Η σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, Θόδωρου Μαρκόπουλου, μετά το μεσημέρι της Παρασκευής 7 Απριλίου 2017, επιβεβαίωσε το χάσμα που υπάρχει μεταξύ των τοπικών αρχόντων και των εκπροσώπων των ναυτιλιακών εταιρειών, όσον αφορά τον αριθμό των δρομολογίων στην πορθμειακή γραμμή Πρίνου-Καβάλας. Το χάσμα αυτό δεν επιτρέπει αισιοδοξία, για την εξεύρεση λύσης σε ένα ζήτημα που ταλανίζει τον τόπο επί σειρά ετών. Ενδεικτική του κλίματος που έγινε η συζήτηση στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη, ήταν η δήλωση της δημάρχου Καβάλας, Δήμητρας Τσανάκα, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου το απόγευμα της ίδιας ημέρας. «Αυτοί δεν φοβούνται τίποτα. Κοιτάζουν μόνο την πάρτι τους», είπε, ενώ πρόσθεσε, ότι εξακολουθεί να είναι στο μυαλό της μία διαδημοτική συνεργασία, μεταξύ των Δήμων Καβάλας και Θάσου, με τη συμμετοχή, πιθανόν, του Επιμελητηρίου, για τη δρομολόγηση ενός σκάφους στη συγκεκριμένη πορθμειακή γραμμή.

Οι βουλευτές Καβάλας που παραβρέθηκαν στη συνάντηση, οι: Δημήτρης Εμμανουηλίδης, Γιώργος Παπαφιλίππου, Κώστας Μορφίδης, τάχθηκαν υπέρ του αιτήματος του αντιπεριφερειάρχη, να επανέλθει η αρμοδιότητα των δρομολογίων στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση, διότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), δεν μπορεί να γνωρίζει τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και τις ιδιαιτερότητες της θαλάσσιας συγκοινωνίας στην περιοχή. Ο Γ. Παπαφιλίππου, επίσης, επεσήμανε ότι οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να ασκήσουν πίεση προς τις ναυτιλιακές εταιρείες, ώστε να αντιληφθούν την εταιρική κοινωνική ευθύνη τους.

Από την πλευρά των ναυτιλιακών εταιρειών παραβρέθηκαν εκπρόσωποι μόνο της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Θάσου (Α.Ν.Ε.Θ.). Πρόκειται για τον γενικό διευθυντή, Γιάννη Τσούπρα και τον νομικό σύμβουλο της εταιρείας, Φώτη Βακρατσά, οι οποίοι κατέθεσαν τις ακόλουθες θέσεις.

Σχετικά με τα δρομολόγια στη γραμμής Πρίνου-Καβάλας, υποστηρίχθηκε η ανάγκη της διατήρησης ενεργού της γραμμής σε όλη τη διάρκεια του έτους, έστω και με επιβολή δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας. Κατά τη χειμερινή περίοδο, κατόπιν συνεννοήσεως όλων των εμπλεκομένων, να γίνεται έγκαιρα δεσμευτικός προγραμματισμός και κατανομή του χρόνου και των δρομολογίων στα προσοντούχα και δυνάμενα να εκτελέσουν δρομολόγια πλοία, ώστε να μην υπάρχουν κενά στην εξυπηρέτηση της γραμμής. Η εταιρεία αναμένει πρόσκληση του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, προκειμένου να διευθετηθεί οριστικά, με αμοιβαίες δεσμεύσεις της περιφέρειας και όλων των ναυτιλιακών εταιρειών, το θέμα των χειμερινών δρομολογίων.

Σχετικά με την μεταφορά ασθενών του Κέντρου Υγείας Πρίνου με πλοία επιφυλακής, τονίστηκε η άρνηση της εταιρείας του κ. Φιλιάγκου να διαθέτει πλοίο επιφυλακής, όπως κάνει η Α.Ν.Ε.Θ. και η ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ (Μητσόπουλου). Η υποχρέωση θα πρέπει να θεσμοθετηθεί και να αφορά σε όλα τα πλοία και οι μη συνεργάσιμες εταιρείες, να καταγγέλλονται στην κοινωνία της Θάσου ως κοινωνικά ανεύθυνες.

Όσον αφορά στο εύρος ωραρίου δρομολογίων μηνών Απριλίου, Μαΐου και Οκτωβρίου, ζητήθηκε από τους βουλευτές να παρέμβουν στο Υπουργείο Ναυτιλίας και να υποστηρίξουν το κοινό αίτημα της Α.Ν.Ε.Θ. και της ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ, ώστε άμεσα να διευρυνθεί το ωράριο των δρομολογίων στην απογευματινή ζώνη, ώστε τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο, το χρονικό εύρος των δρομολογίων να ανταποκρίνεται και να ικανοποιεί τις συγκοινωνιακές ανάγκες.

Για τις λιμενικές υποδομές, επισημάνθηκε η ακαταλληλότητα των λιμενικών εγκαταστάσεων στο νησί της Θάσου και η ανάγκη βελτίωσής των, με προστασία των θέσεων ελλιμενισμού, διατήρηση των λειτουργικών βαθών, συντήρηση των κεκλιμένων προσγειάλωσης, αποκατάσταση καταστρεμμένων σημείων πρόσδεσης  κ.λπ. Για τη χρηματοδότηση αυτών των απαραίτητων έργων, οι φορείς διαχείρισης λιμένων εισπράττουν καθημερινά το 5% του ναύλου από κάθε όχημα και επιβάτη.

Επίσης, για την τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου δρομολόγησης των πλοίων, ζητήθηκε η τροποποίηση του ν.2932/2001 που διέπει τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, ώστε να απορρίπτονται αιτήματα πλοιοκτητών για εποχική, μόνο κατά το θέρος, δρομολόγηση πλοίων και εγκατάλειψη του νησιού τη χειμερινή περίοδο, καθώς και η παραχώρηση δικαιωμάτων δρομολόγησης σε πλοία που στερούνται πιστοποιητικών ασφαλείας και αδυνατούν να ανταποκριθούν σε ανειλημμένες υποχρεώσεις  δρομολογίων.

Η συνάντηση θα επαναληφθεί με τη συμμετοχή εκπροσώπων και των άλλων δύο ναυτιλιακών εταιρειών.

Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Δήμου Καβάλας, ακόμα, η δήμαρχος ανακοίνωσε ότι ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (Σ.Μ.Α.), που λειτουργεί χωρίς άδεια στην περιοχή της «Άσπρης Άμμου», θα μεταφερθεί στο δημοτικό διαμέρισμα Αμυγδαλεώνα, γιατί εκεί θα εξασφαλίσει πιο σύντομα την απαιτούμενη αδειοδότηση. Επίσης, η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (Μ.Ε.Α.) του δυτικού τομέα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, θα κατασκευαστεί, κατά πάσα πιθανότητα, στο οικόπεδο που είχε στηθεί ο προσωρινός καταυλισμός φιλοξενίας προσφύγων. «Ψάχνουμε εναγωνίως για χώρο, που θα είναι κοντά στην αδειοδότηση. Γι’ αυτό επιλέξαμε τον Αμυγδαλεώνα. Εγώ χρειάζομαι έναν αδειοδοτημένο Σ.Μ.Α. χθες!», είπε και πρόσθεσε ότι ο τύπος της Μ.Ε.Α. που θα κατασκευαστεί στην Καβάλα, δεν θα είναι με καύση των απορριμμάτων.

Η δήμαρχος, τέλος, ζήτησε από το δημοτικό συμβούλιο να παραστεί στις διήμερες εκδηλώσεις εορτασμού της ένταξης του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων στον κατάλογο μνημείων παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, το Σάββατο 8 και την Κυριακή 9 Απριλίου 2017, στο αρχαιολογικό μουσείο Καβάλας και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων και να ψηφίσει το κείμενο διαμαρτυρίας της «Πρωτοβουλίας Πολιτών», για τον βανδαλισμό του μνημείου των Εβραίων Καβαλιωτών, που εκτοπίστηκαν σε στρατόπεδο συγκέντρωσης των Ναζί στο β΄ παγκόσμιο πόλεμο.

Τέλος, το δημοτικό συμβούλιο έλαβε γνώση του ψηφίσματος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (Π.Ε.Δ.) Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, για τους καινούργιους σταθμούς διοδίων στην Εγνατία οδό (σ.σ. στην περιοχή του Έβρου) και του ψηφίσματος διαμαρτυρίας της έκτακτης γενικής συνέλευσης της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.), για την απουσία του υπουργού Εσωτερικών από τη συζήτηση για το νέο σχέδιο «Καλλικράτης».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ