Δημοσκόπηση με κατευθυνόμενες ερωτήσεις για τον αγωγό T.A.P.

0

Η συντονιστική επιτροπή πολιτών για την αλλαγή της όδευσης του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου Trans Adriatic Pipeline (T.A.P.) από τα τενάγη Φιλίππων, καταγγέλλει τη διεξαγωγή δημοσκόπησης με κατευθυνόμενες ερωτήσεις για το έργο κατασκευής του αγωγού. Το δελτίο Τύπου αναφέρει τα εξής: «Τις τελευταίες ημέρες λαμβάνει χώρα στην περιοχή μας, μία δημοσκόπηση με κατευθυνόμενες ερωτήσεις. Θα πρέπει και δημόσια να απαντήσουμε και να αποστείλουμε σε κάθε εμπλεκόμενο την άποψη μας και τις προτάσεις μας, όπως απαιτούν οι συγκεκριμένες ερωτήσεις, έτσι όπως μας τις μετέφεραν κάποιοι από τους ερωτηθέντες. Διότι, για μία ακόμα φορά, συμβαίνουν περίεργα γεγονότα, όπως και στο παρελθόν με τις δημοσκοπήσεις για το συγκεκριμένο έργο και την περιοχή μας.
1) Ποια είναι τα σοβαρότερα προβλήματα της περιοχής μου;
Η έλλειψη υποδομών, η ανεργία, η κατάληψη καλλιεργήσιμης γης υψηλής παραγωγικότητας από διάφορες εγκαταστάσεις, π.χ αγωγός T.A.P., εγκαταστάσεις οι οποίες θα έπρεπε να γίνουν σε βιομηχανικές περιοχές, είτε σε βιοτεχνικά πάρκα. Έπρεπε, ήδη, να καθοριστεί η χρήση της γης.
2) Αν λύθηκαν από τη σημερινή κυβέρνηση τα προβλήματα της περιοχής μας.
Όχι, δεν υπάρχει καμία λύση ως σήμερα.
3) Αν θα αλλάξει κάτι προς το καλύτερο τη χρόνια που μας έρχεται;
Μόνο προς το χειρότερο. Οι καταλήψεις της γης δημιουργούν περισσότερα προβλήματα σε κάθε τομέα και φυσικά αυξάνεται η επικινδυνότητα λόγω της όδευσης του αγωγού από την περιοχή μας (100 περίπου ατυχήματα κάθε χρόνο σε αγωγούς αερίου). Η έμμεση παραδοχή πολλών στελεχών του κοινοβουλίου ότι είμαστε υπό κατοχή, δεν αφήνει κανένα περιθώριο αισιοδοξίας.
4) Αν γνωρίζω για επενδυτικά έργα που γίνονται, ή θα γίνουν, στην περιοχή μου;
Γνωρίζουμε ποια έργα θα γίνουν, ή γίνονται, στην περιοχή μας, αλλά, δυστυχώς, δεν υπάρχει κάποιο όφελος για την περιοχή, ή την οικονομία μας.
5) Αν γνωρίζω για το έργο του αγωγού Τ.Α.P.;
Ναι, φυσικά, είναι αυτό το έργο το οποίο αφαιρεί θέσεις εργασίας, εισόδημα, καλλιεργήσιμη γη υψηλής παραγωγικότητας, παραγόμενα προϊόντα από τον τόπο μας και έχει πολλαπλά αρνητικά αποτελέσματα.
6) Από που το γνωρίζω (εφημερίδες, ανέφεραν και τον αγροτικό σύλλογο);
Μετά την ανακοίνωση της επιλογής κατασκευής του αγωγού Τ.Α.Ρ., ο Αγροτικός Σύλλογος Καβάλας μαζί με συλλογικότητες της περιοχής ανέδειξαν και ενημέρωσαν για της αρνητικές επιπτώσεις -ΘΕΤΙΚΕΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ- της κατασκευής του έργου στην περιοχή και όχι μόνο. Θα έπρεπε, φυσικά, να ενημερωθούμε από την κοινοπραξία, όπως και είχε την υποχρέωση, δυστυχώς όμως ούτε και αυτό έκανε. Ουδέποτε είχαμε πρόσβαση στις πληροφορίες, συμμετοχή στις αποφάσεις, δεν έγινε ποτέ διαβούλευση, διαπραγμάτευση, ενημέρωση, ή ακόμα και να απαντηθούν κάποιες ερωτήσεις.
7) Θα προσφέρει επενδυτικό έργο η κατασκευή του;
Ουσιαστικά ΟΧΙ. Επένδυση αποτελεί για τον προμηθευτή και τον καταναλωτή, εμείς δεν ανήκουμε σε καμία από τις δύο κατηγορίες.
8) Αν έχω δει το σποτ του στην τηλεόραση;
Ναι, το έχουμε δει.
9) Τι μήνυμα περνάει;
Παραπλανητικό μήνυμα. Απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν γνωρίζουν, ώστε να δημιουργήσουν μία θετική άποψη για το έργο. Δεν είναι, εξάλλου, τυχαίο, ότι μετά από μία διαφημιστική καμπάνια ακολουθεί δημοσκόπηση για το έργο. Δεν είναι, επίσης, τυχαίο, το ότι το μεγαλύτερο μέρος των συμμετεχόντων στη δημοσκόπηση κατοικεί, ή εργάζεται, σε περιοχές που δεν έχουν άμεσες επιπτώσεις από την κατασκευή του έργου.
10) Τι καλό θα δημιουργηθεί στην περιοχή με την κατασκευή του Τ.Α.P.;
Μετά από λεπτομερή μελέτη και εμπεριστατωμένη ανάλυση των δεδομένων που προκύπτουν από την ΜΠΚΕ, τα συμβόλαια που υποχρεώνουν, έστω και με απειλές, να υπογραφούν από τους ιδιοκτήτες γης, τις αναλύσεις διεθνών ινστιτούτων κ.α., ΔΕΝ θα δημιουργηθεί κανένα καλό στις περιοχές κατασκευής του αγωγού Τ.Α.Ρ. Αντίθετα, θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα.
11) Θα βοηθήσει στην ανεργία;
Όχι, γιατί μπορεί να δουλεύουν λιγοστοί Έλληνες. Πολύ μεγάλο ποσοστό είναι ξένοι όπως προβλέπει και η ΜΠΚΕ. Η κατάληψη γης -περίπου 26-27.000 στρεμμάτων κατά την κατασκευή και περίπου 4.000 στρεμμάτων κατά τη λειτουργία- θα αφαιρέσουν θέσεις εργασίας από την μεταποίηση των παραγόμενων προϊόντων στα παραπάνω στρέμματα.
12) Υπάρχουν κάτοικοι της περιοχής μου που δουλεύουν, ή θα δουλέψουν, στο έργο;
Ένα καφέ στην Καβάλα απασχολεί περισσότερους εργαζόμενους από την περιοχή απ’ ότι η κατασκευή του αγωγού Τ.Α.Ρ.
13) Οφέλη για την Ελλάδα, ή την περιοχή, από την κατασκευή;
Η περιοχή μου δεν είναι κάτι άλλο από την Ελλάδα. ΔΕΝ θα υπάρχει κανένα όφελος, διότι δεν πληρώνει τέλη διέλευσης, δεν υπάρχουν αντισταθμιστικά οφέλη, καταλαμβάνει γη που δεν θα ξανακαλλιεργηθεί, σχεδόν δεν θα φορολογείται και στα σημεία των σταθμών συμπίεσης θα υπάρχει μόλυνση από ρύπους, με επιπτώσεις στην υγεία και στα προϊόντα που θα παράγονται εκεί. Απ’ όπου περνάει ο αγωγός μηδενίζεται η αξία των κτημάτων 200 μέτρα εκατέρωθεν του αγωγού.
14) Θα μπορούσαν να γίνουν εκπαιδευτικά σεμινάρια σε ομάδες κατοίκων για τον αγωγό;
Ναι, για το πως θα αντιδράσουν σε περίπτωση ατυχήματος και για το πώς θα ζούνε σε ένα περιβάλλον που προβλέπεται να γίνει διάδρομος αγωγών.
15) Σεμινάρια ειδικά για αγρότες;
Ναι. Τι θα πάθουν αν υπάρχει διαρροή αερίου και ένας σπινθήρας από το μηχάνημα τους, για το πως θα αντιδράσουν σε περίπτωση ατυχήματος, για το πως θα ζούνε, θα καλλιεργούν σε ένα περιβάλλον που προβλέπεται να γίνει διάδρομος αγωγών. Για νέες καλλιέργειες και τεχνικές υπάρχει το ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ που κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά.
16) Τι προβλήματα θα δημιουργήσει ο αγωγός στην περιοχή;
Εκτός από την κατάληψη γης και την επικινδυνότητα, ο περιορισμός κάθε είδους δραστηριότητας αναπτυξιακής εκατέρωθεν του αγωγού θα είναι το επόμενο σημαντικότερο πρόβλημα, η απώλεια βιοπορισμού όπως προβλέπεται από την ΜΠΚΕ σε κάποιες περιπτώσεις, ακόμα και οι μετακινήσεις πληθυσμών μετά την τοποθέτηση και άλλων αγωγών.
17) Θα μπορούσε η κατασκευή του να βοηθήσει στον τουρισμό;
Μόνο αν γίνει μακριά από πολιτιστικούς και αρχαιολογικούς προορισμούς. Ειδικά στην περιοχή των Φίλιππων, θα λειτουργήσει ως τροχοπέδη στην περεταίρω ανάδειξη του, με κίνδυνο την απένταξή του από την UNESCO. Βέβαια, στην περίπτωση ατυχήματος θα ισοπεδωθούν μνημεία αιώνων από το ωστικό κύμα.
18) Σε τι βοηθάει για το μέλλον του τόπου;
19) Σε τι βοηθάει για το μέλλον της περιοχής;
Αν υπήρχε κάποιο όφελος, η βοήθεια για τον τόπο θα αναφερόταν ποιο συγκεκριμένα στο διαφημιστικό σποτάκι και όχι αφηρημένα όπως ότι, ενώ ο αγωγός θα είναι αόρατος, τα οφέλη του θα είναι ορατά. Ακόμα και η ίδια η κοινοπραξία, δεν μπόρεσε να προσδιορίσει κάποιο όφελος, έτσι ώστε να το διαφημίσει.
20) Θα μπορούσε να κάνει έργα για την προστασία του περιβάλλοντος;
ΝΑΙ, ΦΥΣΙΚΑ. Θα μπορούσε να επενδύσει στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στην προστασία του περιβάλλοντος από τους ρύπους και στην ανάδειξη των εταιριών που τη συγκροτούν ως πρωτοπόρους στην προστασία του περιβάλλοντος, της μη ανανεώσιμης πηγής που είναι η γη, στην προστασία των ανθρωπινών δικαιωμάτων και όχι στην καταπάτηση τους, όπως κάνει τώρα.
21) Αντισταθμιστικά οφέλη;
Αντισταθμιστικά οφέλη δεν υπάρχουν, παρά μόνο ένα τέλος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που θα το διαχειρίζεται και θα διαθέτει όπως θέλει η κοινοπραξία.
22) Αν περνάει ο αγωγός από δική μου περιοχή, ή γνωστών μου;
Ο αγωγός σχεδιάστηκε να περάσει από την περιοχή μου μη τηρώντας τους όρους που διέπουν τις διεθνείς συνθήκες και τους όρους της διακρατικής συμφωνίας. Αν δεν αλλάξει όδευση, δεν θα περάσει.
23) Τις γραμματικές μου γνώσεις;
24) Τι δουλειά κάνω, ή έκανα;
25) Τι ψηφίζω;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ