-Εάν ο Δήμος Καβάλας έχει την οικονομική δυνατότητα, να χρηματοδοτήσει: α) την επέκταση της γραμμής «Νεάπολη» της αστικής συγκοινωνίας μέχρι το τέρμα της Καλαμίτσας, β) την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας της γραμμής «Νεάπολη» μετά τις 3:15 το απόγευμα έως και τις 9:15 το βράδυ, γ) την πραγματοποίηση τριών απογευματινών δρομολογίων στην γραμμή «Βύρωνας-Καλλιθέα», δ) την πραγματοποίηση τριών απογευματινών δρομολογίων στην γραμμή «Προφήτης Ηλίας», γιατί να μην αξιοποιήσει τα χρήματα αυτά αναλαμβάνοντας το μεταφορικό έργο;
-Στο άρθρο 35, του νόμου 4568/2018, στην παράγραφο 1, αναφέρεται ότι: «Ο υπουργός υποδομών και μεταφορών, έχει την υποχρέωση να διασφαλίζει την συνεχή και ομαλή μεταφορά επιβατών σε όλο το δίκτυο των δημόσιων αστικών οδικών μεταφορών επιβατών» και στην παράγραφο 2, ότι: «Σε περίπτωση διακοπής της παροχής των υπηρεσιών αστικών οδικών μεταφορών επιβατών, ή επικείμενου κινδύνου διακοπής τους, ο υπουργός έχει την αρμοδιότητα να λαμβάνει έκτακτα μέτρα, σύμφωνα με την παράγραφο 5, του άρθρου 5, του Κανονισμού 1370/2007 (L35) και τις διατάξεις του παρόντος».
-Στην πόλη της Καβάλας, κάτοικοι ορισμένων περιοχών διαμαρτυρήθηκαν στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ότι το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών διέκοψε τα απογευματινά δρομολόγια σε ορισμένες αστικές γραμμές, λόγω της χαμηλής επιβατικής κίνησης (σ.σ. όπως ισχυρίζεται η διοίκηση του φορέα). Ενημέρωσε η διοίκηση του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας την αναθέτουσα Αρχή (το Υπουργείο υποδομών και μεταφορών) για την συγκεκριμένη απόφαση, προκειμένου να ληφθούν τα έκτακτα μέτρα; Δηλαδή, ο υπουργός να αναθέσει σε τρίτο την εκτέλεση του έργου των δημόσιων αστικών μεταφορών επιβατών, χωρίς την προκήρυξη διαγωνισμού, είτε στην παράταση της διάρκειας της σύμβασης με τον ανάδοχο πέραν των προβλεπόμενων ορίων, χωρίς την διενέργεια διαγωνισμού.
-Διότι, σύμφωνα με την παράγραφο 3, του άρθρου 47: «Αν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί η κατάσταση με τα έκτακτα μέτρα, με απόφαση του υπουργού μπορεί να επιβάλλεται η παροχή δημόσιων αστικών οδικών μεταφορών επιβατών σε φορείς που είναι σε θέση να ανταποκριθούν εν όλω, ή εν μέρει, με όρους ανάλογους, με αυτούς που ισχύουν για παραχωρησιούχους, ή αναδόχους, παρόμοιων υπηρεσιών, ώστε να διασφαλιστεί, κατά το δυνατόν, η συνεχής εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Η επιβολή της εν λόγω υποχρέωσης, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα δύο έτη». Ο υπουργός υποδομών και μεταφορών, αν αντιλαμβανόμαστε σωστά, μπορεί να επιβάλλει στο ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας να εκτελέσει το μεταφορικό έργο στις γραμμές που διακόπηκαν τα απογευματινά δρομολόγια, για χρονικό διάστημα έως και δύο έτη. Αναρωτιόμαστε, στην σύμβαση που υπογράφηκε μεταξύ του Υπουργείου υποδομών και μεταφορών και του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας προβλέπεται κάποια κύρωση, για την αιφνιδιαστική διακοπή της παροχής δημόσιων αστικών οδικών μεταφορών επιβατών μέσα στην πόλη της Καβάλας;
-Επίσης, θα διαφωνήσουμε με τις προτάσεις του επικεφαλής του συνδυασμού «Ο Τόπος της Ζωής μας» και υποψήφιου δημάρχου Καβάλας, Μάκη Παπαδόπουλου: α) να αναλάβει το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών την εξυπηρέτηση των κατοίκων της παλιάς πόλης (συνοικία Παναγίας), μέσω προγραμματικής σύμβασης με τον Δήμο Καβάλας, που θα επιβαρύνει τον Δήμο με 36.000 ευρώ ετησίως και β) να παραχωρηθούν, κατ’ αποκλειστικότητα, στο ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών, η συντήρηση και η εκμετάλλευση των στεγάστρων των στάσεων. Προτείνει, μάλιστα, ο Δήμος Καβάλας να απαλλάξει το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών από το τέλος διαφήμισης, με τον όρο να αντικατασταθούν όλα τα παλιά στέγαστρα των στάσεων από το ΚΤΕΛ. Ο Δήμος Καβάλας, ήδη, αντικατέστησε τα παλιά στέγαστρα σε 25 στάσεις, αν δεν κάνουμε λάθος, στάσεις στο κέντρο της πόλης και θα τοποθετήσει τα στέγαστρα που αντικατέστησε σε στάσεις που δεν έχουν καθόλου.
-Σύμφωνα με το άρθρο 13, του νόμου 4974/2022, οι στάσεις και τα στέγαστρα αναμονής επιβατών, τοποθετούνται με μέριμνα και δαπάνη των συγκοινωνιακών φορέων και σε περίπτωση άρνησης αυτών, με μέριμνα και δαπάνη των οικείων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού (Δήμων)». Επίσης, σύμφωνα με την παράγραφο 2: «Οι συγκοινωνιακοί φορείς, με δαπάνη τους, τοποθετούν και συντηρούν στέγαστρα και στάσεις, με σκοπό την τοποθέτηση διαφημίσεων στους ανωτέρω χώρους και επιφάνειες και την εκμετάλλευσή τους. Οι συγκοινωνιακοί φορείς καταβάλλουν, για την τοποθέτηση και συντήρηση στάσεων και στεγάστρων με σκοπό την διαφημιστική εκμετάλλευση, ανταποδοτικό τέλος ύψους 2% επί των διαφημιστικών εσόδων, υπέρ των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού». Στον Δήμο Καβάλας, την τοποθέτηση, συντήρηση και (διαφημιστική) εκμετάλλευση των στεγάστρων των στάσεων έχει ο Δήμος.
-Τέλος, στην παράγραφο 4, του ίδιου άρθρου, αναφέρεται ότι: «Στις εσωτερικές και εξωτερικές επιφάνειες (ολικά, ή μερικά) των αστικών και υπεραστικών λεωφορείων, επιτρέπονται η αναγραφή, ή ανάρτηση, διαφημίσεων και η εκμετάλλευση αυτών από τους φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου. Οι συγκοινωνιακοί φορείς καταβάλλουν ανταποδοτικό τέλος ύψους 2% επί των διαφημιστικών εσόδων, υπέρ των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού». Αλήθεια, για τις διαφημίσεις πάνω στα αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, καταβάλλουν στους Δήμους το ανταποδοτικό τέλος, τα ΚΤΕΛ Αστικών και Υπεραστικών Γραμμών Καβάλας;
-Έπειτα από τα παραπάνω, έχουμε σοβαρή επιφύλαξη, αν οι προτάσεις του επικεφαλής του συνδυασμού «Ο Τόπος της Ζωής μας» και υποψήφιου δημάρχου Καβάλας, Μάκη Παπαδόπουλου, είναι προς όφελος του Δήμου Καβάλας και των δημοτών.