Η σχολική περίοδος 2023-2024, όπως και η προηγούμενη, έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο για το δημοτικό σχολείο Νέας Καρυάς του Δήμου Νέστου, καθώς απέσπασε: α) Το 1ο βραβείο στον πανελλήνιο διαγωνισμό «Χορεύοντας οι λέξεις του τόπου μου» στην κατηγορία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για την δημιουργία ψηφιακού, λαογραφικού λευκώματος με τίτλο: «Τραγουδώντας, χορεύοντας, ζώντας μαζί!». Πρόκειται για έναν μαθητικό διαγωνισμό, στον οποίο βραβεύεται κάθε έτος μόνο ένα σχολείο, από τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετέχουν και στον οποίο, οι νικητές επιβραβεύονται με ένα τάμπλετ κι ένα βιβλίο.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί εργάστηκαν πάνω στην στοχοθεσία του διαγωνισμού, που ήταν έρευνα της τοπικής ιστορίας- διασύνδεσή της με την προσωπική/οικογενειακή ιστορία των παιδιών και με την γενική ιστορία, εντοπισμός κοινών σημείων/ διαφορών ανάμεσα σε διαφορετικές παραδόσεις με επίκεντρο τον παραδοσιακό χορό, καλλιέργεια του διαπολιτισμικού γραμματισμού και ανάδειξη του πλούτου μιας πολυπολιτισμικής ομάδας και σε συνεργασία με πρόσωπα και φορείς δημιουργήθηκε το τελικό προϊόν, που είναι προσβάσιμο στον ιστότοπο: https://www.canva.com/design/DAGBXf71JB8/Lik9YHzBDuPaJ0ZvrwxzgA/edit?utm_content=DAGBXf71JB8&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton.

Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό «Ορίζοντες», σε συνεργασία με την ΣΕΦΑΑ του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθήνας (Ε.Κ.Π.Α.) και υπό την αιγίδα του Δήμου Βόλου (Αντιδημαρχία τουρισμού), που διοργάνωσαν και το φεστιβάλ στον Βόλο, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος και το οποίο τίμησε με την παρουσία του, ο μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού, κ. Ιγνάτιος. Εκεί, στο πλαίσιο τριήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής που διοργανώθηκε από το σχολείο γι’ αυτό τον λόγο, οι μαθητές του δημοτικού σχολείου Νέας Καρυάς, όντας ένα πολυπολιτισμικό σχολείο, παρουσίασαν τρεις χορούς της άνοιξης (δύο Θρακιώτικους κι έναν αλβανικό), τους οποίους είχαν διαπραγματευτεί στην ενότητα «Έθιμα και χοροί της άνοιξης» του λευκώματός τους και παρακολούθησαν τις πολύ αξιόλογες παρουσιάσεις των άλλων σχολείων. Επίσης, κατά την διάρκεια του φεστιβάλ, τους ανακοινώθηκε η βράβευσή τους.

Για τον διαγωνισμό εργάστηκε η Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη και η παιδαγωγική ομάδα: Δέσποινα Καψάλη ΠΕ70 (διευθύντρια), Δήμος Γκίκας (εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής και ενδοσχολικός συντονιστής-παιδαγωγικός μέντορας), Ευαγγελία Αντεδάκη (εκπαιδευτικός ΣΤ΄ τάξης), Γλυκερία Πατσιοδήμου (εκπαιδευτικός Ε΄ τάξης), Βασιλική Καρέλη (εκπαιδευτικός ΠΕ70.50), Κωνσταντίνα Βουλγαρίδου (εκπαιδευτικός ΤΥΙ-ΖΕΠ), Λαμπρινή Ζαραλή (εκπαιδευτικός Αγγλικών).

β) Το 1ο βραβείο στον 8ο διεθνή διαγωνισμό: «ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ: ΠΟΝΤΟΣ, ΜΙΚΡΑΣΙΑ, ΘΡΑΚΗ» (κατηγορία ΠΕ-Project), για τη δημιουργία ψηφιακού λαογραφικού μουσείου. Πρόκειται για έναν διαγωνισμό, που συμμετείχαν σχολεία από την Ελλάδα, την Κύπρο και την ομογένεια και στον οποίο δόθηκαν βραβεία στις ποικίλες κατηγορίες. Μαθητές και εκπαιδευτικοί έψαξαν κοινά σημεία αναφοράς ανάμεσα στην λαογραφία των προσφυγικών πληθυσμών της Θράκης, της Μικράς Ασίας και του Πόντου και αξιοποιώντας την δεκαπενταετή έρευνα του σχολείου πάνω στην τοπική ιστορία, προσέγγισαν βιωματικά το θέμα και δημιούργησαν το τελικό προϊόν, το οποίο είναι προσβάσιμο στον ιστότοπο: https://view.genially.com/65ed5a0e8f2706001471fc2c/interactive-content-eikoniko-laografiko-moyseio-ellhnismoy-ths-anatolhs-ds-neas-karyas.

Ο διαγωνισμός συνδιοργανώθηκε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Υπουργείο Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., με την υποστήριξη της Έδρας Ποντιακών Σπουδών του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.), υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας. Βασικός στόχος του διαγωνισμού ήταν, οι μαθητές και μαθήτριες όλων των βαθμίδων από την Ελλάδα, την Κύπρο και την ομογένεια, να γνωρίσουν τον ελληνισμό της Ανατολής και συγκεκριμένα την ιστορία του, τον πολιτισμό του και την συμβολή του στην ανάπτυξη της Ελλάδας και στην διαμόρφωση της πολιτιστικής της ταυτότητας. Το βραβείο θα απονεμηθεί τον Νοέμβριο στην αίθουσα τελετών του Α.Π.Θ. στην Θεσσαλονίκη. Για τον διαγωνισμό εργάστηκε η Ε΄ και η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου και η παιδαγωγική ομάδα: Δέσποινα Καψάλη, Δήμος Γκίκας, Ευαγγελία Αντεδάκη, Βασιλική Καρέλη.

Η πρόταση στην διευθύντρια του σχολείου για την συμμετοχή και στους δύο διαγωνισμούς, έγινε από τον ενδοσχολικό συντονιστή-παιδαγωγικό μέντορα, Δήμο Γκίκα και αξιοποιήθηκε υλικό από: την προσωπική έρευνα του Δ. Γκίκα, την προσωπική έρευνα του Αθανάσιου Σμάλη (τέως διευθυντής του σχολείου), την διδακτορική διατριβή και την συνέντευξη του Ευθύμιου Λάμπρου (Δρ. καθηγητή Μουσικής), την συνέντευξη του Μιχάλη Λανίτη (καθηγητής Φυσικής Αγωγής της Κύπρου, ερευνητή λαογραφίας), την συνέντευξη του Χρήστου Κισσούδη (προέδρου Μεταξάδων, χοροδιδασκάλου, καθηγητή βυζαντινής μουσικής, πρωτοψάλτη στην Ιερά Μητρόπολη Διδυμοτείχου), την συνέντευξη της Darina Slavcheva Slavova (τραγουδίστριας παραδοσιακών τραγουδιών από την Βουλγαρία).

Επίσης, συνέβαλαν: ο Πολιτιστικός Μορφωτικός Σύλλογος Νέας Καρυάς, ο σύλλογος Ποντίων Νέστου, το Λύκειο Ελληνίδων Δράμας, η Πανηπειρωτική Ένωση Καβάλας, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μεταξάδων Έβρου, η Σοφία Χατζηιωάννου (γονέας). Οι δράσεις παρουσιάστηκαν συνολικά στην καλοκαιρινή σχολική γιορτή λήξης, την οποία τίμησε με την  παρουσία της η βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Αγγελική Δεληκάρη και η σύμβουλος εκπαίδευσης 1ης ομάδας σχολείων Δ.Π.Ε. Καβάλας, Όλγα Βουλγαρίδου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ