-Σήμερα, ο αερολιμένας «Μέγας Αλέξανδρος» εξυπηρετεί, κατά κύριο λόγο, την τουριστική κίνηση προς το νησί της Θάσου και σε (πολύ) μικρότερο ποσοστό την μετακίνηση προς την Αθήνα και αντίστροφα. Μάλιστα, η σημαντική χιλιομετρική απόσταση από την Καβάλα, οι μη βολικές ώρες των πτήσεων και το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών στον αερολιμένα, λειτουργούν αποτρεπτικά στην αύξηση της επιβατικής κίνησης. Οι θερινοί μήνες, είναι η καλύτερη περίοδος για τον αερολιμένα, που αναβαθμίστηκε από την εταιρεία Fraport. Είναι εφικτό να τονωθεί η κίνηση και την «νεκρή» τουριστικά περίοδο του χειμώνα;

-Το Επιμελητήριο Καβάλας ανέλαβε την πρωτοβουλία, για την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, με στόχο να συνδεθεί ο αερολιμένας «Μέγας Αλέξανδρος» με περισσότερους προορισμούς πλην της Αθήνας. Η Καβάλα και ο αερολιμένας της μπορούν να εξυπηρετήσουν, καταρχάς, τους ομογενείς του εξωτερικού που κατάγονται από την περιοχή της ανατολικής Μακεδονίας, δηλαδή από τους Νομούς Καβάλας, Δράμας, Σερρών και από τους Νομούς Ξάνθης, Ροδόπης, που θα έχουν την δυνατότητα να επισκέπτονται τις ιδιαίτερες πατρίδες τους και μέσα στον χειμώνα. Οι ομογενείς αυτοί διαμένουν, ως επί το πλείστον, στην Γερμανία, επομένως χρειάζεται να συνδεθεί ο αερολιμένας «Μέγας Αλέξανδρος» με τα αεροδρόμια ορισμένων πόλεων, π.χ. της Φρανκφούρτης, του Ντίσελντορφ, της Στουτγάρδης. Επίσης, πρέπει να υπάρξει απευθείας αεροπορική σύνδεση με χώρες (και πόλεις) για τουριστικό σκοπό. Οι Γερμανοί δείχνουν μία προτίμηση να επισκεφτούν την περιοχή μας, οι Αυστριακοί και οι Πολωνοί επίσης. Στην δυτική Ευρώπη, είναι καλό να γίνει «άνοιγμα» προς τις χώρες της Ολλανδίας, του Βελγίου και της Γαλλίας. Και μία τουριστική αγορά που δεν έχει ακόμα διεισδύσει η ανατολική Μακεδονία, είναι αυτή της Ιταλίας. Οι Ιταλοί δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στα νησιά του Ιονίου πελάγους, στα οποία έχουν ευκολότερη πρόσβαση δια θαλάσσης. Γιατί να μη συνδεθεί η Καβάλα με τα αεροδρόμια του Μπάρι και του Μπρίντιζι;

-Και μία ακόμα ενδιαφέρουσα τουριστική αγορά, είναι η μεγαλόνησος Κύπρος. Οι Κύπριοι τουρίστες που θέλουν να επισκεφτούν την βόρεια Ελλάδα και ειδικότερα την Καβάλα και την Θάσο αυξάνονται. Μπορεί να εξεταστεί, λοιπόν, η σύνδεση του αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος», με τον διεθνή αερολιμένα της Λάρνακας.

-Σε πρώτη φάση, οι τοπικοί παράγοντες και συγκεκριμένα οι άμεσα εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό, θα κάνουν την επιλογή των προορισμών που θέλουν να συνδέσουν αεροπορικώς με την Καβάλα. Στην συνέχεια, μαζί με τους τοπικούς άρχοντες, θα έρθουν σε επαφή με τους φορείς των προορισμών, για να συζητήσουν πως θα αναπτυχθεί η συνεργασία. Κι αφού καταλήξουν σε συμφωνία, θα ακολουθήσει η αναζήτηση αεροπορικών εταιρειών που επιθυμούν να συνδέσουν τα αεροδρόμια. Για παράδειγμα, θα διευκόλυνε μία συνεργασία σε επίπεδο Δήμων Καβάλας-Λάρνακας, για να δημιουργηθεί η τουριστική διασύνδεση των δύο περιοχών.

-Πριν από οποιαδήποτε συζήτηση, όμως, οι τοπικοί παράγοντες πρέπει να επιλύσουν τα ζητήματα, που αναφέραμε στην αρχή του άρθρου, με τον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος». Η απρόσκοπτη σύνδεση του αερολιμένα με την πόλη της Καβάλας είναι σημαντικό ζήτημα. Την αρμοδιότητα θα έχει η διαχειρίστρια εταιρεία του αερολιμένα (Fraport), η αεροπορική εταιρεία, το ΚΤΕΛ Υπεραστικών Γραμμών, κάποιος ιδιώτης, η τοπική αυτοδιοίκηση; Η μετακίνηση προς τον αερολιμένα και από τον αερολιμένα προς την πόλη, είναι ένα «αγκάθι» για την ανάπτυξη του αεροδρομίου και την σύνδεση με άλλους προορισμούς.

-Υπάρχει, τέλος, η διάθεση από την Fraport, να συνεργαστεί στην προσπάθεια που θέλουν να κάνουν το Επιμελητήριο και οι λοιποί τοπικοί φορείς που εμπλέκονται με τον τουρισμό; Η συμμετοχή της Fraport είναι απαραίτητη για την επιτυχία του εγχειρήματος, διότι διαχειρίζεται τον αερολιμένα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ