-Τριάντα αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, για το έτος 2022, εξασφάλισε ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας, που συνεργάζεται με άλλους τοπικούς φορείς, κυρίως με τον Δήμο και το Επιμελητήριο, ώστε η Καβάλα να αναβαθμιστεί ως προορισμός για τον τουρισμό κρουαζιέρας. «Είναι άθλος, ότι μπορέσαμε να μπούμε σφήνα στην αγορά αυτή και να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των εταιρειών», δήλωσε στον «Κ.Τ.» η Άννα Θυσιάδου, διευθύνουσα σύμβουλος της Ο.Λ.Κ. Α.Ε.
-Ο αριθμός των τριάντα αφίξεων, έπειτα από την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού covid-19, είναι ικανοποιητικός, αλλά φαντάζει μηδαμινός με τις αφίξεις που καταγράφονται σε άλλους προορισμούς της Ελλάδας, όπως η Κρήτη, η Κέρκυρα, η Ρόδος. Η Καβάλα, θα πείτε, δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτούς τους προορισμούς. Εμείς έχουμε διαφορετική άποψη. Αλλά, πως θα γίνει ανταγωνιστική η Καβάλα όταν, για παράδειγμα, επί μία δεκαετία βρίσκεται «παγωμένο» το έργο κατασκευής του λεγόμενου Kavala Port Center, στο οποίο θα στεγαστεί και ο σταθμός επιβατών κρουαζιέρας; Μία πολύ βασική υποδομή, που χρειάζεται για να γίνει το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» πιο ασφαλές και σύγχρονο, για να προσελκύσει περισσότερες εταιρείες και κρουαζιερόπλοια.
-Ερωτηθείσα η διευθύνουσα σύμβουλος της Ο.Λ.Κ. Α.Ε., γιατί ενώ δόθηκε η άδεια οικοδόμησης, από το καλοκαίρι του 2019, στην εταιρεία που θα κατασκευάσει και θα διαχειρίζεται το έργο, δεν άρχισε καμία εργασία στον χώρο των παλιών αποθηκών στην χερσαία ζώνη του λιμανιού, απάντησε πως αναμένεται η έγκριση των σχεδίων από την Διεύθυνση κτηριακών και λιμενικών υποδομών, του Υπουργείου ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, αλλά και να «ανάψει το πράσινο φως» το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. για την συγκεκριμένη επένδυση. Δήλωσε, μάλιστα, ότι η διοίκηση του Ο.Λ.Κ., είναι θερμή σε οποιαδήποτε επένδυση που θα δώσει προστιθέμενη αξία στα λιμάνια και θα ενισχύσει την τοπική οικονομία. «Θέλουμε με χίλια την επένδυση αυτή και κάθε επένδυση», είπε χαρακτηριστικά. Ωστόσο, άφησε να εννοηθεί πως για να υλοποιηθεί το επενδυτικό σχέδιο του Kavala Port Center χρειάζεται και η βούληση του βασικού μετόχου της Ο.Λ.Κ. Α.Ε., δηλαδή του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ.
-Άραγε, γιατί το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. δεν «ανάβει το πράσινο φως», ώστε να αρχίσει η κατασκευή μιας σημαντικής και απαραίτητης, όπως προαναφέραμε, υποδομής για το επιβατικό λιμάνι Καβάλας; Έχει, μήπως, καλύτερη πρόταση να καταθέσει; Κι αν δεν έχει, τι, ή ποιον περιμένει; Γιατί δεν περιορίζεται στην «αξιοποίηση» του λιμένα «Φίλιππος Β», ο οποίος έχει μεγαλύτερη σημασία για το κράτος, ενώ ο λιμένας «Απόστολος Παύλος» είναι στενά συνδεμένος με την πόλη της Καβάλας. Στον σχεδιασμό για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας, άλλωστε, συμμετέχουν οι τοπικοί φορείς (Δήμος, Επιμελητήριο, Ο.Λ.Κ.).
-Θεωρούμε πως δεν υπάρχει πίεση από τους τοπικούς άρχοντες, ώστε να υλοποιηθεί η επένδυση του Kavala Port Center. Ο Δήμος Καβάλας και το Επιμελητήριο έδειξα ενδιαφέρον να ενημερωθούν από την εταιρεία «Γεωργούλιας Α.Ε.». Θα αποστείλουν επιστολή προς το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ., για να τονίσουν στα στελέχη του «υπερ-ταμείου», τα “golden boys” όπως τα αποκαλούν μερικοί, ότι θέλουν κι αυτοί «με χίλια» την επένδυση; Και οι βουλευτές, θα συνδράμουν στην κοινή προσπάθεια των τοπικών φορέων; Εμείς, πάντως, φοβόμαστε ότι το εμπόδιο είναι εσωτερικό.