Από τις 16 Ιουνίου έως τις 22 Ιουνίου 2024, οι καθηγητές, Βασίλειος Κεφαλίδης και Δέσποινα Νικολάου, του 1ου Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) Καβάλας, συμμετείχαν στην εκπαίδευση για καθηγητές του προγράμματος Erasmus+ στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας. Το πρόγραμμα είχε τίτλο: «Well Being and Stress management»-Smart Teachers Play More. «Στόχος του μαθήματος ήταν, να καλλιεργήσει νοητική και σωματική ευεξία ως μέρος της γεμάτης και απαιτητικής καθημερινότητας του σχολείου και ένα θετικό κλίμα για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τους, μέσω απλών και διασκεδαστικών δραστηριοτήτων, για να βελτιώσουν και να επιταχύνουν την μαθησιακή διαδικασία.
Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αυτό επικεντρώνεται στην αύξηση της ευεξίας, στον εντοπισμό των πηγών άγχους και τι τις πυροδοτεί, στην εύρεση τεχνικών για να εμποδίσουν και να ανακουφίσουν τους στρεσογόνους παράγοντες, στην άσκηση ενσυναίσθησης και διαλογισμού, στην επίτευξη θετικής, ενσυνείδητης επικοινωνίας, στην ενθάρρυνση της σωματικής άσκησης και στην επιβράβευση και ενδυνάμωση των δυνατοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών. Παράλληλα, αναλύθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ισλανδίας και το πώς οι παραπάνω τεχνικές βρίσκουν πρακτική εκεί.
Κατά την διάρκεια του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι συμμετείχαν ενεργά στα εργαλεία για την επίτευξη της ευεξίας σαν μέρος της καθημερινής σχολικής ρουτίνας, στην εξάσκηση πληθώρας τεχνικών ενσυναίσθησης και διαλογισμού και αντάλλαξαν ιδέες για επιτυχημένες δραστηριότητες που χρησιμοποιούνται στα σχολεία των συμμετεχόντων χωρών. Έμαθαν βιωματικά να σχεδιάζουν ένα μάθημα που συμπεριλαμβάνει διαφορετικές μορφές ανοιχτής και υποστηρικτικής ατμόσφαιρας, προκειμένου να προάγουν την επικοινωνία, την ψυχική ισορροπία και την αυτοβελτίωση εκπαιδευτικών και μαθητών, μέσα στην σχολική τάξη, αλλά και στην ευρύτερη κοινότητα.
Αξιοσημείωτο είναι, πως στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με στόχο την επικέντρωση σε ανοιχτές και υποστηρικτικές τεχνικές εκπαίδευσης για περιβάλλοντα ευεξίας στην τάξη, αλλά και στην ευρύτερη σχολική κοινότητα, διαπιστώσαμε ότι μικρές, θετικές τροποποιήσεις του καθημερινού μας προγράμματος κάνουν την διαφορά για μαθητές, καθηγητές, αλλά και για όλη την σχολική κοινότητα. Αξιολογείται πως επετεύχθη ο επιδιωκόμενος σκοπός-θεματικός άξονας, με τον οποίο ασχολείται η ομάδα του προγράμματος του 1ου ΓΕ.Λ. Καβάλας: Αποδοχή και ενσωμάτωση της διαφορετικότητας στο σχολείο μας.
Τέλος, ενδιαφέρουσα ήταν η γνωριμία με την ιστορία, το φυσικό περιβάλλον και την κουλτούρα της Ισλανδίας, η επαφή με την φιλοξενία των κατοίκων, όπως και η συναναστροφή με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες από μία μεγάλη γκάμα ευρωπαϊκών χωρών (Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γερμανία, Φιλανδία, Τσεχία, Λιθουανία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβενία, Σλοβακία, Ελλάδα)», αναφέρει δελτίο Τύπου.