H Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης ενημερώνει τους πολίτες, για την αποφυγή εξαπάτησης από επιτήδειους, που διαπράττουν τηλεφωνικές απάτες, σε ηλικιωμένα κυρίως άτομα, παραθέτοντας ψευδή γεγονότα ως αληθή, με σκοπό το παράνομο περιουσιακό όφελος.
Ως προς την μεθοδολογία τους, οι δράστες καλούν τηλεφωνικά τους ηλικιωμένους, προσποιούμενοι τους αστυνομικούς, ή τους ιατρούς νοσοκομείων και με πρόσχημα ότι προτίθενται να υποθάλψουν συγγενικό τους πρόσωπο, το οποίο έχει προκαλέσει θανατηφόρο τροχαίο, ή ότι συγγενικό τους πρόσωπο έχει εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα και χρήζει άμεσης χειρουργικής επέμβασης, απαιτούν χρηματικά ποσά και τιμαλφή για την παροχή των υπηρεσιών τους. Στο τηλέφωνο μπορεί να παρεμβαίνουν και άλλοι συνεργοί τους, που παριστάνουν τα συγγενικά πρόσωπα, με στόχο να γίνουν περισσότεροι πειστικοί. Ακολούθως, αφού καταφέρουν να πείσουν τα υποψήφια θύματα, είτε τους υποδεικνύουν συγκεκριμένο σημείο για να αφήσουν τα χρήματα, είτε μεταβαίνουν στα σπίτια των θυμάτων, προκειμένου να παραλάβουν τα χρήματα, ή τα τιμαλφή.
Για να αποφεύγονται τέτοια περιστατικά, η Αστυνομία συμβουλεύει τους πολίτες:
-Να είμαι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού, ή φιλικού προσώπου (π.χ. πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου, νοσηλεία σε νοσοκομείο κ.λπ.). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους, να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
-Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού-συγγενικού τους προσώπου, να επιδιώκουν πάντα να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το συγγενικό πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων άκουσαν. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μη δέχονται να μιλήσουν με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
-Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι συγγενείς τους.
-Να μη δέχονται, σε καμία περίπτωση, άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε πιστωτικό κατάστημα, ή ΑΤΜ, για ανάληψη χρηματικού ποσού.
-Επισημαίνεται ότι, από νοσοκομεία, ή από δημόσιες Υπηρεσίες, δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοι να μεταβαίνουν σε σπίτια, ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
-Να ενημερώνουν πάντα την αστυνομική Αρχή, ακόμα και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.