυβέρνηση να το αξιολογήσει εκ νέου, σε ότι αφορά την συνεκτικότητα που έχει σε σχέση με αυτό που είναι η ανώτατη εκπαίδευση». Η παραπάνω δήλωση έγινε από τον Θανάση (Νάσο) Μητρόπουλο, κοσμήτορα του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας (ΔΙ.ΠΑ.Ε.) και τέως πρόεδρο του (καταργηθέντος) Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Αλήθεια, ο Νάσος Μητρόπουλος πιστεύει ότι αναβαθμίστηκε ως άνθρωπος και καθηγητής με τον τίτλο του κοσμήτορα του ΔΙ.ΠΑ.Ε.; Η δήλωση που έκανε αφορούσε στο μέτρο της «ελάχιστης βάσης εισαγωγής» στα ανώτατα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, το οποίο, όπως σημείωσε, δεν έχει καμία σημασία για τον αριθμό των εισαγόμενων φοιτητών. Η «ελάχιστη βάση εισαγωγής», όπως το αντιλαμβανόμαστε, είναι ένας έμμεσος «κόφτης» για την εισαγωγή στην ανώτατη δημόσια εκπαίδευση. Το ελληνικό κράτος, δηλαδή, έχει την υποχρέωση, σύμφωνα με το Σύνταγμα, να παρέχει στα ελληνόπουλα δωρεάν μόνο την δωδεκαετή βασική εκπαίδευση. Και για τις ανώτατες σπουδές κάνει το μεγάλο «ξεκαθάρισμα», είτε με την «ελάχιστη βάση εισαγωγής», είτε με την κατάργηση πανεπιστημιακών τμημάτων, ή και ολόκληρων ιδρυμάτων, όπως έγινε με τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα!

-Από τους πολιτικούς, είναι αναμενόμενος ο διαχωρισμός αυτός. Δεν είναι αποδεκτό, από εμάς τουλάχιστον, να έχουν την ίδια άποψη και ακαδημαϊκοί δάσκαλοι, όπως ο Νάσος Μητρόπουλος, ο οποίος ανέφερε: «Κατά την γνώμη μου, η πρόταση που είχε κάνει ο τέως υπουργός παιδείας, κύριος Γαβρόγλου, για «πράσινες» και «κόκκινες» σχολές, θα έλυνε οριστικά το πρόβλημα της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Στα τμήματα με μικρότερη ζήτηση, θα έμπαιναν με τα απολυτήρια λυκείου και στα τμήματα με μεγαλύτερη ζήτηση, θα έμπαιναν με το numerus clausus».

-Δηλαδή, οι απόφοιτοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιθυμούν να σπουδάσουν και θέλουν να επιλέξουν ένα «δημοφιλές» πανεπιστημιακό τμήμα, δεν θα είναι αρκετό το απολυτήριο του λυκείου. Δεν είπε ο κοσμήτορας ποιος θα είναι ο περιορισμός στην πρόσβαση των υποψηφίων στα «δημοφιλή» πανεπιστημιακά τμήματα (numerus clausus) και τι θα γίνει με τα λιγότερο «δημοφιλή», στα οποία θα έχουν πρόσβαση οι απόφοιτοι μόνο με το απολυτήριο λυκείου.

-Εμείς δεν θέλουμε να υπάρχουν «δημοφιλή» και λιγότερο «δημοφιλή» πανεπιστημιακά τμήματα, ή «πράσινες» και «κόκκινες» πανεπιστημιακές σχολές. Θέλουμε να υπάρχουν τμήματα και σχολές με υψηλή ζήτηση και ιδρύματα με υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο. Είναι άλλο πράγμα η ορθολογική ρύθμιση του αριθμού των εισαγόμενων φοιτητών, άλλο πράγμα ο περιορισμός στην πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση με νόμο (numerus clausus) και άλλο πράγμα η κατάργηση, συγχώνευση τμημάτων και ιδρυμάτων.

-Τα παιδιά που θέλουν, πραγματικά, να σπουδάσουν, θα καταφέρουν να εισαχθούν στο τμήμα που επιλέγουν. Όμως, τα υπόλοιπα, δεν μπορεί η κεντρική διοίκηση, με την αγαστή συνεργασία ακαδημαϊκών δασκάλων, να τα στέλνει με το απολυτήριο λυκείου στα «κόκκινα» τμήματα. Λυπούμαστε πολύ για την αντίληψη ορισμένων περί της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ