-Από το νέο έτος θα «τακτοποιηθεί» το ζήτημα των «κομμένων» (απογευματινών) δρομολογίων στην γραμμή «Προφήτης Ηλίας» της αστικής συγκοινωνίας, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας. Σε λίγες ημέρες, θα ανακοινωθεί το εορταστικό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων και η κίνηση στην αγορά της πόλης θα αυξηθεί. Γίνεται αντιληπτό, πως οι κάτοικοι της περιοχής του Προφήτη Ηλία, είτε θα αναγκαστούν να κάνουν τα ψώνια τους την εορταστική περίοδο έως τις 3 το απόγευμα, που σταματούν τα δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας, είτε να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα τους και μετά τις 3 το απόγευμα, για να κατέλθουν στο κέντρο της πόλης, με ότι συνεπάγεται αυτό για το κυκλοφοριακό τις ημέρες των εορτών.

-Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας, επίσης, παραδέχτηκε ότι, η διοίκηση της επιχείρησης δίνει βαρύτητα στις γραμμές που έχουν επιβατική κίνηση. Οι γραμμές αυτές, είναι κυρίως η γραμμή προς και από τον πανεπιστημιακό κόμβο του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας (ΔΙ.ΠΑ.Ε.) και η γραμμή προς και από το Γενικό Νοσοκομείο Ελλάδας. Είναι (πολύ) λογικό οι συγκεκριμένες γραμμές να έχουν την υψηλότερη επιβατική κίνηση, αφού μετακινούνται οι φοιτητές (στην μία) και οι επισκέπτες του νοσοκομείου (στην άλλη). Στις υπόλοιπες γραμμές, όπως είπε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ, γίνεται μία «συντήρηση». Δηλαδή, αναλόγως με την κίνηση που υπάρχει, είτε πυκνώνουν, είτε μειώνουν, είτε «κόβουν» τα δρομολόγια. Για εμάς, πάντως, είναι ανεπίτρεπτη η δήλωση του προέδρου, ότι η διοίκηση του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών αποφάσισε να «κόψει» δρομολόγια σε κάποια γραμμή. Η παροχή μεταφορικού έργου στις υπεραστικές και αστικές δημόσιες συγκοινωνίες, δεν καθορίζεται από τους φορείς που εκτελούν το έργο αυτό, δηλαδή από τα ΚΤΕΛ Υπεραστικών και Αστικών Γραμμών. Σύμφωνα με τον νόμο 4974/2022 και το άρθρο 5: «Η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών του Υπουργείου υποδομών και μεταφορών, είναι η αρμόδια Αρχή, η οποία έχει την αρμοδιότητα να επεμβαίνει στις διάφορες τακτικές, υπεραστικές και αστικές οδικές επιβατικές μεταφορές στην επικράτεια, προκειμένου να διασφαλισθεί η παροχή στο κοινό δημόσιων επιβατικών μεταφορών, χωρίς διακρίσεις και σε συνεχή βάση». Επίσης, στην παράγραφο 2 αναφέρεται ότι: «Οι Περιφέρειες, ή οι Περιφερειακές Ενότητες, είναι οι αρμόδιες τοπικές Αρχές, οι οποίες έχουν την αρμοδιότητα εντός των γεωγραφικών ορίων τους: α) να εποπτεύουν τους φορείς που παρέχουν δημόσιες υπηρεσίες τακτικών υπεραστικών και αστικών μεταφορών επιβατών, β) να επιβάλλουν κυρώσεις στους φορείς που εκτελούν δημόσιες τακτικές υπεραστικές και αστικές οδικές μεταφορές επιβατών, γ) να εισηγούνται αιτιολογημένα στην αρμόδια Αρχή: τον καθορισμό των υπεραστικών και αστικών γραμμών και αστικών περιοχών, διαδρομών και δρομολογίων, την χορήγηση αποκλειστικών δικαιωμάτων εκμετάλλευσης δημόσιων υπεραστικών και αστικών επιβατικών μεταφορών, την χορήγηση αποζημίωσης, παντός είδους, ως αντισταθμίσματος, για την εκπλήρωση υποχρεώσεων παροχής υπηρεσιών Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος».

-Όσον αφορά το κόστος του καυσίμου (πετρελαίου), το οποίο επικαλέστηκε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας, προτείνουμε να εκμεταλλευτεί η διοίκηση του ΚΤΕΛ τις χρηματοδοτικές ευκαιρίες και να αγοράσει λεωφορεία που δεν κινούνται με πετρέλαιο, όπως γίνεται σε άλλες περιοχές στην Ελλάδα και έχει γίνει στο εξωτερικό, για την εξοικονόμηση χρημάτων και την προστασία του περιβάλλοντος. Μία άλλη πρόταση, είναι να δρομολογήσει μικρότερα λεωφορεία (mini buses), για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του Προφήτη Ηλία την εορταστική περίοδο και μετά τις 3 το απόγευμα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ